• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Tokisen

Vår fotograf kommer ta kort på alla gästerna parvis, som vi sen kommer sätta in i gästboken tillsammans med deras hälsning.
    Har ni inte fotograf hela kvällen kan kanske en kompis/släkting med en kamera ta kort på dem.

Katinkaa skrev 2010-01-09 21:25:50 följande:
    åhh undra om någon av alla ni idérika brudar kan hjälpa mig med detta.. Jag hade tänkte ha en polaroidkamera på bröllopet, så folk kunde ta en "rolig" bild på sig och sätta på samma sida om dom skriver i i gästboken..kunde varit lite kul men känns som om det e kört då dom nog itne görs längre och verkar inte få tag på någon till vettigt pris..någon som har nån bra och kul idé?
  • JollyO
    Katinkaa skrev 2010-01-09 21:25:50 följande:
    åhh undra om någon av alla ni idérika brudar kan hjälpa mig med detta.. Jag hade tänkte ha en polaroidkamera på bröllopet, så folk kunde ta en "rolig" bild på sig och sätta på samma sida om dom skriver i i gästboken..kunde varit lite kul men känns som om det e kört då dom nog itne görs längre och verkar inte få tag på någon till vettigt pris..någon som har nån bra och kul idé?
    Jag har varit på flera bröllop då de helt enkelt har lagt en digitalkamera bredvid gästboken och så har gästerna fått ta kort på sig själva. Visst hade det känts roligare med polaroidkort men det blir ju spexiga bilder ändå, så resultatet blir ju nästan det samma...
  • Kärleken9

Nu har jag lagt upp ett kont på mywedding.com var jättekul ju! Perfekt att skiva all information på också speciellt eftersom vi har ganska många långväga gäster.

Börjar bli riktigt svårt att hålla tyst om detta...

Vi kommer inte ha live musik, kostar för mycket. Dator med en massa bra och blandad musik duger säkert gott. Hoppas och tror jag.

På lördag ska jag åka och kika på brudklänningar med en god väninna. Ska bli så roligt. Har hittat en här på bt som är till salu som jag absolut kan tänka mig. Kan ev få kika på den på söndagen.

Kanske ska vi också åka och köpa ringarna imorgon. Hur ska era blivande göra, ska de bara gravera in ett till datum i förlovningsringen eller ska han ha en till? Lutar åt en till för min.

Ang polarid kamera. Har du kollat på loppisar i din stad? Där kanske det kan finnas med lite tur till billig penning. Annars kanske en hederlig engångskamera kan funka? Så slipper någon släppa sin digitala åt just det.

• KatjaB

Måste bara dela med mig av mitt "fynd", på www.brudobrollop.se finns det gör det själv tips, och där fanns det mallar till favoraskar. Nu kanske det inte alls är så sensationellt, men testade med papper vi hade hemma och jag tror nog att jag ska ta och köpa hem lite tjockare papper i rätt färg och göra alla askar själv. blir ju billigare o rätt kul pyssel

• Korallbruden

Katja Vilken grymt bra sida. Du har just givet mig mina plaseringskort och servettvikning. Tack så mycket. Jag här galen i hjärtan. Har dem i min förlovningsring, tänkte ha ett i min bukett och nu har hittade vi några till... Har ju tänkt en dukning i rött och vitt med inslag av blått. Toppenbra

• KatjaB

jag tänkte också försöka göra placeringskortshållarna.. ska göra trolldeg o prova mig fram

Korallbruden skrev 2010-01-10 11:16:50 följande:
    Katja Vilken grymt bra sida. Du har just givet mig mina plaseringskort och servettvikning. Tack så mycket. Jag här galen i hjärtan. Har dem i min förlovningsring, tänkte ha ett i min bukett och nu har hittade vi några till... Har ju tänkt en dukning i rött och vitt med inslag av blått. Toppenbra
  • källerudd

Just nu känns all planering riktigt seg...

Igår skulle vi ha vår efterlängtade middag för tilltänkt toastparet...och som jag skrev innan i går så lämnade det ena paret återbud i går morse...

Kvällen vart iaf jätte lyckad och vi åt gott, spelade spel tog en lång promenad och hade en super kväll i största allmänhet. Trodde nästan vi hade det i hamn, hon vill fundera lite men jag trodde nog ändå att hon skulle tacka ja..men nä tyvärr, Idag sa hon definitivt nej. Hon kände att det vore allt för stort för henne och att hon inte skulle fixa det. Tvingar naturligtvis ingen, det måste kännas bar annars blir det bara fel.

Snacka om att det blev raka motsatsen mot vad jag hade tänkt och trott. Nackdelen med att planera för mycket och bygga förväntningar...Kanske bara skulle frågat rakt av, då hade det nog inte kännts så tungt idag.

Nu får det nog vila en stund, får ta nya tag om ett tag. Måste tänka ut någon ny som vi kan fråga oxå.. =(

• Korallbruden

Jag förstår hur du känner dig. En av mina tärnor är den bästa toastmastern man kan tänka sig. Hon tackar med glädje ja och har hittills varit kanon och jag vet om att hon kommer att klara detta "bäst av alla" Mr Korall önskar att en av hans bestman skall vara den andra delen av toastparet. Marskalken är klockren men vet inte om han vågar samt har mycket annat som vi vet att han behöver finnas till för... vill helst att vi tar någon annan... det är synd för vi vet att han skulle var så perfekt med min tärna och underbar i den rollen och tillsammans skulle det bli exakt det bröllopet vi önskar oss. Jag har börjat kolla med en av mina vänner om hon är intresserad men då svarar hon att hon vill vara tärna också... har inte råd med tre tärnor då jag lovat dem allt stå för alla kostnader. Klänning, hår och smink. Skulle gärna villa ha alla tre men det går inte. Tursamt är det ju en tid kvar och det brukar lösa sig till det bästa. Håller tummarna för att det gör det för dig också Källerudd

• Tokisen

Nä, vad tråkigt Källerudd.
    Hoppas ni kommer på nån annan som kanske passar bätrre och som vill.
    man blir så lätt besviken, för man målar upp hur man vill ha d.
    Kramar om

• Tokisen

KAnonbra sida, ska försöka mig på dem här deg hjärtana jag med

KatjaB skrev 2010-01-10 12:22:08 följande:
    jag tänkte också försöka göra placeringskortshållarna.. ska göra trolldeg o prova mig fram
Svar på tråden Juli 2010