• Sonja68

Tantvarning för 7:e gången

Cantaton: Härligt att höra om din pappa. Det hade ju kunnat vara mycket, mycket värre. Men han är ju på väg tillbaka, verkligen roligt!

Aleta; En "jag-känner-med-dig-och-din-oro-kram" från en mamma till en annan mamma ♥

Diz, tack för tipset! jag har aldrig tänkt på att vända ordning. Jag vill ju liksom att de ska äta, borsta tänderna, tvätta sig, klä på sig (annars så hinner de spilla ner kläderna med mat, tandkräm eller vatten innan man är iväg).
    Men helt klart värt att prova!

• Sonja68

Jag har varit på ansiktzonterapi. Det var så underbart att jag somnade !

• Sonja68

Duktig Sonja: Har varit på Yoga, det var precis vad jag behövde.
    Nu ska jag vara ännu duktigare: Ta hand om maken och sen sova!

• Sonja68

Neeeeej, Bruttan! GBS... skit också. Men pencillinet hjälper mot det alltså, eller inte...*förvirrad* Upplys mig doktor Fjällbruttan!

• Sonja68

Inget ont som inte har nåt gott med sig m a o, Fjällis!

• Sonja68
    Aleta skrev 2010-01-21 09:32:36 följande:
    Fjällbruttan, du är för härlig! Hittar något positivt i allt. Nu har jag hittat en ägare till hästen. Han frågade om jag inte ville behålla den. Jag kunde få de andra han hade också, totalt fyra stycken shettisar. Jag tackade nej. Fatta! Det var det här man drömde om varenda dag som barn och hästtokig, att någon skulle komma fram och fråga om man ville ha en häst. Det tog emot lite att säga nej, men det blir för dyrt med fyra hästar till, de ska ju ha mat och hovslagare. Dessutom så hade min man gått i taket.
    Ja, jag hör också till dem som drömde om att FÅ en häst, bara så där. Efter att ha tjatat från det jag var 6 år så fick jag faktiskt en New Forest-ponny när jag fyllde 12 år Vilken lycka!! Blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på henne och minns... Vilka härliga upplevelser hon gav mig, den pållen.
    Vila i frid, Jonina ♥
  • Sonja68

Didis: Så fantastiskt roliga nyheter ang. syrran Håller tummarna att allt går vägen.

• Sonja68

Diz: Jag sjunger också i kyrkokör!
    Däremot kan jag inte råda dig hur du ska göra. Förstår dilemmat.
    Jag har varit med i lite olika körer, men för mig har körer som har inslag av andliga/sakrala sånger legat mig varmast om hjärtat. Sedan har valet varit helt avgörande av vilken dag och tid kören övar, det ska ju passa in med resten av familjens alla aktiviteter!
    Men; jag tycker nog det är roligare att sjunga i en mindre kör, där man kan påverka lite och samtidigt ha chans att får göra nån egen liten grej, typ sjunga duett, en solosnutt eller så.

• Sonja68

De perioder jag sjungit i mindre kör (innan barnen) har vi ibland samarbetat med andra körer och haft stora uppsjungningar/konserter tillsamman med dem, med lite svårare grejer, typ hela Händels Messias eller något liknande.
    Kanske det går att ordna med er lilla kör i församlingen. Måste ju finnas massor med små kyrkokörer i era trakter. Eller?!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången