Sussi08 skrev 2010-01-20 23:01:29 följande:
Jag blev jätteledsen igår när jag vägde mig på gymmet och gått upp 0,2 kg sen i fredags Har ätit lite och tränat rätt mycket. En kollega på jobbet sa både igår och idag: Har du gått ner? Men nej då jag har gått upp enl vågen Kanske kan det vara lite fett som blivit lite muskler men jag vill ju gå ner också!!!!
Jag kände precis som du i månadags var det stor skillnad uppåt gämfört i fredags, riktigt surt. Men man måste tänka att vätska kan skilja mycket, försöker att inte väga mig varje dag pga av det..Men i morgon är det mät och väg dag. Ska man väga och mäta innan el efter träningen???
I morse var det någon som ställde in en hel salladsskål med godis på jobbet, lyckades hålla mig borta hela morgonen och förmiddagsrasten. Men vid lunch va det kört, fasen va besviken jag blev på mig själv en ynka lite chokladbit och jag fick jätte dåligt samvete. Men det är bra då kanske jag inte gör om det =) Ikväll äter jag jordgubbar, melon och chailatte. Ska tilläggas att jag inte så mycket som tittade på skålen på hela eftermiddagen...I morgon bitti är det träningsdags igen.
Dock blir det lite synd i monkväll Då jag har en sen länge inplanerad "julfest" Funderade på att vara nykter, men jag festar aldrig och dricker typ aldrig alkohol så i morgon vill jag gärna festa..Men det är med dåligt samvete det sker( trodde nog inte jag kunde känna så, har aldrig hänt tidigare)...Trodde ju att jag skulle klara mig utan fusk denna veckan, men det gick ju inget vidare. Men får väl fokusera på att fuska mindre nästa vecka och att det blivit bra med träning denna veckan..
Oj långt inlägg sorry
Ps Men denna tråd fungerar verkligen för mig, har som sagt aldrig haft dålig samvete innan. Så tack!!