• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Korallbruden: För oss blir det lite tvärtom. Kyrkan kommer va full av min släkt vänner. Kece har liksom bott i Gävle typ hela livet, har sina vänner och släktingar här och så är han grymt mycket bättre än mig på att sätta en gräns vid folk som han faktiskt har mycket kontakt med, släktingar eller ej. Själv har jag bott typ överallt (känns det som) i detta avlånga land, har vänner här och där som jag håller mycket av men som jag av geografiska skäl inte träffar så ofta.. och så kan jag liksom bara inte "rangordna" dem heller. Och min släkt! Känns som att vi är hur många som helst jämfört med Keces, men faktiskt så umgås vi en hel del, speciellt på mammas sida. Såå, jag får väl ta & skicka över ett gäng till Keces sida av kyrkan Men ärligt talat, är det fortfarande så att gästerna ska sitta på en speciell sida i kyrkan??

• Korallbruden

Enligt "gammal tradition" och den lever kvar för väldigt många men det går ju att ändra på

Skall åka till Gräddö imorgon bara över dagen och hälsa på vännerna

• källerudd

Tur att vi inte ska vara i kyrka..blir inget min eller hans sida =) Jag träffar knapt någon i min släkt men jag har bara fyra kusiner två på mammas sida och två på pappas sida så det känns svårt att dela på även om jag har mer gemensamt och roligare ihop med dem på pappas sida så träffar jag ju alla lika sällan. Får väl bli lite av en släktträff jag är den första som gifter mig så förhoppningsvis så kanske man kan få gå på bröllop sen =)

Nä men det är lite trist det här med vännerna...kanske skulle göra som en vän gjorde. De bjöd alla till kyrkan hade sen finare middag med den närmaste familjen efter vigseln och några dagar senare hade de grillfest med vännerna i trädgården.

Ska bara bestämma vilka jag ska bjuda. gammal arbetskamrat nya arbetskamrat that´s the question

• Casmel

Oj vad det skrivits sen jag va in sist

Vi ska ha cirka 45-50 gäster och vår budget är max och absolut max 50 000kr.

Jag har ingen kontakt med min mamma av olika anledningar och min pappa kanske inte kommer på bröllopet oxå av olika anledningar så det kommer kännas jättekonstigt at min m2b kommer ha all sin släkt o så där och jag bara min syster antagligen. Men jag försöker att inte tänka på det för då blir det för jobbigt. Jag är väldigt tacksam att jag har en bonusfamilj som funnits där för mig i många år så dom kommer vara dom närmsta på min sida om man säger så, ja och syrran då förståss
    Det skulle verkligen bli påtagligt om vi hade ett traditionellt honörsbord så därför kommer det se lite annorlunda ut hos oss

Resesarred: Vi skrev bara "barn är underbara men har roligare hos barnvakten" Sen kommer ju folk säkert fråga om dom kommer många dagar och reser långt annars får jag väl självmant berätta att det inte är ett strikt barnfritt bröllop men att vi som sagt vill minska antalet just för att föräldrarna ska få en stund för sig själva och kunna koncentrera sig på oss för några timmar

• Kärleken9

ceke: Jag tycker det är en lite roligt tradition att de har varsin sida av kyrkan men i vårt fall så kommer det nog fyllas på på "min" sida av de som inte är därifrån, men vad gör det. Bara våra närmsta familjer får sitta längst fram så blir det bra.

Casmel: Ja visst är det roligt med en massa liv i tråden. (säger jag som är nästan nyast ) tråkigt med din familj, men skönt att det känns som du har accepterat det. Bonusfamiljen du skriver om är det din m2b s familj eller en familj du har haft längre?

• KatjaB

jag har aldrig ens tänkt på vilken sida jag satt mig på i kyrkan, när jag varit prå bröllop. De enda jag tänkt på är att inte sätta mig för långt fram om jag inte är nära släkt, och att kanske hitta nån man känner att sitta med bara för att det är lite roligare.
    vert inte om folk är så traditionella med sidorna sådär, eller så är de det och jag är bara världens pucko som sätter mig på fel sida

Ja, det är bara mammas sida av min släkt som är bjuden, de som bor i finland (pappas sida) har jag inte haft kontakt med sedan jag var liten, känns lite väl krystat och onödigt att bjuda dem när man inte setts på 10 år

• Mrs Opp

Tjoho! Vad mycket det händer i den här tråden. Älskar att logga in och se hur många sidor ni underbara tjejer och killar fyllt sedan jag var inloggad senast.

Igår fick vi underbara nyheter. Vi har vunnit tävling om bröllopsfotograferingen! Tack så otroligt mycket till er som röstade på oss.

Angående kyrkan och sidor: Min släkt är större än min sambos och sedan gifter vi oss i min hembygd och M's familj måste flyga över Atlanten. Min sambo oroar sig lite för det så kanske man skall skippa den traditionen. Tror iofs att folk kommer att sätta sig så av gammal vana i alla fall. Man kan ju alltid se det som att när man går ut ur kyrkan som gifta är båda sidorna ens familj!

• Kärleken9

mrs opp: vad har ni vunnit för något säger du?

katjab: finns ingen anledning till att de kommer om ni inte setts på så länge nej.

• CeKe

Hälsa Gräddö från oss

Korallbruden skrev 2010-01-04 22:25:04 följande:
    Enligt "gammal tradition" och den lever kvar för väldigt många men det går ju att ändra på Skall åka till Gräddö imorgon bara över dagen och hälsa på vännerna
  • KatjaB

mrs opp: åh vad kul! grattis!! förstår att ni måste vara alldeles lyriska nu

förresten, igår fick jag ett mail här av någon reporter som vill göra en artikel om tjejer som friat till sin kille och frågade om vi var intresserade. Lät ju lite kul, undrar om det är nån tidning man känner till. Hon skulle maila mer info till mig.

Men ni har ju säkert en bestman eller nån värd i kyrkan som visar alla till sina platser, ibland är det ju prällen som gör det. Ni kan väl säga till den personen att ta varannan sida till alla som kommer för att få en jämn fördelning.

Svar på tråden Juli 2010