• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Hej!

jag har i o f sig inte beställt kinaklänning, men däremot tagit mått för en klänning. Sömmerskan sa så här: Om underkläderna du ska ha kommer att förändra måtten gentemot hur de är utan, måste de va på när du tar mått. Alltså typ om du ska ha en korsett, en bh som gör brösten större/mindre etc

• källerudd
    CeKe skrev 2010-01-01 13:47:18 följande:
    Hej!jag har i o f sig inte beställt kinaklänning, men däremot tagit mått för en klänning. Sömmerskan sa så här: Om underkläderna du ska ha kommer att förändra måtten gentemot hur de är utan, måste de va på när du tar mått. Alltså typ om du ska ha en korsett, en bh som gör brösten större/mindre etc
    Oj det har jag inte ens funderat på..Jag har ingen aning om vad jag ska ha för underkläder...Men eftersom jag ska ha snörning på klänningen kanske det inte behövs något mer än ett par extra snygga trosor med tillhörande BH... Vad tror ni. Ska ju snart beställa min klänning...
  • Kärleken9

Hej på er!

Jag tar mig friheten att hoppa in här. Vi ska vigas den 10 juli. Var en speciell känsla igår på tolvslaget och det var min sista nyår som fröken XX nästa år är man fru YY.

Hur långt har ni kommit alla?

• källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-01 16:58:55 följande:
    Hej på er!Jag tar mig friheten att hoppa in här. Vi ska vigas den 10 juli. Var en speciell känsla igår på tolvslaget och det var min sista nyår som fröken XX nästa år är man fru YY. Hur långt har ni kommit alla?
    Jag håller med det kändes lite spännande att man nu gick in på "vårt" år att vi faktiskt ska gifta oss I ÅR =)
  • Kärleken9

Källerudd: Ja absolut, ofattbart på ett vis.

• Katinkaa

Okej TACK för svaret! Då jag kommer ha snörning med så kanske man "bara" behöver ha en liknande BH som den man tänker ha?

CeKe skrev 2010-01-01 13:47:18 följande:
    Hej!jag har i o f sig inte beställt kinaklänning, men däremot tagit mått för en klänning. Sömmerskan sa så här: Om underkläderna du ska ha kommer att förändra måtten gentemot hur de är utan, måste de va på när du tar mått. Alltså typ om du ska ha en korsett, en bh som gör brösten större/mindre etc
  • CeKe

Det går säkert bra! snörning är väl antagligen super, för då kan man ju rätta den efter hur måtten är just då... För mig blir det en dragkedja i sidan, så då är det väl kanske lite mer krisigt om det inte blir rätt!

När jag har varit ute o provat klänningar, har jag inte alls behövt ngn bh under de med snörning. Trots att jag har 70 E eller F har klänningen hållt upp allt väldigt bra utan nåt under.

Katinkaa skrev 2010-01-01 17:34:27 följande:
    Okej TACK för svaret! Då jag kommer ha snörning med så kanske man "bara" behöver ha en liknande BH som den man tänker ha?
  • Mia 77

Nu känns det som om man måste börja ta tag i planeringen på allvar
    7 månader går ju så in i bomben fort.

Färgtemat bestämde vi igår iaf. Vitt och ljusgrönt på borden och ev lila servetter, kan det passa ihop tro?

• Kärleken9

Vi har bestämt färgtema sen länge: limegrönt och silver. Ska ha vita linnedukar och silverväv som löpare och limegröna detaljer, servetterna blir vita.

Mia: Borde väl passa. Beror nog mkt på vilka nyanser ni tänker er.

• KatjaB

jag hade inte heller bh första gången jag provade klänning, och den hade dragkedja. Den höll allt på plats (har d-kupa)
    Sen provade jag med en torselett på, och utseendemässigt med klänningen på syntes ingen skillnad, men jag tyckte själv att det kändes bättre att ha något under, ovant att inte ha bh.

mia 77: det blir nog fin, känns vårfräscht.

vårt färgtema var det första vi bestämde i princip när det gäller festen. champagnerosa, vanilj, vitt och några svarta detaljer. Lite vintageinspirerat med ton-i-ton färger.

Svar på tråden Juli 2010