• äntligen på väg

Äntligen Fredag del 20

Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd 1-19= 29317 inlägg

• Svar på tråden Äntligen Fredag del 20
  • mammacatta

Mini har öroninflammation. Han kräks av medicinen. Py fung.

Men sen efter ex antal kräkningar fick vi till det och nu säger han "måsse ta epecinen, fö örat".
    Han ville ha plåster på örat första natten, det satt ett på snibben när vi kom till doktorn som skrattade sådär mysigt åt det. Jag gillade den här doktorn, han var så underbar med mini!
    Han vi fick med långskånken var en smärre katatrof, noll känsla för barn!

Vi har börjat med köket! Jag har bredspacklat en vägg och vi har satt OSB och gips på en. Tjoho!

*slut rapport*

• Fru Hilde

Fy för alla infektioner och virus. I år är det ju tröstlöst.

Vår lilla mini ligger med RS-virus.

• janos

Mc, hoppas att mini mår bättre snart! Jobbigt att ha ont.

Hilde, rs-virus?!? Är inte det farligt för småttingar? Ligger ni inlagd?

Hoppas att alla har haft en bra påsk. Det har vi i alla fall.

• anne på grönkulla

Här var det lugnt! Men Äntligen fredag på er alla!

Här har jag helg efter en kort lugn vecka och en lååång påskhelg. Smakprov finns på fb och liiiite på bloggen - mer kommer.

Rastlösheten kryper dock i mig, och framtiden är ännu oviss, men tror jag är i Sthlm från augusti nån gång.

• janos

Äntligen fredag!

Maken är hemma och tar ut sina pappadagar. Idag snöar det och det verkar som att den här vintern aldrig tar slut.

Jag kan förstå att det känns konstigt och ovisst ang framtiden, apg, men det går ju alltid att söka sig ut i världen igen om det inte känns bra hemma.

• anne på grönkulla

Ja, du har rätt, det blir nog bra, hur det än blir. Jag måste lära mig tagga ner o andas lite oxå, så det är nog bra för mig eg. Nu håller jag på med att röja och göra listor inför flyttande o så... tråkigt men nödvändigt. Vad ska kastas, vad ska sparas, vad ska säljas och ges bort.

• Fru Hilde

Lilleman blev jättesjuk och har fått lunginflammation av RS-viruset. Han ligger med cpap (andingshjälp) och sondmatas för han orkade inte äta alls. Livet är ganska tufft just nu för familjen Hilde... Vi kommer nog vara kvar på sjukhuset ett bra tag framöver. Jag är hemma och packar med mig lite mer kläder.

Svar på tråden Äntligen Fredag del 20