• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • källerudd
    rosesarered skrev 2010-01-09 10:08:13 följande:
    källerudd,vad tråkigt, speciellt när du sett framemot det så mycket. Ni kanske kan bestämma ett annat datum för när ni ska träffas? Ni hinner! Jag tror att toastmastrarna mest är med på sluttampen av planeringen, eller?
    Jo det skulle säkert fungera, men vi har även tänkt ha våra toastmasters som kontakt personer i inbjudningar..De blir liksom lite värdpar oxå och vi ska ju skicka inbudningarna i februari.

och det är ju liksom ingen katastrof, men kändes tråkigt när man planerat och förberett liksom...
  • JollyO
    källerudd skrev 2010-01-09 12:59:33 följande:
    Jo det skulle säkert fungera, men vi har även tänkt ha våra toastmasters som kontakt personer i inbjudningar..De blir liksom lite värdpar oxå och vi ska ju skicka inbudningarna i februari. och det är ju liksom ingen katastrof, men kändes tråkigt när man planerat och förberett liksom...
    Du kan ju försöka se det som att detta paret får extra mycket uppmärksamhet från er, och förhoppningsvis blir de ju glada för det!
    Men, det är ju alltid tråkigt när det inte blir som man tänkt sig, speciellt när man har stora förhoppningar eller något roligt att berätta!
  • sigma

Bilder kommer, var så säkra! Den är helt underbar =) i benvit taft med draperingar och släp, men inga pärlor eller broderier eller så; intrycket är väldigt rent men ändå med mycket som händer eftersom det är ett så levande tyg =) Jag vill bara titta på den hela tiden och känna på det underbara tyget!

Sen har vi fått offert från hotellet också, 1500 kr per kuvert och då ingår:
    Mousserande och tre sorters kanapéer
    Kall förrätt med vin
    Varm förrätt med vin
    Varmrätt med vin
    Tårta
    Kaffe och avec
    Fri bar

Det där sista kanske de förlorar på i slutänden, mycket restaurangfolk blir det... =)

När tänker ni skicka ut era inbjudningar? Vi ska börja producera på måndag tänkte vi, men vet inte riktigt om vi borde skicka dem på en gång när de är klara?

• KatjaB
    Katinkaa skrev 2010-01-09 10:38:51 följande:
    Katja BTack!! Jag tror den kommer bli skit bra! Jag har ALDRIG känt mig så vacker som när jag tog på mig den =)Ahh vad kul, ja lyckas man få den nedsatt så spelar det ju ingen roll! Har du bild på din på galleriet??
    den finns i mitt galleri, dock ingen bild med den på. Sambon har nämligen sett bilder på klänningen men inte dem när jag har på mig den, tänkte att han ska få hänföras över hur snygg jag är på bröllopsdagen (vill inte att han ska få möjlighet att tjuvkika innan)
  • CeKe

Tänk bara på att fingrarna sväller när det blir varmare ute! Så att de inte blir för små för att ha på somrarna! Min ring blev för liten i somras när det var som varmast och jag gick för att göra den större, men fick tipset om att inte göra det, för då skulle jag tappa den på vintern. Det var tur att de inte gjorde som jag ville, för nu sitter den löst i stället.

KatjaB skrev 2010-01-08 22:54:02 följande:
    ja just ja, frukost ingick ju i vårt paket också. Fast jag känner att jacuzzi inte är så viktigt. Det är ju mitt i sommaren och jag tror nog inte att vi kommer bada mitt i natten iallafall Istället får vi njuta av slottsutsikten Så irriterande, eller ja, visserligen kul att det går framåt. Men jag har gått ner lite i vikt sen vi köpte förlovningsringar och beställde vigselringen. Nu måste jag nog lämna in dem så att de blir lite mindre, jag tappar den inte men retar mig på att den är aningen för stor nu. Och med vigselringen sen blir man ju orolig för att tappa den kanske, den kostade ju ändå en slant
  • CeKe

Hur kommer ni göra med musik på festen? Kommer ni ha en egen spellista på dator, dj eller levande musik? Vi har en som ställer upp som dj i stort sett gratis, men börjar fundera på liveband. Är det nån fest det känns rätt att slå på stort och köra med liveband är det väl just på ens bröllopsfest.. beror ju på hur mkt det kostar, dock. Har skickat några förfrågningar, så får se om de svarar och vad de kostar...

• KatjaB

ceke: jo det har du nog rätt i.. ska nog ha lite is i magen och se om det blir bättre när det inte är så kallt som det är nu.
    Jag tappar den ju inte, blir mest nervös för att ha vigselringen sen, den är ju dyrare.

Vi har en kompis som är DJ, han ställer upp för 800 kr, så det var ju helt ok Alla mickar, förstärkare, högtalare mm har vi själva.. S spelar ju i band, så vi behöver inte ordna med nåt sånt. Har funderat lite på att ha en öppen scen en timme. Har många musikintresserade vänner, så jag kan tänka mig att det skulle kunna bli bra. Alternativt så har vi några kompisar som har ett coverband. Det kostar oss ingenting och skulle vara deras bröllopspresent till oss. Grejen är bara att de är ju bjudna på bröllopet så man vill ju gärna att de ska få vara bara gäster.
    men i så fall skulle upplägget vara att de spelar i 45-60 minuter och sen är det dj resten av kvällen.

• CeKe

KatjaB: det låter ju som ett jättebra upplägg!

• sajberpillan

KatjaB: vi vill gärna ha band som spelar, men det kostar ju lite mer än dator eller så. DJ känner jag ingen så det alternativet har vi inte. Men fråga dina kompisar så blir de säkert glada att få bidra till att göra er dag än bättre.
    Annars har vi inte planerat så himla mycket. Jag ska till Stockholm och prova lite klänningar på tisdag. Jag har ju en klänning som jag köpte här på BT för 4 år sedan (vi planerade bröllop men det kom barn emellan så sköt fram bröllopsplanerna)Vill prova den först då det känns onödigt att köpa fler om den är fin.
    Dagens I-landsproblem känns det som.

Snart ska vi kolla inbjudningskort och göra dem klara. Vi har en del långväga gäster som jag hoppas vi sova över då det alternativet finns. Funderar på att göra ett info-blad att skicka med eller göra en hemsida och hänvisa till.

• KatjaB

ja jag tror det, och så får vi ju lite av allt
    levande musik på vigseln blir det förresten också. Hittade en orkester med duktiga amatörer som spelar stråkinstrument. Så vi får en stråkkvartett för 2000 kr om vi vill, inte bestämt oss än men det vore kul

CeKe skrev 2010-01-09 15:34:48 följande:
    KatjaB: det låter ju som ett jättebra upplägg!
Svar på tråden Juli 2010