• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • sarahkka76

källerud: nej vad synd! Jobbigt när det inte går som man har tänkt sig. Som du säger, du får låta det lägga sig lite och fundera sen på vem du skulle vilja fråga härnäst.

Idag har jag ringt och bokat tid för tårtprovning. Det är två ställen jag ska välja mellan. Det andra har jag mailat till om datum. Får se sen vem det blir.
    Har även ringt till en salong som jag ev ska anlita för hår och make-up på plats. Har mailat de andra tre och ska boka en konsultation sen när jag bestämt mig för en av dem.
    På tisdag ska vi gå och beställa våra ringar. Vill prova storlek nu innan jag sväller upp för mycket i slutet av graviditeten. Förlovningsringen börjar sitta lite tajt vissa dagar.
    Så lite grejer händer det här iaf

• minimis

Usch vad tråkigt. Jag måste nog säga att det är inte ok att tacka nej till såna uppdrag, ok om ni nu tänkt er personer som VERKLIGEN INTE passar till de uppdragen, men det betvivlar jag? Visst har ni valt folk som skulle klara av det? Visst, man ska inte tvinga någon, men om ni nu tänkt till och "önskar" att ha dem vid er sida så känns det rätt ego och nonchelant att tacka nej..Jag hade varit riktigt besviken iaf!!

källerudd skrev 2010-01-10 18:46:49 följande:
    Just nu känns all planering riktigt seg... Igår skulle vi ha vår efterlängtade middag för tilltänkt toastparet...och som jag skrev innan i går så lämnade det ena paret återbud i går morse...Kvällen vart iaf jätte lyckad och vi åt gott, spelade spel tog en lång promenad och hade en super kväll i största allmänhet. Trodde nästan vi hade det i hamn, hon vill fundera lite men jag trodde nog ändå att hon skulle tacka ja..men nä tyvärr, Idag sa hon definitivt nej. Hon kände att det vore allt för stort för henne och att hon inte skulle fixa det. Tvingar naturligtvis ingen, det måste kännas bar annars blir det bara fel. Snacka om att det blev raka motsatsen mot vad jag hade tänkt och trott. Nackdelen med att planera för mycket och bygga förväntningar...Kanske bara skulle frågat rakt av, då hade det nog inte kännts så tungt idag.Nu får det nog vila en stund, får ta nya tag om ett tag. Måste tänka ut någon ny som vi kan fråga oxå.. =(
  • minimis

Oj, vad långt ni kommit. Blir alltid lika förundrad över hur tidiga folk är, i jämförelse med mig själv :)
    Men en fråga; Hur funkar det med tårtprovning? Likaså om man ska testa på hos cateringfirma? Ska man betala för sig eller gör de upp smakportioner fritt?

sarahkka76 skrev 2010-01-10 19:34:54 följande:
    källerud: nej vad synd! Jobbigt när det inte går som man har tänkt sig. Som du säger, du får låta det lägga sig lite och fundera sen på vem du skulle vilja fråga härnäst.Idag har jag ringt och bokat tid för tårtprovning. Det är två ställen jag ska välja mellan. Det andra har jag mailat till om datum. Får se sen vem det blir.Har även ringt till en salong som jag ev ska anlita för hår och make-up på plats. Har mailat de andra tre och ska boka en konsultation sen när jag bestämt mig för en av dem. På tisdag ska vi gå och beställa våra ringar. Vill prova storlek nu innan jag sväller upp för mycket i slutet av graviditeten. Förlovningsringen börjar sitta lite tajt vissa dagar.Så lite grejer händer det här iaf
  • källerudd

Tack för era ord..Det värmer lite iaf

Korallbruden: Vi hade ju valt ut detta par som det perfekta toastparet oxå...Jag hade en fest förra våren då de träffades för första och enda gången hittills, de klicka så perfekt och satt och snacka och hade skit kul hela kvällen redan då tänkte jag ja men visst självklart ska de vara toastpar. Glada och spralliga tjejer som inte är rädda av sig (trodde iaf jag) de va liksom givna

Nu står det helt still på vem vi ska välja som andra hälft till hon som faktiskt ville ställa upp...

