• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Mrs Opp

Kärleken9: Vi var finalister i en tävling som Lönnbackafotograferna anordnade där första priset var en porträttfotografering samt dokumentfoto av vigsel och mingel av två fotografer. I går fick vi veta att vi vann! Finns mer info om man är nyfiken på: www.lonnbackafotograferna.se/page.php
    ( kan inte låta bli att nämna dock att M inte varit gift tidigare som det står, det är hans ex sambo som röstat. Blev ett litet missförstånd där.. )

• Mrs Opp

Katja B: Vad spännande med tidningen! Är lite nyfiken, hur friade du? Eller så kanske du ska vänta med att berätta det så får vi läsa artikeln sedan.

• Casmel
    Kärleken9 skrev 2010-01-05 09:55:40 följande:
    Casmel: Ja visst är det roligt med en massa liv i tråden. (säger jag som är nästan nyast ) tråkigt med din familj, men skönt att det känns som du har accepterat det. Bonusfamiljen du skriver om är det din m2b s familj eller en familj du har haft längre?
    Bonusfamiljen är faktiskt min mammas bästa väninna ironiskt nog och hennes familj. Dom har alltid ställt upp på mig då jag haft en ganska tuff uppväxt. Dom vet att dom är som min extrafamilj men jag tycker det e svårt att veta vad jag ska skriva i gästpresentationen. Kan man skriva bonusmamma o bonuspappa...vad tycker ni? Jag skule liksom vilja visa hur mycket dom betyder för mig utan att det blir konstigt eller påtvingat liksom. Jag har aldrig sagt bonusmamma o så men jag vet inte riktigt hur jag ska formulera i gäst pres. Har ni förslag så säg gärna...
  • CeKe

Mrs Opp: GRATTIS! Va kul att ni vann!

På tal om inbudningar och barn etc, så har jag precis pratat med en kompis som har en liten lirare på 2,5 år. Hon var jätteglad över inbjudan och sa att: ni är ute i så otroligt god tid, så då går det ju att ordna så att någon tar hand om lillkillen just den kvällen. Hennes mamma är från Norrtälje, så det verkar som att hon har börjat dra ihop en semesterhelg med hennes familj där, bara för att hon ska kunna gå på vårt bröllp

Så det här med att va ute i god tid verkar även va brö för alla småbarnsföräldrar.. inte bara med tanke på semestrar

• Mrs Opp

Casmel, jag tycker att det vore jättefint att skriva bonusmamma och pappa i programmet. Det låter ju som att det är precis det de har varit och är för dig och jag har svårt att tro att någon skulle bli annat än glad för en sådan hedersbetygelse. Alla andra gäster kommer nog inte att reagera mer på det än att de får en förståelse för hur viktiga dessa personer är för dig. Förstår dock att det kan kännas knepigt, det här med familj kan vara knepigt även i de bästa fall. Tycker dock inte att du skall behöva oroa dig över detta nu. Skriv den presentation som stämmer med hur du känner i ditt hjärta. Om någon reagerar sedan så förklarar och löser ni det då, det går mindre energi till det än att oroa sig nu. Stor kram till dig!

• rosesarered

socialt kärnkraftverk ... hehe det var ett roligt uttryck.
    Vi gifter oss ju inte heller i kyrkan så detdär med olika sidor är inte ett bekymmer. Vi har båda ganska få vänner har vi kommit fram till när vi skrivit gästlistan, det är nästan värre för min kära fästman som inte alls har många vänner att bjuda.. det blir lite " jaha, har vi inte flera vänner att bjuda än såhär" - känsla över det hela. Men man får försöka tänka positivt, det är trots allt dagen man gifter sig så det gäller väl att göra det bästa utav den dagen med många vänner eller utan många vänner.

MrsOpp,
    Grattis till vinsten! Vad roligt att ni fick så många röster

KatjaB,
    vad spännande! kom ihåg - vi vill läsa artikeln sen

CeKe,
    ja precis så tänker vi också, att det underlättar för gästerna om de har lång tid på sig att fixa barnvakt. I detta fall flera månader.

• KatjaB

ja, vi får se vad det är för något.. kanske bara en artikel till en skoltidning, vad vet jag Men hon skulle maila sen.
    Frieriet finns i min presentation eller i tråden som hon tjejen startade såg jag nyss, har du friat som tjej eller nåt sånt heter den.

Simon har ju en bonuspappa som hans mamma var gift med i 18 år, men de skilde sig för några år sedan, så han har ju en mamma och hennes nya, pappa och hans nya och bonuspappa och hans nya.
    Vi gör så att vi har ett klassiskt honnörsbord, Simon ville ha det, och så sitter vi såhär:

vigselförrättare, bonuspappan, vår äldsta dotter, Simons mamma, min pappa, jag, simon, min mamma, vår yngsta dotter, simons pappa, och min mormor och morfar.
    Då får båda lika "tjusig" plats i bordsplaceringen. I beskrivningen av gästerna har vi inte funderat på än vad vi ska skriva. Han kallar ju sin pappa för farsan och bonuspappan för janne, vilket han alltid gjort, så jag kan tänka mig att det är exakt vad simon vill skriva i presentationen också.
    Jag tror att bonuspappan vet hur mycket simon tycker om honom, han är ju mest farfar, svärfar och pappa och har alltid varit.

• KatjaB

alla nya respektive får sitta bland alla andra men inte på honnörsbordet, och de behöver inte sitta brevid varandra utan bland folk de träffat förut och som vi tror de har roligt sällskap av.

• Mrs Opp

Vilket underbart frieri, Katja B! Så genomtänkt och fint. Förstår att det måste ha varit en underbar och känsloladdad picknick.

• KatjaB

ja, och så var jag jättenervös även fast jag visste att han skulle säga ja, hehe
    Mrs Opp skrev 2010-01-05 11:49:33 följande:

Vilket underbart frieri, Katja B! Så genomtänkt och fint. Förstår att det måste ha varit en underbar och känsloladdad picknick.
Svar på tråden Juli 2010