• Sonja68

Tantvarning för 7:e gången

Fjosok, MittiPrickan, Cantan och alla andra: Vi har GOTT om plats här uppe i norr. Särskilt konstnärssjälar som ni, brukar trivas ypperligt här Här behöver man inte trängas och huspriserna har en trevlig nivå
    Ni är hjärtligt välkomna!!

• Sonja68

Heloise; Mäh va f-n ! Vilken arbetsmiljö ! Bra att han blev utslängd.

CAntanton, spännande med flyer, annons och strålande nyheter ang pappa!!

Jag var inbokad på ett lunchpass i spinning imorgon, men de ringde och sa att det vart inställt. Instruktören var sjuk och även ersättaren. Men på torsdag är det Pilates som gäller!
    Om det också blir inställt är jag rädd att jag tappar gnistan

Har en tonfisklåda med ris i ugnen och sitter här och förundrars över hur fantastiskt härliga, duktiga, inspirerande vänner som finns här i Tanttråden! Ni är bara för underbara allihop
    Mycket kärlek till er ♥

• Sonja68

Villemoa; har du REDAN börjat jobba?! Rivstart, ut ur babybubblan och rakt in i arbetslivet, pang-boom m a o. Hoppas du ska trivas!

• Sonja68

JO, det tar nog ett tag att komma in i de nya rutinerna med jobb, dagis, osv. Men Moa kommer nog fortast in i sitt "nya" liv
    Snart gråter hon när ni kommer och hämtar ska du se Ibland har mina YLAT och vrålat JAG VIIIILL INTE HEEEEEEEM!!! när jag hämtat. Så alla fröknar och föräldrar hört... och man känner sig som värsta sämsta skitmorsan och undrar om de tror att man misshandlar sina barn hemma eller nåt !

• Sonja68

Har betalat räkningar...zzzzzz...zzzzzzz.....zzzzzz !

• Sonja68

Im YOurs; supertjusig klänning! Är det den du ska ha
    En riktig filmstjärneklänning till Tanttrådens egen representant i filmvärlden
    Så himla spännande ditt liv är just nu!
    Och fler barnbarn att snusa på är på väg
    Håll oss underrättade!
    Skrattade när jag läste din blogg om Mona Sahlin och väskan. Klockrent!

• Sonja68

Heloise; stor kram till dig och Panzer.
    Diz; Klänning nr 2! Finast OCH den har axelband
    Roligt att det händer mycket Cantaton. Du är på G

Alla andra får ett lass med kramar.

Har varit på slalomträning med Tanja. Lilla K och jag åkte bob i pulkabacken. Det blåste ordentligt, snöstormsvarning utfärdad. Det viner rejält kring knuten nu.
    I Norrbottensfjällen var varningskod 2, så det är rejält oväder där. Hur har ni det i Västerbottensfjällen, Bruttan?

Min man spelar bandymatch ikväll. En vänskapsmatch bara iofs, men man undrar ju hur de kan spela i denna blåst. Bollen måste ju flyga helt som den vill...
    Och jag börjar bli orolig, för han borde varit hemma för länge sen nu. VAr är han?

• Sonja68

Cantis: GRYMT bra jobbat!!

Och Blommis: BRA att det händer nåt ang psychotjejen i klassen. Grrrr.... I grund o botten kanske hon är en osäker tjej som är lite förälskad i Blompojken, men då måste hon lära sig att hon använder sig av HELT fel metoder... Så där GÖR MAN INTE!! Och det måste hon få veta.

Här är stormvarning klass 2 utfärdad.
    Riktig rejäl snöstorm och det var i grevens tid jag pallrade mig iväg till jobbet, innan vägarna hunnit driva igen. Med min lilla Golf blir man lätt fast i snöhögarna...
    Hur jag ska ta mig hem från jobbet? Vet inte... Maken får väl komma med RAV4:an som har fyrhjulsdrift och hämta mig.
    Eller så får jag passa på brorsan som har sin plogsväng förbi här... Hans runda är 8 tim lång, vid kustbyarna. När det är sånt här väder så blir det ju som så att när han återvänder till startpunkten, åtta timmar senare , så har det snöat igen det som han plogat, så det är bara att köra en runda till...
    Men så måste man ju sova också, så han brukar få sova i lastbilen nån timme också.

• Sonja68

HÅLL I HATTEN!!! Jäklar vad det stooooormaaaar

Hörde på riksnyheterna att VAttenfall minsann lovat att ingen skulle behöva bli utan ström.
    KOnstigt, på lokalradion sa de att 1000 hushåll i Norrbotten var strömlösa på morgonen? Och maken ringde nyss och de sitter i fikarummet och spelar kort i stearinljusens sken... fabriken är strömlös!
    Räknas inte vi

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången