• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Korallbruden

Ge dom inga partytutor lagom till alla tal skall hållas så skall ni se att det kommer att bli jättebra.

• källerudd

Vi har ingen möjlighet att ha med barn för då stiger antalet radikalt och vi är på smärtgräns som det är. Väljer hellre att ha med släkt och vänner än färre av dessa så alla kan ta med sina barn...

Hade vi valt en annan plats och inte varit begränsade av utrymme samt ekonomi hade det nog varit en annan femma...

Kommer nog skriva något i stil med att "vi önskar barnfritt bröllop" de som eventuellt ammar pratar jag med...

Jag mår vara egoist men det här är min och min blivandes dag ;P

• Kärleken9

Skrivt förr och skriver igen: Allas val men intressant att läsa ändå.

• Korallbruden

Imorgon skall jag ha första mötet med eventuell matfirma som skall få göra en kall buffé. Jag är verkligen dålig på att hitta på kreativa menyer. Hur tänker/tänkte ni? Mer än glad om ni vill berätta. Också tacksam för alla bra idéer på kall mat. Tre rätter + tårta.

Det enda jag har koll på är efterrätt: Key lime paj som minne av förlovningsplatsen.

• Tokisen

Vår dotter kommer vara 4,5 år och kommer ha skit kul eftersom hon älskar att få uppmärksamhet och sen kommer hon ha en barnvakt där så när hon e trött på d så åker dem hem.

Kärleken9 skrev 2010-01-03 22:14:26 följande:
    tokisen: Ok men hur kul kommer då er dotter ha?? Eller hon kanske är halvstor? katjaB: Hade nog inte skrivit något om barn och syskonbarn utan tagit det med de berörda, men jag är nog fel att svara som inte alls tänkt i dessa banor.
  • källerudd

Vilka bjuder man och vilka hoppas man över????

Jag har aldrig haft ett fast jobb, dock aldrig varit arbetslös. Jag får alltid långtidsvikariat men aldrig förlängt...

Just nu är jag på ett ställe där jag trivs bra (har till sommaren där, började i höstas) det är speciellt tre kollegor som jag har väldigt roligt med och gärna skulle bjuda

Förra läsåret var jag på ett ställe och där är en tjej som jag fortfarande har kontakt med, vi pratar i telefon då och då..tyvärr svårt att ses då vi inte direkt bor grannar (jag jobbade fyra miln från där jag bor och hon pendlade oxå 2 mil fast från andra hållet + att hon har småbarn)

Det finns inget utrymme alls för att bjuda alla, vi är redan på smärtgräns så vilka bjuder jag. Den gamla kollegan med hennes man eller de nya kollegorna utan respektive??

Jag har ingen magkänsla alls angående detta. De nya är mer spralliga och väldigt roliga (får jag mot förmodan vara kvar hade det ju varit roligt att haft med dem på bröllopet), medan den andra är lugnare och vår relation kanske inte växer mer, men jag har ju känt henne längre och hon var ett stort stöd på min gamla arbetsplats och vi har väldigt trevlig när vi ses...

Eller ska jag skippa arbetskamrater helt, eftersom jag inte är ordinarie och troligtvis inte är kvar efter sommaren iaf???

Sorry för långt inlägg :S Men jag har funderat fram och tillbaka på det här i en vecka nu och det börjar bli dags att spika gästlistan :S

• Kärleken9

Källerud: Jag hade nog skippat arbetskamrater helt. Vi kommer inte att bjuda arbetskamrater, iof gifter vi oss långt borta, men om ni redan är på smärtgränsen är det inte roligare att ha lite mer att lägga på nära vänner och släkt? Tro ingen av dem kommer misstycka. Men håller med inte lätt det här!

• Korallbruden

Vi försöker bjuda nära vänner men har inte ekonomisk möjlighet att bjuda bekanta. Dom vi har haft en stadigt umgänge med/träffats aktivt under de fyra åren vi varit tillsammans. Min älskling skulle kunna fylla hela lokalen 80-100 personer med enbart "hans" vänner/bekanta som skulle vara trevliga att ha med...

Det känns inte roligt att behöva räkna bort någon osv och det kommer en hel del frågor om: Å bröllop...det skulle vara så roligt att komma! Vilka kommer ni att bjuda? Vad skall jag svara...-Hmmm! vi har varit hemma och fikat hos dig en gång... det kan jag ju inte svara...

Tror inte att de som inte gift de sista 20 åren är medvetna om kostnaden per gäst och lokalers storlek... jag kan villigt erkänna att jag inte förstod hela kostnadsläget innan jag började planera vårat bröllop.

Hur gör ni med bekanta?
    Kusinen som aldrig hör av sig men gör det nu plötsligen efter ca 35 års totalt ointresse? Kusinens syskon finns det en god kontakt med...
    Släktingar som farbröder, mostrar med extremt låg kontakt?
    Bekanta som har börjat ta bättre kontakt för att det närmar sig en rolig festa och alla vill vara med...

Vill så gärna ha alla med,tycker ju om dem alla, skrapar trisslotter för att få råd med alla men lokalen har maxgräns på 100 personer... Hjälp!

• CeKe

Mm, svårt det där med jobbarkompisar. Jag har med två st. En som jag även pluggade med tidigare och hon känns rätt självklart. Sen är det faktiskt min före detta chef, som även är en vän som jag brukar gå ut o luncha med, ska upp till fjällen med etc. De fyra jag jobbar med för tillfället (har bytt jobb) är underbara och jag skulle absolut kunna se dem med på bröllopet, men någonstans måste jag ju sätta en gräns, så jag får ta med tårta eller nåt till dem på jobbet istället

• Kärleken9

Korallbruden: Nope inget sånt, bjuder bara våra vänner som man har kontakt med, släkt (närmsta) som man har kontakt med. osv. Min sambos kusiner ska bjudas, med respektive, men han har bara 2 och han har kontakt med dem jag har ca 30 och har ingen kontakt med dem. Min moster och morbror har jag bara liten kontakt med så de kommer inte bli bjudna. Nää vill ha våra närmsta och käraste runt oss denna dag. Lägg bort det dåliga samvetet och bjud de som är viktigast för er. *Lycka till*

ceke: Känns som du resonerar sunt.

Svar på tråden Juli 2010