• äntligen på väg

Äntligen Fredag del 20

Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd 1-19= 29317 inlägg

• Svar på tråden Äntligen Fredag del 20
  • mammacatta

Ja det var barn men är inte längre. De tog just tillbaka erbjudandet.
    Är så grymt less på barnomsorgen nu, vill inte sätta min fot på ett dagis mer.
    Jag vill jobba på en arbetsplats där folk följer lagen!

anne på grönkulla skrev 2010-02-25 09:44:10 följande:

Nä, jag undrade om du skulle jobba med barn, inte om du var på smällen! Men det vore såklart toppen det med!
  • anne på grönkulla

Ja, det vore ju det minsta man kunde begära... Själv skulle jag vilja jobba på en effektiv arbetsplats där man satte mål i nivå med resurser och där man såg efter sin personal.

Ska vi starta en fredagsfirma?

• mammacatta

Jag gillar att jobba hårt, under förutsättning att det syns i lönen och/eller att man får höra det.
    Men jag gillar inte att jobba hårt och sen få skit för det.

anne på grönkulla skrev 2010-02-25 10:21:48 följande:

Ja, det vore ju det minsta man kunde begära... Själv skulle jag vilja jobba på en effektiv arbetsplats där man satte mål i nivå med resurser och där man såg efter sin personal.Ska vi starta en fredagsfirma?
  • janos

Äntligen fredag!

.....men bebisen verkar längta efter varmare väder!

• Fru Hilde

Synd MC att det inte bidde ett jobb.

Bebben i min mage har bråkat rejält sedan i tisdags. Idag slemproppade den lite och jag ringde in och fick komma på kontroll. Värkar var tionde minut ungefär men nähä inte har de påverkat nåt direkt... så jag får fortsätta att tycka synd om mig själv ett tag till.

• janos

Fru Hilde skrev 2010-02-26 14:32:51 följande:

Synd MC att det inte bidde ett jobb. Bebben i min mage har bråkat rejält sedan i tisdags. Idag slemproppade den lite och jag ringde in och fick komma på kontroll. Värkar var tionde minut ungefär men nähä inte har de påverkat nåt direkt... så jag får fortsätta att tycka synd om mig själv ett tag till.
    Hoppas att det snart sätter fart för dig, så att du slipper gå och ha ont. Önskar er lycka till! Stor kram
  • anne på grönkulla

jasså, så de håller sig inne än? ja, jag förstår dem i det här vädret! Stan är så slaskig så det finns knappt...

Här har vi en lugn mellandag i alla firanden, som tar fart imorrn igen, o sen ska jag vips tillbaka till vardan i veckan.

• äntligen på väg

Å, snart, snart nu Hilde och Janos .

Själv leker jag med tanken på att flytta till något mer centralt igen. Fast jag älskar vårt hus och läget egentligen. Det är bara nu när vädret är så kasst som jag tycker det är lite sådär att bo så isolerat. När man inte kan komma ut och gå utan att först åka iväg med bilen. Vi kommer inte att flytta, men det är ju lite kul att kika på vad som finns...

• janos

GUD vad telefonen ringer och folk tjatar just nu. Hur går det, hur går det?

Jag vet att dom vill väl, men idag är jag inte på humör för att svara. BLÄÄÄ!

Det ilar och gör ont hela tiden. Nu vill jag att det här ska vara över.

Svar på tråden Äntligen Fredag del 20