• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • sarahkka76

kärleken: jag funderar på samma sak faktiskt. Jag ska vara klar 11 och vigs inte förrän 15. Man är rädd att man inte ska vara lika fräsch efter 4 timmar.

• Kärleken9

sarahkka: ja jag menar det. Hmmm svårt det där. Vill ju inte stressa heller iof. Och jag vet inte hur lång tid porträtt fotograferingen tar heller.

• Kärleken9

Källerud: på www.matklubben.se brukar jag hitta mina lchf recept. Brödet jag bakar är lätt: 6 ägg, 250g keso (gärna med smak) nån dl riven ost. In i ugnen tills det fått färg. Är lite som pannkaka i konsistensen men god, så klart med mycket smör och ost på. Kan ätas både varm och kall. Mjölk unnar jag mig, standard mjölk, men försöker hålla ner mängden eftersom det innehåller ganska mkt kolhydrater. Men jag som du älskar mjölk. Godissuget försvann efter ett par dagar. Och jag har gått på detta innan och då åt sambon godis men jag var inte sugen. Men visst underlättare det nu då båda går på det. Och båda lyckas också. Ja det är otroligt att det funkar trotts att jag inte har tiden att träna, visserligen en undanflykt men delvis sann.

Kram och go for it...

• CeKe

KatjaB, måste fråga en sak. har för mig att du pratade om att tvätta knoppalakanen med stärkelse eller nåt sånt för att få dem stadigare. hur gör man det och vad använder man??

Fundrar även på att köpa knoppalakan som jag färgar blå och gör löpare av. Tror ni det är galet? Ikea har ett blått tyg som jag tycker är sådär, men det är ju osäkert hur en färgning blir också... men blir nog billigare

• JollyO
    CeKe skrev 2010-01-13 11:13:30 följande:
    Fundrar även på att köpa knoppalakan som jag färgar blå och gör löpare av. Tror ni det är galet? Ikea har ett blått tyg som jag tycker är sådär, men det är ju osäkert hur en färgning blir också... men blir nog billigare
    Hur blåa ska de vara? Jag har köpt rosa lakan på Jysk för 29kr för att sy servetter av, och de är mycket styvare än knoppa. Har för mig att de finns i blått också.
    Japp: www.jysk.se/4/294/295/1400300/a/catalog
  • Korallbruden

Nu skall jag tvinga mig iväg på ett lunchträningspass... det är kallt ute och jag har igen lust alls...

• källerudd
    JollyO skrev 2010-01-13 10:37:09 följande:
    Tycker att du ska ta och trampa på din crosstrainer i 30 min ikväll (för det är väl du som har en?). Kanske samtidigt med Biggest looser på femman kl 19.00?! Pepp, pepp!
    [/citat]
    Kärleken9 skrev 2010-01-13 10:53:06 följande:
    [citat]
    Källerud: på www.matklubben.se brukar jag hitta mina lchf recept. Brödet jag bakar är lätt: 6 ägg, 250g keso (gärna med smak) nån dl riven ost. In i ugnen tills det fått färg. Är lite som pannkaka i konsistensen men god, så klart med mycket smör och ost på. Kan ätas både varm och kall. Mjölk unnar jag mig, standard mjölk, men försöker hålla ner mängden eftersom det innehåller ganska mkt kolhydrater. Men jag som du älskar mjölk. Godissuget försvann efter ett par dagar. Och jag har gått på detta innan och då åt sambon godis men jag var inte sugen. Men visst underlättare det nu då båda går på det. Och båda lyckas också. Ja det är otroligt att det funkar trotts att jag inte har tiden att träna, visserligen en undanflykt men delvis sann. Kram och go for it...
    jo precis det är jag som har en crosstrainer. Jo så får det nog bli..gick med i en annan tråd igår så för hoppningsvis blir jag mer peppad där oxå :P

Låter ju så simpelt är det verkligen d??...ska testa tror jag...allt för att bli av med godissuget. Men får bli nästa vecka. så mycket annat nu att jag orkar inte fundera på det me just nu
  • KatjaB

ceke: det finns en sprasy med stärkelse på ica som man sprayar och sedan stryker. Har tänkt testa om det funkar att spraya och magla, för det går ju bra mycket fortare.

Tror det blir rätt dyrt att färga ändå, det går ju åt en hel del färg för att få det bra.. färgade om tyget på bilbarnstolen ett tag sedan, den var mörklå och jag hade tänkt att den skulle bli svart. Tyckte att jag beräknade rätt, men tyget är nu mörkgrått och jag orkar inte strula mer, den får se ut så.. risken finns ju att det blir dyrare för dig i slutändan

• CeKe

Tackar! Hade tänkt marinblå, men lite ljusare kanske inte är så dumt det heller. Får ta och åka till just för att kolla på dem

JollyO skrev 2010-01-13 11:20:34 följande:
    Hur blåa ska de vara? Jag har köpt rosa lakan på Jysk för 29kr för att sy servetter av, och de är mycket styvare än knoppa. Har för mig att de finns i blått också.Japp: www.jysk.se/4/294/295/1400300/a/catalog
  • sarahkka76

kärleken: ja, grejen är att man inte kan vänta hur länge som helst med att boka så att man inte råkar ut för att datumet är upptaget sen. Jag ringde nyss och preliminärbokade 8-11 och förklarade för de att jag inte kommer att veta exakt klockslaget för vigseln förrän i mars när jag kommit i kontakt med vf.
    Bokade konsultation till slutet av denna månad, kan vara bra att se om man är nöjd så man inte behöver leta efter ngn annan i sista sekunden.

CeKe: sådär var jag också inne på ett tag. för mig skulle det bli dyrare att färga tyget än att köpa det. Kolla ordentligt hur mkt tyg du ska färga och hur mkt färg du behöver och se om det lönar sig eller inte.

Nu har jag ringt och preliminärbokat hår, smink och naglar som ska göras på plats. Ska på konsultation i slutet av denna månad. Hoppas jag blir nöjd!

Svar på tråden Juli 2010