• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • källerudd
    Korallbruden skrev 2010-01-11 17:54:20 följande:
    Försöker ta mig i kragen och gå ner en 5-7 kg till bröllopet... har väldigt dålig karaktär när det kommer till coooooockkkkkiiieeesss(kakmostret)...rödvin och goda ostar... för att inte tala om choklad... har tränat julen igenom men har slöat till sista veckan... skulle också behöva hitta ett bantningsprogram för att få lite verkan Tycker ni alla låter så jätteduktiga så jag får dåligt samvete mot mig skälv...
    Jag är i precis samma sits. Oxå super dålig karaktär speciellt när det gäller choklad. Jag tänkte ta tag i träningen när chokladen är slut :S Vann nämligen 2kg toblerone på liseberg i början på dec..Inte bra säger jag bara :( Vi med dålig karaktär kanske kan peppa varandra..
    Köpte en crosstrainer i höstas o jag ska verkligen börja köra hårt på den, MÅSTE!!
  • Tokisen

LCHF är att man låter bli kolhydraterna och ersätter det med fett (rätt fett)
    jag tycker d e kanon, sötsuget försvinner helt, man e mätt men inte tungt mätt.
    Min mage funkar bättre på alla håll.

• källerudd
    Tokisen skrev 2010-01-11 19:34:30 följande:
    LCHF är att man låter bli kolhydraterna och ersätter det med fett (rätt fett)jag tycker d e kanon, sötsuget försvinner helt, man e mätt men inte tungt mätt.Min mage funkar bättre på alla håll.
    oki, men för mig som fattar nada av sånt här. Kan du förklara lite nogrannare eller visa någon sida..Är det smidigt att laga sådan mat??? för jag måste dra med min sambo på samma gång, vägrar laga två maträtter. Eller det kanske inte är bra, han är ganska tunn är risken att han går ner oxå???
  • Tokisen

Ja, d e väldigt skönt att inte allt satt sig igen
    Jag tänker igentligen inte så mycket på kgna utan mer omkretsen.
    nu ska fettet bort haha

Kärleken9 skrev 2010-01-11 16:08:17 följande:
    Tokisen: Ja men 5 kg är inte illa pinkat ändå, låter ju bra att det finns kvar lite av det ff. Det jag tänker tänk om man går tillbaka till samma sen. Det vill jag inte, jag vill aldrig tillbaka dit men den som lever får se. Man är grymt taggad just därför man har det mål man har också. Men jag har valt att lägga upp delmål istället för ett stor slut mål. Så just nu har jag klarat av 2 delmål. Första var 5 kg och andra var mindre än jag vägde då jag blev med första dottern, för 3½ år sedan och nu är jag där. Nästa blir väl runt 15kg skulle jag tro. Tar det lite som det kommer.
  • Tokisen

Om vi säger så här, även om han e smal e d inte skadligt att äta så här, d e väl mer en livstil än en bantningskur.
    Skippa potatis, pasta, ris, bröd och ersätt detta med grönsaker som växer över jord och MYCKET fett, dvs fet mjölk, fet cream fraiche, riktigt smör, fet ost

kolhydrater i fokus är en bra sida man kan läsa mer ingående om det.

källerudd skrev 2010-01-11 19:38:36 följande:
    oki, men för mig som fattar nada av sånt här. Kan du förklara lite nogrannare eller visa någon sida..Är det smidigt att laga sådan mat??? för jag måste dra med min sambo på samma gång, vägrar laga två maträtter. Eller det kanske inte är bra, han är ganska tunn är risken att han går ner oxå???
  • källerudd
    Tokisen skrev 2010-01-11 19:42:52 följande:
    Om vi säger så här, även om han e smal e d inte skadligt att äta så här, d e väl mer en livstil än en bantningskur.Skippa potatis, pasta, ris, bröd och ersätt detta med grönsaker som växer över jord och MYCKET fett, dvs fet mjölk, fet cream fraiche, riktigt smör, fet ostkolhydrater i fokus är en bra sida man kan läsa mer ingående om det.
    hihi oj det får jag nog aldrig med min m2b på men o andra sidan kan jag ju koka några potatisar, makaroner el så till honom. det kräver ju ingen extra matlagning...men bröd, jag älskar bröd, framför allt älskar jag att baka mitt eget bröd :S det är inte alls ok el? oki, ska gå in och läsa på den sidan. Tack
  • Mia 77

Har köpt klänning nu till dottern som ska vara brudnäbb på vårt bröllop.
    Den är mörklila ärmlös med volangkjol... Blir det för mörkt tror ni? Ska ta kort på den en dag och lägga in i mitt galleri

Tänkte man kunde ha den tillsammans med vita tights/knästrumpor och ett par svarta lackskor

• minimis

Hur gör ni vid själva vigseln, särskilt ni som har barn, kommer era pappor att föra er till altaret?

• Kärleken9

Korallbruden: Då kanske lchf kan vara något för dig för det är väldigt tillåtet att äta ost, är en av de saker man kan unna sig som "godis" då ev kvällssug kommer. Röädvin är helt ok att ta sig ett glas eller 2 på tex helgen. Jag är både godis och kakmonster, har så varit hela livet men suget finns inte där och det försvinner blad de första dagarna, låter som ett mirakel men är sant.

Källerud: LCHF är engelska och går ut på att du äter så lite kolhydrater som möjligt helst ca 20g/dygn. Dvs pasta, potatis, ris, bröd och så klart alla former av socker inte finns på din meny. Istället äter du mer fett å protein. dvs feta såser varje dag osv choklad nötter ölkorv et c okej. ja de va lite kort, googla på det

• sarahkka76
    CeKe skrev 2010-01-11 15:17:33 följande:
    jag hänger med och det låter snyggt =) Kom på att det nog måste vara en löpare per bord, om man sedan ska flytta om borden och ha kvar vissa som folk kan sitta vid, och ställa undan andra för att få plats för dans
    Ja, så kan man också göra. Vi har inte tänkt på hur det kommer att se ut till minglet. borden är vita så vi kanske bra lägger de lila löparna. De svarta dukarna är rätt långa så de lär inte passa.
Svar på tråden Juli 2010