• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

Korallbruden: jasså skiljer det sig mkt i pris? Vi bor i en liten stad och där är det istället så att utbudet är verkligen begränsat. Men vi som du kollar begagnat och försöker hålla ner på det som går.

Hur har ni gjort med klänning? Har ni köpt redan nu?

• CeKe
    Kärleken9 skrev 2010-01-04 17:43:31 följande:
    Hur har ni gjort med klänning? Har ni köpt redan nu?
    Min har eventuellt börjat sys nu =) Ser sååå mkt fram emot att få se hur den blir. Var under juldagarna och pratade men en bekant som ska sy den =) Hon är helt underbar och jag är toppsäker på att den kommer bli precis så som jag vill ha den Harbild i galleriet på klänningen som jag utgår fran.

Fick mail från Matildas fest idag och hon kommer att skicka skorna jag beställt nu i dagarna. Det ska också bli spännande att se hur de ser ut/funkar på!
  • Juli 2010

Ceke: tack för ditt svar

Kärleken9 : klänningen skall betalas i mårgon, så efter det skall vi hämta hem den. En av mina tärnor skall förvara den hon dem

vi kommer att bjuda 150 gäster... vi har ganska stor släkt båda, och har bra kontakt med dem. så det känns som vi verkligen vill fira både med vår närmaste släkt å våra vänner. Lyckligtvis kommer vi att få en hel del hjälp med ekonomiska biten av våra föräldrar.

• rosesarered

Ja, det var blandade åsikter om barn på bröllop jag/ vi känner oss väldigt kluvna...
    Egentligen vill vi nog ha ett barnfritt bröllop men efter att ha pratat med min pappa idag tyckte han också att det är självklart att barn ska få komma på bröllop. Sen kan jag förstå hans synpunkt då jag har en faster som har två små barn som bor i Finland. Det känns elakt att "förbjuda" mina två små kusiner att komma på bröllopet.
    Har absolut inget emot barn men kan väl erkänna att vi båda tycker att det vore en mardröm med det bröllopsexemplet Korallbruden beskrev.. Vi har inga egna barn, hade vi haft det hade vi kanske tänkt annorlunda.
    Så hur gör man? Casmels förslag om att långväga gästerns barn samt ammande barn är välkomna lät bra men hur sjutton formulerar man det på ett bra sätt? känns som att det kommer att bli sura miner

Antalet gäster ligger på runt 60-70. Vi har fortfarande inte fastställt gästlistan. Min sambo kommer att bjuda en arbetskamrat och jag vet inte om jag ska bjuda nån från min klass. Det som känns tråkigt för vår del är att det är väldigt få vänner som vi kommer att bjuda helt enkelt för att vi inte har så många vänner. Det är tråkigt..

Kärleken9,
    jag har köpt klänning, älskar den!! finns bild i mitt galleri.

• KatjaB

jo, visst kan man ha utan sittplatser men de tillhanda håller ju med det och så ser det ju lite tjusigare ut med långa bänkrader.
    Nu till nästa problem med ruinen. Simon bara skrattade när jag tyckte att stråkkvartetten behövde bra mycker mer yta än de futtiga 3 kvadratmeter som jag tyckte att de kunde ha, hehe..
    Vilket skit, det här går ju inte. Vi får antingen skära ner rejält eller stå ut med att alla inte kan sitta och inte ha kvartetten, eller gifta oss i trädgården utanför herrgården men då utan ruinen.
    Visserligen så behöver man ju inte känna att man valde bort tjusig transport eftersom det inte blir något avstånd till festlokalen.

Fortfarande har vi ju ingen backut vid regn iallafall.. känner att jag måste skicka iväg ett mail till ägarna och kolla med dem om de har några förslag vid eventuellt regn. har ingen större lust att hyra stora tält från rentatent eller liknande för "bara" vigseln.. de kostar ju en slant

• källerudd
    rosesarered skrev 2010-01-04 20:37:31 följande:
    Det som känns tråkigt för vår del är att det är väldigt få vänner som vi kommer att bjuda helt enkelt för att vi inte har så många vänner. Det är tråkigt..
    Vi är i precis samma sits som ni när det gäller vänner och släkt. tycker oxå att det känns tråkigt. Men det är väl så det är, bara att finna sig i...att min närmaste vän dessutom ska ha barn i samma veva vilket troligtvis leder till att de inte kan komma gör att det känns ännu mera trist...men men har ju inte fler vänner
  • Korallbruden

Källerudd och Roses förstår hur ni känner er. Min älskling är ett socialt kärnkraftverk medan jag har mitt älskade tjejgäng, familjen + några personer som är/har varit viktiga i mitt liv, släkten är inte så stor, pappa dog vid 56 års ålder osv... Kyrkan kommer att vara sprängfull på Mr K sida och inte så full på min sida... Jag kanske skall flytta några av våra gemensam vänner över till "min" sida så det inte känns så knasigt

• Korallbruden

Glömde att skicka med en kram till er.

• KatjaB

ja, det är svårt det där med vilka man ska bjuda, bland vännerna så har ju vi många gemensamma vänner, framförallt på S sida, som har blivit gemensamma bekanta. Sen har jag däremot enorm släkt jämfört med hans. På hans sida har vi bjudit alla släktingar. På min sida har vi bjudit knappt hälften, ändå så är de långt fler än på hans sida

• Kärleken9

Min sambos släkt, och vänner, är större än min också. Och inte blir det bättre för att min sida måste resa så långt. Är inte ens säker på att någon av mina vänner här i norr kommer åka de 90 milen söder ut för att vara med, men jag hoppas innerligt det så klart. Men sen har vi hans vänner där nere i södern som efter årens lopp blivit även mina vänner så det känns helt ok. Jag tror att den lilla kyrkan kommer att vara full eftersom i den byn så går man gärna och tittar på brudpar bara man vet vilka de eller någons föräldrar är typ. Längtar så tills jag får plocka upp deras hakor eftersom vi bokat säckpipa som ingen mer än vi kommer känna till ända tills dörrarna slås upp och vi ska gå fram till altaret. *Längtar*

KatjaB: Verkar bli svårt med din ruin. Trist eftersom du verkar ha sett framemot det.

Har börjat med inbjudningskorten idag, insåg snabbt jag behöver mer kartong. Men men har börjat stämpla och greja, värsta löpande bandet. Men kul att äntligen börja.

Svar på tråden Juli 2010