• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Casmel
    Kärleken9 skrev 2010-01-03 20:55:19 följande:
    Men hur 17 skriver ni det på inbjudan? Låter ju inte så roligt, kom gärna men lämna ungnarna hemma! Hur tycker era barn det är att leka med långväga gästers barn som de kanske sällan eller aldrig träffar? Nää jag skulle aldrig kunna förbjuda så, speciellt då man själv har barn. Men vi är alla olika.
    Ha ha ha...lät kanske hårt det jag skrev nu när jag läste igenom när du skrivit ditt inlägg men jag förbjuder inte barn att komma. Skulle barnvakten vara sjuk eller annat inträffar ser jag heldre att hela familjen kommer än att dom stannar hemma såklart!!! Mitt mål är att minska antalet barn då jag jobbar inom förskola och har nog med barngrupper på vardagarna På min bröllopsdag vill jag inte ha lekstuga, stoj o stim men gärna lek och lagom skoj bland dom barn som är där
  • Kärleken9

casmel: Ok, ingen fara jag bara undrade. Menar att folk kanske frivilligt lämnar sina barn hemma för att få en kväll själva eller så men jag undrar bara hur ni skriver alt säger att ni inte vill ha barn med på festen. *Nyfiken*

• Kärleken9

casmel: Vi ska också göra så plocka blommor som finns då, ur svärmor och svägerskas trädgårdar och dekorera med det tillsammans med de små saker lime jag köpt plus att jag vill ha limefrukter på borden.

• Casmel
    Kärleken9 skrev 2010-01-03 21:44:41 följande:
    casmel: Ok, ingen fara jag bara undrade. Menar att folk kanske frivilligt lämnar sina barn hemma för att få en kväll själva eller så men jag undrar bara hur ni skriver alt säger att ni inte vill ha barn med på festen. *Nyfiken*
    Vi har skrivit så här i alla inbjudningar:

Barn är underbara men har roligare hos barnvakten.

Tanken är att när folk hör av sig angående om dom kommer eller inte informerar jag om hur det ligger till med barnen, alltså att ammande barn och barnvaktslösa barn självfallet är välkomna!
  • KatjaB

så tänker vi med, att det om det strular ihop sig med barnvakter mm, så får barnen komma men i första hand så vill vi fira utan alldeles för många barn.. redan nu är det 8 barn som vi vet kommer.

Vi skriver såhär på vår bröllopshemsida:
    En lång middag med förhoppningsvis många vackra och roliga tal är oftast inte barnens förstahandsval. Därför tror vi att barnen har roligare hemma hos barnvakten.

• KatjaB

vet inte om man måste informera om att våra barn och mina syskonbarn är välkomna så ingen blir sur.. eller är det bara onödigt övertydligt?

• Tokisen

vi kommer bara ha vår dotter med under bröllopsfesten.
    VI skrev i inbjudan att vi älskar våra barn men kvällen firar vi i vuxet sällskap.
    Sen e ju självklart ammande barn (inte 7-8 månaders men små bebisar) välkomna

• Kärleken9

tokisen: Ok men hur kul kommer då er dotter ha?? Eller hon kanske är halvstor?

katjaB: Hade nog inte skrivit något om barn och syskonbarn utan tagit det med de berörda, men jag är nog fel att svara som inte alls tänkt i dessa banor.

• Korallbruden

Vi har inte en millimeters utrymme för små gående underverk... och vi har varit på bröllop där underverken var mer än välkomna... det var inget kul bröllop... vid flera bord satt vi 10 personer från början av middagen... lagom till varmrätten skulle serveras så var vi två personer kvar vid varje bord... resten sprang efter sina underverk som var ute och lekte/hade tröttnat på middagen...Vid varje påbörjad mening så var det dax att ut och springa efter baaaarnen igen... lagom till efterrätten fick alla underverk varsin partytuta! Lyckat sedan kunde ingen höra ett tal. Ammande spädbarn är solklart välkomna.

Vår kyrka tar ca 100 personer vilket skulle innebära att underverken skulle få plats i kyrkan men inte föräldrarna... m a o Sveriges största barnkalas Vi älskar barn men inte full aktion på 2-5 åringar på vårat bröllop.

• Kärleken9

Verkar bara va vi som är barnkära i tråden.

Svar på tråden Juli 2010