• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • minimis

Hur har du gjort dina fantastiskt fina inbjudningskort?

sarahkka76 skrev 2010-01-11 20:17:25 följande:
    Ja, så kan man också göra. Vi har inte tänkt på hur det kommer att se ut till minglet. borden är vita så vi kanske bra lägger de lila löparna. De svarta dukarna är rätt långa så de lär inte passa.
  • sarahkka76

kärleken9: hahaha ja, man får ha ngt knep, eller göra som man gjorde förr i tiden, en snuttetrasa doppad i vin, men i vårt fall i brudskål hahaha Nä, vi får se hur vi gör med liten.

rosesarered: ja, men det verkar vara en bra lösning för er del. Vi ska gifta oss 15min från där vi bor och min frisör ligger in i stan vilket är över en timme så jag kommer att ha hår och smink på plats. Vi ska se hur vi gör med det runtikring.
    Vi bor i en tvåa, med en stor hund, två katter och vi kommer då att ha en 3 månaders baby. Plus frisören och ev den som ska fota förberedelserna som är min kusin. Min tärna får nog göra sig iordning hemma, och hunden ska jag försöka ha ngn annanstans. Katterna kan jag tyvärr inte göra ngt åt så man får klä på sig i sista minuten så att de inte går och stryker sig.

minimis: jag har köpt all material på panduro. Pappret till själva kortet, dekorpappret, stämpeln, och det genomskinliga pappret till texten.
    Vi kommer att ha ett spädbarn som ngn av släktningarna får ta hand om. Min pappa kommer inte att föra mig till altaret utan jag och min m2b ska gå tillsammans.

• Kärleken9

Källerud: Vi lagar alltid tillbehören till barnen, pasta, ris, potatis etc och vi äter istället grönsaker i ugnen, oftast, eller kokta grönsaker. Funkar hur bra som helst. Och fettet är ju ingen fara för honom då om han tom skulle behöva lägga på sig. Håller med att man blir mätt men en mer behaglig mättnad än proppmätt, ala pärsvimma. Jag bakar vårt eget bröd, baserat på ägg istället för mjöl. Är svårt ibland men när man ibland har fuskat så är det mer jaha än ÅÅÅÅÅÅ. Så mycket sitter i hjärnan men sen är det inte så när man väl provar. Nej detta är verkligen kuren för oss. Vi har tillsammans gått ner 20 kg sen i september så det är vi väldigt stolta över. Sambon kom på min födelsedag och visade att han fick in en knytnäve mellan byxlinningen och magen.

mia77: Låter jätte fint. Har ni lila som tema?

minimis: Vi ska gå tillsammans jag, min m2b och brudföljet. Barnen går med oss in men får sedan sitta med farmor/farfar eller mormor/morfar som de själva vill. De ska inte behöva stå där framme och vi ska känna den pressen att de sköter sig. Tärna och bestman står med oss.

Sarah: nää va hemskt Bröst brukar funka bra i den åldern.

Delemma: Har fått tag på en privat fotograf, vi har varken pengar eller vill lägga ut över 5000:- på fotograf. Så vi har fått tag på en privat men han säger sig inte bli nöjd med foton från kyrkor. Förstår det för det är ju dåligt ljus och så där. Men jag känner att spelar det någon roll? Jag vill inte ha en fotograf där som hänger i baken på en och stör. Hade en fotograf som gjorde det på ett dop för ett tag sen va nästan pinsamt. För oss är porträtt bilderna ute viktigast! Hur funderar ni?

• KatjaB

minimis: vi går in tillsammans, jag och S. Är ju egentligen en amerikansk sed det där

• Mrs Opp

Oj, här händer det grejor, tjejer. Det är alltid så inspirerande att läsa vad som ni andra gör. Jag har också blivit påverkad av att det faktiskt står 2010 i kalendern nu och att det är dags att börja komma i form. Behöver inte gå ner i vikt, men omvandla lite hull till muskler och få upp konditionen vore bra. Vi får peppa varandra under våren!

minimis: Vi går också in tillsammans. Gillar symboliken i att vi båda går in i äktenskapet tillsammans.

• minimis

Hm...Men min pappa betalar bröllopet (eller iaf en stor del) och vad jag förstått så vill han gära föra fram mig... Men nu började jag just fundera på om det passar sig när man fått barn,,,

• Korallbruden

OK! 2 st 30 minuters pass imorgon. JAG LOVAR! och det där programmet där man fick äta ost är jag intresserad av . Berätta gärna mera om hur det fungerar

• rosesarered

mm det är nog väldigt olika när man skickar inbjudningarna. Vi har en del långväga gäster och eftersom bröllopet är mitt i semestertider vill vi skicka inbjudan i god tid.
    Sen så är jag lite av en nörd när det gäller sånthär som inbjudningskort så ambitionsnivån är hög just gällande den biten.

För övrigt så gifter vi oss borgerligt utomhus och går in tillsammans. Just för min del känns symboliken lite konstig att gå in med pappa eftersom jag vill se det som att jag går in i äktenskapet självständigt tillsammans med min blivande. Men det finns många synsätt på brudöverlämning och jag vet att alla inte uppfattar det på samma sätt.
    Det som kan vara bra att tänka på är att alla präster tillåter inte brudöverlämning eftersom man i den svenska kyrkan går in tillsammans med sin blivande. Om ni gifter er i kyrkan alltså.

minimis skrev 2010-01-11 19:19:57 följande:
    Oj, vi gifter oss den 3e juli och jag har knappt funderat på inbjudningskort ännu...
  • minimis

Jo visst förstår jag att man går in med sin blivande. Men om man nu tänker på att pappa betalar, vilket är en gammal sed att brudens föräldrar betalar därför att det är det sista de betalar för sin dotter, är inte det då en fin symbolik att fadern då också överlämnar henne till maken?

rosesarered skrev 2010-01-11 22:39:53 följande:
    mm det är nog väldigt olika när man skickar inbjudningarna. Vi har en del långväga gäster och eftersom bröllopet är mitt i semestertider vill vi skicka inbjudan i god tid. Sen så är jag lite av en nörd när det gäller sånthär som inbjudningskort så ambitionsnivån är hög just gällande den biten.För övrigt så gifter vi oss borgerligt utomhus och går in tillsammans. Just för min del känns symboliken lite konstig att gå in med pappa eftersom jag vill se det som att jag går in i äktenskapet självständigt tillsammans med min blivande. Men det finns många synsätt på brudöverlämning och jag vet att alla inte uppfattar det på samma sätt.Det som kan vara bra att tänka på är att alla präster tillåter inte brudöverlämning eftersom man i den svenska kyrkan går in tillsammans med sin blivande. Om ni gifter er i kyrkan alltså.
  • sarahkka76

Försöker hitta hotell till bröllopsnatten som är nära oss men det finns bara 2 varav den ena inte har ledigt och den andra har inte dubbelsäng, bara twin och ingen svit, suck! Måste man tvinga sig att åka till stan för att kunna bo på hotell?

Svar på tråden Juli 2010