• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Tokisen

Imorron börjar jag med LCHF för jag ska ner några kilo jag med innan jag beställer klänning.

• minimis

Vart ska du beställa klänning?

Tokisen skrev 2010-01-10 21:21:38 följande:
    Imorron börjar jag med LCHF för jag ska ner några kilo jag med innan jag beställer klänning.
  • CeKe

Oj, här händer det grejer =)

Det där med vikten.. inte för att göra reklam för viktklubb.se eller så, men det har funkat grymt bra för mig. Bra grej då man fortfarande får äta allt, men lär sig äta mer normala portioner, balanserad kost, samt hur mycket man ska äta för att göra av med det man rör sig etc... gick ner 15 kg på 4-5 månader med dem tidigare.

Sömmerskan frågade nu i julas om jag fortfarande höll måtten som vi tog i höstas och då svarade jag lite fint att "nä, men om ett par veckor hoppas jag...) SÅÅ jag tänkte också putsa av några kg julfläsk (läs juleskum, pepparkakshus, godis, julskinka och must) och stoppa dit lite muskler istället!

• CeKe

På tal om toastmastrar.. vi har bara tänkt oss en och hans sambo (min kusin) är inte tillfrågad. Tror inte hon skulle vilja heller och så kommer hon ha en 3-månaders att ta hand om

Blir det inte lätt rörigt med flera?

• KatjaB

det här med toastmaster-strul känner man ju igen. Först hade vi perfekta paret, ett par kompisar till oss som är gifta och gifte sig för 2 år sedan. de är pyssliga o ha roliga idéer, inte rädda för att stå i centrum osv. såklart glad för deras skull men det visade sig att de ska få barn en månad innan, så de kände att det inte riktigt var läge, med all rätt.
    Så jag frågade en kompis om att vara toastmaster och tärna. Jag hade redan en tärna men tyckte det kändes dumt att bara fråga om rollen som toastmaster.. hon ville ju vara tärna, det visste jag ju. Hon tackade ja, och så efter några månader så börja hon krångla och tyckte att "allt" kändes så jobbigt och vill bara vara tärna.
    Och nu känner jag mig ju lite dum, men jag frågade ju om tärna bara av en anledning, om hon inte vill vara toastmaster så känns det bara så bortkastat. Men såklart så tar jag ju inte tillbaka uppdraget. Nu vet jag inte vem vi ska fråga, hon hade inte ångrat sig helt men skulle fundera på det.. det var en månad sedan och hon har fortfarande inte hört av sig så jag antar att hon inte är intresserad.

Grejen är att vi gör festprogram och vigselprogram själva. Fixar allt praktiskt så toastmastern behöver egentligen bara ha ordning på talen, hålla en skål och hålla lite i trådarna när det gäller underhållningen, men vi kräver inte att toastmastern ska hitta på all underhållning mm. Är det verkligen så jobbigt att vara toastmaster då?
    Äh, det löser sig.. men visst blir man besviken.

• Kärleken9

Källerud: Trist för er, förstår att musten gick ur, det gjorde det för mig med då min "perfekta" tärna är gravid och ska föda 3 veckor innan bröllopet, och därför tackade nej. Men det har löst sig och min systerdotter ska nu vara tärna, känns roligt och bra. Den första tjejen kommer troligen följa med till frissan ändå. Jag förstår hennes val att hoppa av helt och fullt. Den första tjejens andra hälft är ingen som kan dela jobbet med henne? Måste ni ha flera?

LCHF har jag och min älskling kört sen i början av september och vi har båda passerat -10kg nu. Har gått hur enkelt som helst så jag rekomenderar det gärna!!! Ska bli spännande att se hur många kg man har tappat tills den stora dagen, där min syster kommer in och kan fixa till ev insyning av klänning.

På lördag ska jag och en vännina kolla klänningar, ska bli riktigt roligt. Har kollat, igen, på ringar idag men vi backar alltid istället för att köper. Vet inte varför, 3600:- verkar bli det billigaste vi "kommer undan" känns ändå som mkt pengar. Men man får dem på några dagar så eg är det ju ingen brådska. Men jag har rabatt just nu så eg borde vi slå till...

Ni som använder er av www.mywedding.com har ni använt deras inbjudningskort? Hur går det till? Nu håller jag ju redan på med våra så jag ska inte använda dem men blev nyfiken.

• Tokisen

Jag har tänkt ifrån millys, har hittat den klänningen jag vill ha där.

minimis skrev 2010-01-10 21:26:20 följande:
    Vart ska du beställa klänning?
  • Tokisen

Jag höll på med det innan jul, och jag har aldrig mått så bra, så d e bara på d igen imorron

Kärleken9 skrev 2010-01-10 22:07:03 följande:
    Källerud: Trist för er, förstår att musten gick ur, det gjorde det för mig med då min "perfekta" tärna är gravid och ska föda 3 veckor innan bröllopet, och därför tackade nej. Men det har löst sig och min systerdotter ska nu vara tärna, känns roligt och bra. Den första tjejen kommer troligen följa med till frissan ändå. Jag förstår hennes val att hoppa av helt och fullt. Den första tjejens andra hälft är ingen som kan dela jobbet med henne? Måste ni ha flera? LCHF har jag och min älskling kört sen i början av september och vi har båda passerat -10kg nu. Har gått hur enkelt som helst så jag rekomenderar det gärna!!! Ska bli spännande att se hur många kg man har tappat tills den stora dagen, där min syster kommer in och kan fixa till ev insyning av klänning. På lördag ska jag och en vännina kolla klänningar, ska bli riktigt roligt. Har kollat, igen, på ringar idag men vi backar alltid istället för att köper. Vet inte varför, 3600:- verkar bli det billigaste vi "kommer undan" känns ändå som mkt pengar. Men man får dem på några dagar så eg är det ju ingen brådska. Men jag har rabatt just nu så eg borde vi slå till... Ni som använder er av www.mywedding.com har ni använt deras inbjudningskort? Hur går det till? Nu håller jag ju redan på med våra så jag ska inte använda dem men blev nyfiken.
  • Tokisen

Bra jobbat skulle jag oxå skriva ju

• Kärleken9

Tokisen: Tack. Japp på´t igen bara. Stolt att jag lyckades att gå ner 1kg i jul istället för flera upp. Lycka till, kommer säkert gå som en dans. Hur mkt gick du ner förra gången?

Attans har hittat hittat en heltklart tänkbar klänning, begagnad, men jag tror den är för liten, än iaf. Hon har 95 i bystmått och jag har nu 102. På hennes bilder är redan korsettsnörningen för vid( tycker jag, om ni förstår vad jag menar. Frågan är hur mkt jag kan gå ner och hur många cm, framför allt, det kan göra. Mätte mig tyvärr inte innan jag börja gå ner i vikt.

Svar på tråden Juli 2010