• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Tokisen

Kärleken9
    jag han bara gå ner 5 kg innan jag förstårde allt
    men faktiskt bara gått upp 2 igen så man får vara glad för d lilla hahaha.

D med klänningen e j'ättesvårt, ska hon ha mycket för den?

• sarahkka76

rosesarered: vad nice at ha hotellet bokat och att ni kan vara ifred och göra er ordning inför dagen. Själva vet vi inte hur vi ska göra. Vi kommer att ha en 3månaders baby då så jag vet inte om man ska ta med bebisen eller om man ska försöka få barnvakt.
    Det beror på om ngn vill passa barnet, om vi är redo att lämna det ifrån oss.

• CeKe

sarahkka76: visst var det du som gjort vepor. Hur gjorde du? Hur långa gjorde du dem? Gjorde du en till varje bord, eller en till varje långbord? Hittade billigt tyg på ikea som kanske skulle funka..

• KatjaB

det där med att byta om vet jag inte hur vi gör. Vi är ju inte i stan till vigsel o fest men smink o hår är i stan. Funderar på att ta med klänningen och byta om förrän i stan så att den inte blir helt nedsutten i bil en timme..

• sarahkka76

Ceke de är inte sydda än, har bara hunnit köpa tyget. Vi ska ha vanliga svarta dukar på bordet och sen av det mörklila tyget kommer vi att sy löpare av. De kommer inte att läggas i mitten på bordet (horisontellt) utan vertikalt och varannan gäst. Så då kommer varannan gäst ha svart och varannan mörklila. Bredden blir lika stor så att tallrik och bestick får plats ung 40cm och längden blir bordets bredd + 20cm häng på varje sida.
    Hänger du med hur jag menar eller blev det lite rörigt?

• Pantertanten

Hej på er!
    Vi gifter oss också i juli så jag tänkte att jag tittar in lite här och kan kanske få lite tips och trix från er som gifter er samma månad. 17/7 blir det för oss.
    När skickade/skickar ni ut era inbjudningskort?

• CeKe

jag hänger med och det låter snyggt =) Kom på att det nog måste vara en löpare per bord, om man sedan ska flytta om borden och ha kvar vissa som folk kan sitta vid, och ställa undan andra för att få plats för dans

sarahkka76 skrev 2010-01-11 14:34:11 följande:
    Ceke de är inte sydda än, har bara hunnit köpa tyget. Vi ska ha vanliga svarta dukar på bordet och sen av det mörklila tyget kommer vi att sy löpare av. De kommer inte att läggas i mitten på bordet (horisontellt) utan vertikalt och varannan gäst. Så då kommer varannan gäst ha svart och varannan mörklila. Bredden blir lika stor så att tallrik och bestick får plats ung 40cm och längden blir bordets bredd + 20cm häng på varje sida.Hänger du med hur jag menar eller blev det lite rörigt?
  • CeKe

Om man ska löpare som går över hela bordet alltså

• KatjaB

Visst var det i denna tråd som jag berättade om den eventuella artikeln vi ska vara med i, eftersom jag friade som tjej. Det är i veckorevyn och hon ska intervjua mig imorgon.. spännande

• Kärleken9

Tokisen: Ja men 5 kg är inte illa pinkat ändå, låter ju bra att det finns kvar lite av det ff. Det jag tänker tänk om man går tillbaka till samma sen. Det vill jag inte, jag vill aldrig tillbaka dit men den som lever får se. Man är grymt taggad just därför man har det mål man har också. Men jag har valt att lägga upp delmål istället för ett stor slut mål. Så just nu har jag klarat av 2 delmål. Första var 5 kg och andra var mindre än jag vägde då jag blev med första dottern, för 3½ år sedan och nu är jag där. Nästa blir väl runt 15kg skulle jag tro. Tar det lite som det kommer.

2000:- kostar klänningen, är en klänning från brideoutlet så ny kostar den 3200:- att köpa, inte så stor skillnad så man kan ju köpa en ny med. Tror faktiskt jag får lov att avvakta. Ska iväg och prova klänningar på lördag iaf. Skulle ha bokat tid idag men då stängde de tidigare, typiskt.

Sarah: Ja det är ju inte lätt att veta med en sån liten. Men du får försöka att tanka h*n full med mjölk så att h*n sover mest runt de viktigaste den dagen.

Katjab: Tar det en timme för dig att åka från sminket till kyrkan? Då hade jag bytt om i kyrkan. Någon tärna eller din blivande kanske kan hjälpa dig.

Tar kanske 15 min mellan smink och stället där vi ska fota oss, tänker göra det innan vigseln. Det känns helt ok.

Svar på tråden Juli 2010