• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

ceke: ok misstänkte nästan det

• Casmel

Har beställt armbandet och örhängena i mitt galleri nu så det ska bli spännande o se om jag blir nöjd med dom till bröllopet

Vårt tema är färgen lila!

Ska kontakta festlokalen om några dagar o se om jag kan komma dit snart o se vad dom hade tänkt sig så jag kan börja planera hur bordsdekoration ska se ut så man kan få en helhetsbild redan nu

• rosesarered

Jag håller på och försöker göra en bröllopshemsida till oss..
    Det går trögt, ganska svårt tycker jag! Tänkte ha en blogg som hemsida, vad tror ni om det?

Underkläder, vet inte vad jag ska ha men det kanske räcker med en axelbandslös bh? Ngt behöver jag iaf ha eftersom jag inte har de fastaste brösten direkt måste ha något lyftande

Våra färger är ljusgrönt och sen lite rosa och rött.
    Jag vet att jag vill ha rosor i min bukett, det är helt säkert. är ganska svag för runda rosbuketter.

vi var på Bröllopsmässan förra året så jag tror inte att vi ska dit i år. Det var väl helt okej - vet inte om jag fick så jättemycket ut av det. Förutom att vi råkade vinna vår vigselförrättare men annars kändes det lite som ett enda stort reklamjippo..

• KatjaB

jag är helt klar över hur min bukett ska se ut. Ska ha en rund bukett som är bunden i handen med sidenband runt stjälkarna. Stora cremefärgade och svagt rosa rosor och ovanpå ska några orkidéklockor vila. Piffar med "diamanter" i mitten på orkidéerna och några av rosorna och har vita strutsfjädrar som en manchett runt själva buketten.

Håret ska vara som en knut i nacken och fingervågor i luggen. Ska ha ett smycke som sitter vid själva knuten och ett flor som jag tar bort efter vigseln.

Hehe, hörs det att jag är florist

• rosesarered

KatjaB,
    både buketten och håret med flor låter väldigt fint och jag tror att det passar bra till din klänning.
    Tänker du binda din egen bukett?
    Nu måste jag passa på och fråga eftersom jag fick nys om att du är florist
    Har nu nåt bra tips på fin bordsdekoration/blomarrangemang man kan göra själv, alltså relativt enkelt då? hur långt innan kan man göra blommorna?

Gaah nu har jag gett upp tanken om en blogg som bröllopshemsida, är bara krångligt och svårt. Har istället hittat mywedding och projectwedding som ser ut att ha fina (gratis!) hemsidor. Mycket enklare tror jag att det blir..

• CeKe

Och jag mnåste berätta att jag precis vågat mig på mitt första E-bayköp! Läskigt =) En tiara blev det, eller kanske snarare ska kalla det diadem. Finns i galleriet. Funkar det inte till mig, finns det några småflickor i Keces släkt som antagligen inte säger nej till det Billigt var det också!

• Casmel

Ceke: snygg tiara Jag har en likadan i mitt galleri som jag skulle vilja ha. Vad köpte du det för om man får fråga? Kanske vågar sig på e-bay om det va väldigt bra pris

• KatjaB

roses are red: ja, jag skulle aldrig kunna tänka mig att låta nån annan göra min bukett

du kan göra alla blommor kvällen innan och ställa in i kylen. En lätt dush med strayflaska med vatten och corsaget i en plastpåse som du knyter ihop med lite luft i, så håller det sig fint.
    Det beror ju på vad du ska ja för borsdekorationer, ska de vara stora eller små?
    Nåt som är väldigt enkelt och snyggt är att tex köpa de där ljuskopparna på ikea som kostar 10 kr för 4 st, skära av en ros som är lagom stor för att ligga i och lite björngrässtrån som du lindar inuti så att det ligger runt o koppen.
    Bordsdekorationen i mitt galleri är också väldigt lätt att göra, det är vit oasis som är måttad som en fyrkant i koppen den ska vara i (kom ihåg att låta oasisen dra vatten ordentligt innan) och snitta rosorna diagonalt med kniv, skär dem så att de är lagom långa för att sitta ända ner i oasisen och bind ett sidenband runt som på bilden.

Ett väldigt enkelt sätt att dekorera är också att köpa murgröna på kruka med riktigt långa rankor, köp rosor eller nån annan blomma som du vill ha och så köper du rosrör (finns hos florister) sen snittar du av murgrönan och rosorna och sätter i rosrören. lägg allt på bordet slingrandes som en löpare. Detta kan ni göra dagen innan. Tänk bara på att låta murgrönan dra vatten riktigt ordentligt innan, tex kan ni snitta av murgrönan och lägga allt i en hink med vatten ett tag så att de blir riktigt vattendragna innan ni lägger ut det på borden.

Ja, det var några enkla varianter, vad har du tänkt dig för något? Kanske är lättare att komma med tips då

Ceke: snygg tiara! jag har också gjort några fynd på ebay men inget av det har kommit än. Hatten borde komma närsomhelst och har mailat till säljaren för att kolla när den ska komma. Allt är betalt med paypal så även fast det var små summor så får man ju pengarna tillbaka om det aldrig dyker upp nåt.

• CeKe

Tack. 73 kr betalade jag för den, så det tyckte jag va ett bra pris får se om den dyker upp dock =) Den hette "Bridal Crystal Faux Pearl Gold Pla Headband Tiara T1214" och säljaren var my_jewelshk@yahoo.com

Casmel skrev 2010-01-03 08:51:56 följande:
    Ceke: snygg tiara Jag har en likadan i mitt galleri som jag skulle vilja ha. Vad köpte du det för om man får fråga? Kanske vågar sig på e-bay om det va väldigt bra pris
  • Korallbruden

Om det är mässan på Grand Hotell så kommer vi att gå på lördagen och du är varmt välkommen att gå med oss

Vi var där förra året enbart för att hitta rätt ring till Mr K och tittade inte så mycket på detaljer och annat... så det blir återbesök iår.

När det gäller färgtemat så tog vi våra favo färger och vi är även "en aning" sugna på båt...

Det där med hår... har bokat frisör och han får fixa en spansk knut i nacken där det går att fästa en spansk slöja.

Kul att få läsa om era idéer om blommor och internet fynd.

CeKe skrev 2010-01-02 13:50:14 följande:
    Är det någon som ska på bröllpsmässan i stockholm i slutet av jan? Såg precis att den var, men är lite osäker på om jag/vi ska åka. Tror inte Kece är så jättesugen. Om inte annat är han allergisk mot vår vackra huvudstad
Svar på tråden Juli 2010