• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

minimis: Är nog mest känslan som måste råda här. Jag har velat förrut att min far ska överlämna mig men nu när jag står inför faktum så har det inte funnits en annan tanke än att jag går in med M. Vet inte varför, är nog känslan som säger att så ska det vara. Men om du känner som du gör, din pappa gör det och din m2b inte har nåt emot det, och då inte prästen, så är det väl inget att fundera på? Har nog ingen betydelse om man har barn eller inte. Min syster har det och hade det då med men blev ändå överlämnad.

• JollyO

Jag har fastnat för GI-metoden faktiskt och tror att det är den det blir efter min lilla pulversession. Med kickstartfas då. Det verkar bra!

Idag har vi ringt och bokat vigselförrättare! Eftersom vi är med i kyrkan så hade vi många att välja på som vi känner men idag blev det tillslut ett beslut. Han svarade att han kände sig hedrad och att det nog skulle gå om han lyckades ducka sista helgen på ett läger han skulle på. Kan han inte ska vi ta pastorn i min kyrka och hon är världens mysigaste! Känns stort!

• sarahkka76

JollyO: nu hänger jag inte med, ska ni gifta er borgerligt eller i kyrka?

• CeKe

Men det funkar inte om man tränar hårt! Äter inte jag balanserat och lagom mycket bra kolhydrater, blir jag svimfärdig och ordentligt illamående när jag tränat. Brukar i o f sig träna rätt hårt och då är det ju viktigt både med fett, proteiner och kolhydrater. Självklart är det ju dock alltid bättre med långsamma kolhydrater... Men alla funkar vi ju olika, och så länge man hittar nåt som funkar för en själv så är det ju bra

Kärleken9 skrev 2010-01-11 20:13:42 följande:
    Källerud: LCHF är engelska och går ut på att du äter så lite kolhydrater som möjligt helst ca 20g/dygn. Dvs pasta, potatis, ris, bröd och så klart alla former av socker inte finns på din meny. Istället äter du mer fett å protein. dvs feta såser varje dag osv choklad nötter ölkorv et c okej. ja de va lite kort, googla på det
  • CeKe

Jag o Kece har ett beslut att fatta. Liveband eller DJ???? Vi har en bekant till brorsan som ställer upp som DJ om vi vill det. Han jobbar som dj på ett ställe i sthlm.. Men, så funderade vi, eller främst kanske jag, på om det inte vore skoj att anlita ett liveband... Sååå, jag skickade ut några förfrågningar och frågadeom prisuppgifter.

Nu har vi fått svar från ett av dem som jag vet brukar spela bra. De vill ha 6000 kr för att spela på kvällen, vilket jag antar är ett ok pris. Men, är det värt det? Samma pengar eller mer kanske också behövs för att köpa en ny begagnad motor till lillbåten. Suck, varför kan man inte vara gjord av pengar????

Hur tänker ni kring musiken?

• Kärleken9

ceke: Vet jag inget om eftersom jag inte tränar hårt, men alla ska ju äta och göra så att de mår bra. Detta funkar för oss, och då har jag inte tränat något för att gå ner denna vikt, bara levt som vanligt. Tiden för träning finns tyvärr inte med två små barn hemma.

Vi satsar på vår säckpipa i kyrkan istället för live musik på festen, dator med förprogramerat duger gott för oss.

• JollyO
    sarahkka76 skrev 2010-01-11 23:04:27 följande:
    JollyO: nu hänger jag inte med, ska ni gifta er borgerligt eller i kyrka?
    I en kyrka! Men vi tar med oss en präst som jobbar i en annan kyrka än den vi ska vigas i. Ursäkta att jag krånglade till det! Vi känner alltså flera som jobbar som präster och pastorer.
  • JollyO
    Kärleken9 skrev 2010-01-12 07:59:34 följande:
    Vi satsar på vår säckpipa i kyrkan istället för live musik på festen, dator med förprogramerat duger gott för oss.
    Vi kör också dator med Spotify premium och trådlöst bredband ifall att någon skulle vilja önska en låt! Räcker för oss då vi också tror att middagen blir lång och dansen inte lika lång. Men på vigseln har vi ett litet band av kompisar.
  • KatjaB

vi vill gärna ha stråkar til vigseln och hittade en kvartett som spelar på vigseln till 2000 kr, och så har vi en bekant som är dj för 800 kr (som hittat)
    så vi lägger inga mer pengar på musiken, har bekanta som spelar i band och som sjunger och spelar solo, så där kan vi säkert hitta folk som gör det som bröllopspresent till oss. Ska kolla läget lite, eftersom S är pappaledig så blir ju budgeten lite tightare än om man hade haft två vanliga löner.. så vi försöker vara kostnadsmedvetna utan att för den sakens skull snåla på vad vi vill ha för bröllop.

Om ett par veckor kommer min ring.. ååh vad jag längtar

• Tokisen

Vi gjorde dem här hjärtana till bordsplaceringarna igår kväll, kommer nog bli jättebra, vi fick ut 16 st och dem brände vi i ugnen ca 1,5 timme med ett papper i skåran. VI ska måla dem sen silvriga/grå med rosa placeringskort

Svar på tråden Juli 2010