Tokisen: ja man gör ju det. luftslott japp det är jag det...men jag trodde nog faktiskt inte att de skulle säga nej. För det är ju som minimis sa ett hedrande uppdrag som man borde tacka ja till :s

Som sagt vi lusläser gästlistan och ältar fram och tillbaka vem kan passa...

• sarahkka76
    minimis skrev 2010-01-10 19:39:34 följande:
    Oj, vad långt ni kommit. Blir alltid lika förundrad över hur tidiga folk är, i jämförelse med mig själv :)Men en fråga; Hur funkar det med tårtprovning? Likaså om man ska testa på hos cateringfirma? Ska man betala för sig eller gör de upp smakportioner fritt?
    Vet inte om det är olika på olika ställen. Det här stället jag bokade hos idag har det kostnadsfritt. Det andra vet jag inte än.
    Ja, vi vill gärna ha det mesta klart innan vår bebis kommer i april. Sen lär man inte ha samma tid och ork.
  • rosesarered

Vad tråkigt källerudd.. Det är svårt att hitta någon som passar som toastmaster. Om jag ska vara ärlig vet jag inte om våra toastmastrar är så lämpliga egentligen, ingen av dem har erfarenhet av toastmasteri men det fanns inte så många att välja på.
    Hoppas verkligen att ni hittar någon annan som tackar ja!

Vi har bockat av några saker på listan idag.
    Bröllopsnatten är bokad och vi bokade rummet en natt innan också och då kommer jag att sova på hotellet med tärnan och sedan bli sminkad på plats är tanken.
    Så känns det lite glamorösare än att trängas alla i vår lilla etta med brudklänningar och tärnklänningar...
    Sen har vi preliminärbokat 17 dubbelrum på ett hotell så att våra långväga gäster är garanterade hotellrum.

Det går framåt!

• JollyO

Källerud: Hoppas att ni hittar någon som passar!

Vi har frågat tre stycken som svarat ja. Ett gift par som är så himla mysiga och som gjort "det" förut och en kille som mer än gärna tar varje tillfälle han få att spexa. Men, vi undrar om vi inte ska ha fyra stycken. Är det okej att bara fråga den ena i ett gift par, om vi faktiskt vet att båda skulle kunna tänka sig att toastmastra?

---

För övrig blir jag galen av att det är en reklambild på en chokladtårta till vänster här hela tiden!!! Vill ha mat! Jag har ätit pulverdiet i fem dagar nu och nu ska jag banne mig gå ner i klänningen! 13 kilo kvar nu! Någon annan bantare här?

• minimis

Jag bantar jag med. Vill gå ner 7 kilo och har precis börjat.
    Jag tycker absolut att man bara kan fråga en person i ett par!

JollyO skrev 2010-01-10 21:05:36 följande:
    Källerud: Hoppas att ni hittar någon som passar!Vi har frågat tre stycken som svarat ja. Ett gift par som är så himla mysiga och som gjort "det" förut och en kille som mer än gärna tar varje tillfälle han få att spexa. Men, vi undrar om vi inte ska ha fyra stycken. Är det okej att bara fråga den ena i ett gift par, om vi faktiskt vet att båda skulle kunna tänka sig att toastmastra? ---För övrig blir jag galen av att det är en reklambild på en chokladtårta till vänster här hela tiden!!! Vill ha mat! Jag har ätit pulverdiet i fem dagar nu och nu ska jag banne mig gå ner i klänningen! 13 kilo kvar nu! Någon annan bantare här?
  • källerudd
    JollyO skrev 2010-01-10 21:05:36 följande:
    Källerud: Hoppas att ni hittar någon som passar!Vi har frågat tre stycken som svarat ja. Ett gift par som är så himla mysiga och som gjort "det" förut och en kille som mer än gärna tar varje tillfälle han få att spexa. Men, vi undrar om vi inte ska ha fyra stycken. Är det okej att bara fråga den ena i ett gift par, om vi faktiskt vet att båda skulle kunna tänka sig att toastmastra?
    Vi valde att fråga två tjejkompisar till mig, deras sambo har inte blivit tillfrågad. Så det tycker jag absolut att man kan.
  • rosesarered

JollyO,

hmm jag börjar inse att jag faktiskt kommer att gifta mig i år och att det är HÖG tid att ta tag i vikten!!

dock har jag inte börjat än, tyvärr..

Svar på tråden Juli 2010