Tantvarning för 7:e gången
Har inte tagit mig ut idag och jag som skulle på Kamprads hörna. Har visserligen skrivit och sökt till ett operaprojekt men det känns lite fjärran idag, var många år sen jag var på topp när det gäller sång idag ...
Har inte tagit mig ut idag och jag som skulle på Kamprads hörna. Har visserligen skrivit och sökt till ett operaprojekt men det känns lite fjärran idag, var många år sen jag var på topp när det gäller sång idag ...
Jag med ... haha
Bara en fråga.
Fick förfrågan om en ovanlig bröllopssång med ett fint kärleksbudskap som inte är för cheesy. Efter en stunds knakande kom jag fram till denna ...
Håller den? Här är den i liveversion från 2007. Tänk er den med piano i lite lägre tempo, kanske en flöjtsolist istället för synthsolot.
Texten finns här: www.sing365.com/music/lyric.nsf/follow-you-follow-me-lyrics-genesis/efeede261a7be2aa48256960001631f1
Vad tror ni?
Skillnad på Cheesy och Cheesy ju. En bröllopslåt ska vara det men dock inte för mycket.
Hårfin balans ...
Jadu, en annan ska kanske börja sjunga igen.
Visserligen känns inte operakör så hårigt, men skoj om det är en bra produktion som dom jobbar med ...
Ang låten så är Genesis sällan cheesy
Mycket snack om sång här men man struntar i att fråga han som är utbildad sånglärare, hmpf!!!
Hehe, skämt och sido, det kommer bli perfekt Sonja. Men glöm bara inte en sak, det är att vara avslappnad oavsett hur nervös det är. Avslappning, hållning och en låt som dom älskar och som du vill göra samt att det är rätt tonart och jag lovar du sätter den perfekt.
Har inte så mycket mer att säga
Sting gjorde originalet på platan "Ten Summoner's Tales" från 1993. Cassidys version är (enligt mig) en god cover på den men dock bara just, en cover.
Här är originalvideon. Jag har dockalltid sett det som en sång som ska sjungas av en man av någon anledning. Jämför att det blir knas när en man sjunger typ "Flickor bak i bilen" som Kurt Olsson gjorde (som såklart var meningen att det skulle bli lustigt). Texten är ju skriven för en man som tittar tillbaka på sitt liv.
"Feel her body rise when you kiss her mouth"
"In his arms she fell as her hair came down"
Det är ju strofer som bör skivas om ifall en kvinna ska sjunga den, om du frågar mig. Förutsatt att det inte är en lesbisk vigsel, då funkar det ju utmärkt
Att sen också texten är lite småsnuskig är en annan femma, men den är fin. Lite viktorianskt småsexig