• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • källerudd

Min frisör ringde innan idag (ringde i höstas och frågade om hon kunde göra det, hon skulle återkomma när de gjor semestern för sommaren) Hon kunde inte själv göra det då hon är gravid och beräknad till den veckan...Men däremot gör den andra tjejen det. Så nu var det fixat. Hår och make =)

Ska ringa i slutet på feb början på mars. När vi är offentliga och boka exakt tid och konsultation. Men känns bra att kunna bocka av det =)

• CeKe

Källerudd: Härligt att ha det klart

JollyO: TACK för tipset om jysk. Släpade med Kece dit efter jobbet idag och nu har vi lakan både till dukar (tidigare inköpta på ikea), jättefint blå lakan till löpare (blev en lite dyrare variant än den du länkade till, men perfekt färg) och vita lakan att göra servetter av! Och allt har totalt gått på ca 650 kr! Inte dumt!

• Korallbruden

Vad ni är bra på att planera... jag har fått stiltje...och har små krokar över allt men kommer inte framåt. Kanske har hittat ett bra tryckeri för inbjudningarna. Det är bra. Släpade iväg mig på lunchen till gymmet och var inte någon vidare fart på... ni vet en sådan vecka då man bara vill gömma sig i en lövhög och titta fram en annan solig dag...

Följer med i alla bokningar och tycker det är kul att det landar rätt för er alla både när det gäller klänningar, hår, tidningsartiklar m.m.

Väntar svar på en slöja... får se om det blir den eller någon annan. Känns roligt.

• minimis

Då är vi två på samma nivå :)

Korallbruden skrev 2010-01-13 21:44:46 följande:
    Vad ni är bra på att planera... jag har fått stiltje...och har små krokar över allt men kommer inte framåt. Kanske har hittat ett bra tryckeri för inbjudningarna. Det är bra. Släpade iväg mig på lunchen till gymmet och var inte någon vidare fart på... ni vet en sådan vecka då man bara vill gömma sig i en lövhög och titta fram en annan solig dag... Följer med i alla bokningar och tycker det är kul att det landar rätt för er alla både när det gäller klänningar, hår, tidningsartiklar m.m.Väntar svar på en slöja... får se om det blir den eller någon annan. Känns roligt.
  • JollyO
    CeKe skrev 2010-01-13 21:30:40 följande:
    JollyO: TACK för tipset om jysk. Släpade med Kece dit efter jobbet idag och nu har vi lakan både till dukar (tidigare inköpta på ikea), jättefint blå lakan till löpare (blev en lite dyrare variant än den du länkade till, men perfekt färg) och vita lakan att göra servetter av! Och allt har totalt gått på ca 650 kr! Inte dumt!
    Roligt att höra! Jag måste åka till jysk också och få tag på fler rosa för än så länge har jag bara köpt två stycken... Behöver fyra till. Det blir 200 kr för våra servetter inklusive rosa tråd i exakt samma färg. Men jag räknar med att kunna sälja mina 75 handsydda servetter för inköpspris utan problem ^^

Vi börjar få tummen ur med planeringen nu faktiskt. Har frågat en kompis om att spela gitarr på vigsel och nästan bestämt vad vi ska heta i efternamn. Och efternamnet känns som en fråga som faktiskt har relevans för framtiden också! Till skillnad från de rosa servetterna då Om bara våra inbjudningskort kunde bli klara..!
  • Kärleken9

Ska också träffa min blivande frisör då vi är i krokarna i mars, gifter oss på andra sidan sverige Är nog en bra ide så man kan ändra sig om man vill...

Tjejer det är gott om tid än så man får ha veckor då allt ligger lågt, sen rullar det på ska ni se.

jag börjar få panik över inbjudan, måste ta mig tid till dem. Men just nu är yngsta dottern sjuk och hemma och jag pluggar så skolan står still på dagarna, distans, så kvällarna måste jag ta igen det jag missat på dagen. Dvs tid finns inte till pyssel. Men men som sagt det hinns... väl...

• Korallbruden

Kram på er. Det är skönt att höra att jag inte är ensam mitt i allt detta. Älsklingsfinaste tycker att det är oceaner med tid att planera.. det tycker inte jag...

Nästa vecka är det träff med stockholmsbrudarna och det brukar generera i massa härlig energi också. BT är bra

Trevlig kväll tjejer!

• KatjaB

ja, det finns ju massor av tid kvar egentligen.. jag tror man kommer långt på att ändå ha en idé om vad man vill ha och så kan mna ju förverkliga det hela när lusten faller på.

kul att det löst sig med servetter och löpare och allt.. ska ta och leta tyg snart till våra löpare. S tycker vi ska ha satintyg, medan jag inte riktigt vet.. tycker det kan vara fint med matt tyg också, men vi får se.

• rosesarered

Korallbruden,

sådär kände jag innan jul och nyår. Att vi aldrig kom igång och bröllops to do-listan bara blev längre och längre.
    Nu sen året byttes har jag känt att det är dags att ta tag i allt så vi har nog fått oss en spark i rumpan. Har påbörjat inbjudningarna också och det rullar på. Dock inte så lätt bara för att vi valt en ganska avancerad inbjudning som vi tillverkar själv. Vi ska ha kort med en ficka för infokort.
    Väldigt pillrigt att skära till. Hittills har vi delat upp det så att fästmannen skär ut mallen och jag gör vikningarna med falsben. Lite kul är det också att pyssla måste jag erkänna

Jag har anmält mig till stockholmsträffen. Känns väldigt spännande men läskigt!

• rosesarered

Förresten Korallbruden,
    jag tror att dom flesta brudar som hänger här har ganska bra koll på bröllopsplanering.
    Långt ifrån alla blivande brudar blir ju medlemmar här..
    Ett av dom senaste bröllopen vi var på började paret planera i februari/mars och de gifte sig i augusti. Och då var det verkligen inte fråga om planering på detaljnivå som vi här pysslar med Veckan innan kom på dom på att det kanske hade varit fint med en lite lyxigare transport mellan kyrka och festlokal.

Så jag tror att du kan vara helt lugn

Svar på tråden Juli 2010