• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • rosesarered

KatjaB,
    tack för tipsen eftersom vi förmodligen kommer att ha runda bord vill vi ha något som man kan ha i mitten. Har haft lite tankar på att antingen göra något liknande du hade i galleriet eller också ha nånslags dekoration med vatten och sedan "flytande" blommor.
    Sen har jag en bild sparad på datorn där man hade en guldfiskskål och sedan kallor som formade sig efter skålen. Ska försöka hitta den bilden, det såg rätt häftigt ut..

ceke,
    fin tiara! bra pris också!
    Har kollat ert infoblad och fått lite bra tips.
    Nu har vi ett dilemma...
    Barn eller inte barn på festen???
    Från början hade vi tänkt oss barnfritt men sedan när vi berättade det för min mamma var reaktionen att det kan bli stelt utan barn samt " att det är klart att barn ska vara med".
    Dock är det tre par av våra gäster som har både barn från gamla förhållanden samt har fått 2-3 barn under de senaste åren. En av barnen är fästmannens gudson och efter att ha varit på födelsedagskalas i helgen där alla tre parens alla barn befann sig började vi undra om det verkligen ska vara barn på festen.. Vi ska ha trerätters middag och ser framför mig kaos med skrikande barn och stressade föräldrar.
    Totalt handlar det om ungefär 12 småbarn i åldrarna 1-5. Sen blir det en del lite äldre barn också.
    Samtidigt så kanske min mamma har rätt att stämningen blir mera lättsam med barn?
    Hur resonerar ni andra?

• källerudd

Vi ska inte ha barn på festen. Framför allt för att vi helt enkelt inte vill ha det..men sen är ju följande ganska bra argument...

1. vi ska vara vid en sjö, de flesta barnen är mellan 0-5 år)
    2. platsbrist / ekonomi, skulle bli 25 barn om vi bjuder alla och då får vi dra ner drastiskt på andra gäster. Kan verkligen inte bjuda 95 pers
    2. de blir uttråkade och någon föräldre måste roa dem allså inte njuta av festen
    3. skönt för föräldrarna att få en ensam kväll.

Självklart är ammande barn välkomna...

• Kärleken9

roses...: Vi har själv barn så för oss är det självklart att barnen ska vara med. Dock kommer någon annan få ha ansvaret för dem den kvällen och vi kommer även sova utan dem. Sen får gästerna göra som de vill om de tar med eller inte, det där med svettiga föräldrar är ju alltid upp till var och en. Iof finns en övervåning i vår festlokal där barnen kan hålla till om de vill.

• CeKe

Jag tänker att vill man ha med barn på festen, kan det ju va bra om de har ett eget rum att hålla till i med någon slags övervakning, så att de slipper en lång middag, eller springer runt alla gäster och gastar och leker kull/följa john. Min svägerska hade med barn på deras bröllopsmottagning. Det var jättefint och de har två små änglar själv, men det full rulle på alla de små som sprang runt, runt, runt. Själv skulle jag tycka det var jobbigt. Barn är härliga men just den kvällen har jag ingen lust att höra en massa lekskrik etc hela tiden. Sen är Kece alltid lekfarbror till barnen, och det ska han ju få slippa på vår bröllopsdag...

• Katinkaa

har man möjlighet till det där med eget rum till barnen kan man ha med sig en lite dvd eller nått om det finns tillgång till tv så kan dom titta på film och lite leksaker som kan underhålla dom. Lättast är ju om man har en person som är där för att ta hand om barnen och underhålla dom. Så funderade vi på att ha det, men nu går det inte att han barn i den lokalen vi ska ha..

• KatjaB

vi har barn själva men kommer förmodligen bara ha våra barn och mina syskonbarn och ett kusinbarn på bröllopet, samt ammande såklart. Där känner vi att det blir tillräckligt med barn och med risk för att låta hemsk så älskar jag våra barn och de barn vi har en relation till. Vissa barn är faktiskt inte små änglar och jag kan inte påstå att jag är helt överförtjust i allas barn. Vissa är ju rätt jobbiga faktiskt

Sen får vi väl se, är det så att det är nån som verkligen inte kan fixa barnvakt så får vi ju göra ett undantag, men vi ska försöka att minimera antalet barn.

• Casmel

Vi ska ha så lite barn som möjligt på vårt bröllop. Om alla skulle ta med sig barnen skulle det bli 40 vuxna och 24 barn...Rena lekstugan med andra ord! Våra barn, långväga gästers barn och ammande barn är välkomna på vårt bröllop dom andra barnen får snällt vara hos barnvakt.

• El amor

Katinkaa: vi har lila, vitt och silver som färg tema..men har inte riktigt bestämt hur dukning och dekoration ska se ut än. vill ha lila kallor i brudbuketten så vi kommer nog ha det som blommor i dukningen också. Tar gärna emot tips och bilder på fina dukningar i lila jag med

• Kärleken9

Men hur 17 skriver ni det på inbjudan? Låter ju inte så roligt, kom gärna men lämna ungnarna hemma! Hur tycker era barn det är att leka med långväga gästers barn som de kanske sällan eller aldrig träffar? Nää jag skulle aldrig kunna förbjuda så, speciellt då man själv har barn. Men vi är alla olika.

• Casmel

Vi ska ha lila på vårt bröllop och hade tänkt plocka övervägande lila och lite rosa lupiner som buketter på borden i snygga vaser och långa vita ljus emellan vaserna, vita dukar och lila servetter Jag hoppas bara innerligt att det finns lupiner kvar i det vilda när vi ska gifta oss...

Katinkaa skrev 2010-01-03 13:45:55 följande:
    Är det någon som har lila som tema? Hur ska ni göra med dukningen och dekorationerna?
Svar på tråden Juli 2010