CeKe skrev 2010-01-26 15:04:12 följande:
Usch.. jag tycker jag har varit rätt duktig den gångna veckan, förrutom en matglad start... men vågen har en annan idé. Den står helt plötsligt på 1 kg mer än förra veckan. Vet inte om jag lider av förnekelse, men försöker intala mig själv att det faktiskt är muskler som börjar byggas... höhö. Men faktiskt så känner jag mig stark och hyfsat slimmad och vältränad, så tja, inte vet jag...Start: 66,5Mål: 62Den här veckan: 64,2Fusk: mycket mat mån-tis, sen bra mat och träning med vila under helgen..
Sådär är det för mig med ibland. Att man plötsligt står 1kg plus en vecka. Det kan bero på en mängd saker. Bland annat spelar vätskebalansen i kroppen en stor roll i det hela. Om man tex har mens så håller kroppen mer vatten än vanligt och det kan göra skillnad på vågen. Även om man ätit relativt mycket dagen innan väg- och mätdagen. Eller som du säger, om man bygger muskler (eftersom de ju väger mer än fett!).
Jag tycker ändå huvudsaken är att man MÅR bra och det låter det ju verkligen som att du gör!! Kämpa vidare bara, så kommer du fram dit du vill så småningom. Ett kg hit eller dit är ingen katastrof så länge man håller koll! Och mäter man sig så kan man ju nästan avgöra om det är muskler, för om du minskat i mått så borde det ju betyda att du "sköter dig" utomordentligt även om vågen visar på lite plus.