• Fjosok

Tantvarning för 7:e gången

Syr fast tygrosor på en av dom rosa "originalbakelserna" som jag köpte tillbaka.

Lajbans, eller kanske inte..

• Fjosok

Kör hårt Canaton!

Själv lyssnar jag just på Loffes Dance Party And Fun". En av dom sjukaste plattor som gjort i detta land.

Kolla bara omslaget, det är värt en utmärkelse.

ponytone.com/Images/swedish/Loffe%27s%20Storband.jpg

Vad händer hos er andra? Och krya på dig lillabruden!

• Fjosok

Aleta: Plattan är från 1975 och framsidan är helt otrolig. Icke desto mindre är baksidan nästan värre. Framförallt bilden där Loffe ser ut som att flyga snarare än sitta eller den bilden där han ser ut som en påtänd apa.

Det finns TRE plattor tills om han spelade in samtidigt, alla lika sanslösa.

Har gjort mig lustig över dessa plattor big time.

• Fjosok

Mina sammanlagda räkningar ÖVERSTEG 3000:- denna månad.

Suck, jag som var under 2000 för några år sedan. Ökningar på 33% är ingen bra lösning ...

Spartips någon?

• Fjosok

Soldemor: 15 000:- Jisses ... ja, klart att med hus och bil och allt så drar det iväg. Jag har hyra på 1200 och bara el, tv och telefoni/bredband som kostar varje månad. Plus den där fördömda TV-avgiften. Har fö dragit igång studierna nu igen, teol kand om tre terminer kanske?

• Fjosok

Oj himmel, kanske jag haft en skev bild. Har ju inga lån på min lägenhet så där sjunker det ju en del. Försäkringarna vette 17 då dom är via facket dras dom på lönen så jag ser dom sällan, men såklart är det en utgift med, brukar vara några hundra.

Enda extrautgiften jag har är min iPhone som kostar 3-400 i månaden.

Har alltid haft som mål att leva billigt och bra utan att snåla. Snyltar lite gör jag också, kollar gärna hockey och fotboll men då blir det på Sopcast och när det gäller TV får det förbli kanalerna i väggen.

• Fjosok

Bibelvetenskap C (båda testamentena)
    Bibelvetenskap D
    Tro & Liv C1 + C2
    Examensarbete

Har mao plöjt A och B-kurserna och dom två första C-kurserna. Problemet med detta är ju just försörjning. Då jag vägrar låna av CSN så måste jag hitta något annat att göra än att jobba som musikmajje då det blir 100% av 65% direkt ...

Hoppas och hoppas jag akn tillgodoräkna mig 30hp pedagogik från min lärarutbildning. Klassiskt utbytesämne sa biskopen ...

• Fjosok

Det måste dom ha i Lund, iaf efter Bolognaprocessen ...

Nej, språkbiten är kvar, den ingår i bibelvetenskap C då båda testamentena ska läsas varav det ena språkligt.

Men har läst introduktionskursen i grekiska, bläää på ren svenska :)

• Fjosok

Jag kan tro det. Svenska Kyrkans tro & liv var den värsta jag gått hittills. Menlöst från dag 1 då det mest bara var upprepande av självklarheter men man skulle få det att låta akademiskt.

Kanske är bättre i andra städer, får hoppas det. Idén att den finns är ju bra ...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången