• äntligen på väg

Äntligen Fredag del 20

Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd 1-19= 29317 inlägg

• Svar på tråden Äntligen Fredag del 20
  • mammacatta

Då väntar vi till du vet besked. Tycker jag.

• anne på grönkulla

jag berättar såfort jag vet!

Här är jag i vintrigt Stockholm sen ett dygn, men är trött trött, känner mig som om en bulldozer kört över mig, men som tur är gör jetlaggen att kl är mer i min kropp så jag vaknade i rimlig tid Åker bort över helgen, men är åter i stan på måndag!

• janos

Äntligen fredag!

Sista dagarna har varit jobbiga med illamående. Jag vill bara krypa ur min egen kropp och slippa detta tillstånd. Jag längtar tills tisdag, då vi ska på utredningen för att se om det blir igångsättningen eller inte.

Vi har inga planer för helgen. Maken ska skotta av diverse tak, så det blir jag som får ta hand om sonen. Hoppas att illamåendet har mildrats lite tills dess.

Trevlig helg på er!

• Fru Hilde
    janos skrev 2010-02-12 10:55:41 följande:
    Äntligen fredag!Sista dagarna har varit jobbiga med illamående. Jag vill bara krypa ur min egen kropp och slippa detta tillstånd. Jag längtar tills tisdag, då vi ska på utredningen för att se om det blir igångsättningen eller inte.Vi har inga planer för helgen. Maken ska skotta av diverse tak, så det blir jag som får ta hand om sonen. Hoppas att illamåendet har mildrats lite tills dess.Trevlig helg på er!
    Här är det också illamående och misär. Jag får yrsel och blodtrycksfall ganska ofta och om jag mår illa och börjar hulka så svimmar jag platt fall. Jag har alltså ständig koll på var golvet är... Tungt är det ju också nu på sluttampen. Känns inte som om kroppen är byggd för det här.... alla som påstår det måste ljuga! *blink*

Låter bra med igångsättning, men jag har själv blivit rejält varnad för det om man inte hunnit börja öppna sig innan. Så om kroppen inte är mogen för det kan det tydligen bli en långdragen historia. Jag vill alltså inte skrämmas, bara berätta det jag fått höra från väninnor som blivit igångsatta och från min Aurora barnmorska. Har man däremot en kropp som är mogen för förlossning så brukar det tydligen gå jättebra.
  • janos

Tråkigt att höra att du också mår så illa och dessutom svimmar en hel del. Ta hand om dig!

Ang igångsättning så är det just det vi ska kolla på tisdag, om kroppen är redo eller inte. Jag är inställd på att få gå ett tag till, men är tacksam över att slippa gå över tiden i värsta fall.

Fru Hilde skrev 2010-02-12 21:22:20 följande:

Här är det också illamående och misär. Jag får yrsel och blodtrycksfall ganska ofta och om jag mår illa och börjar hulka så svimmar jag platt fall. Jag har alltså ständig koll på var golvet är... Tungt är det ju också nu på sluttampen. Känns inte som om kroppen är byggd för det här.... alla som påstår det måste ljuga! *blink* Låter bra med igångsättning, men jag har själv blivit rejält varnad för det om man inte hunnit börja öppna sig innan. Så om kroppen inte är mogen för det kan det tydligen bli en långdragen historia. Jag vill alltså inte skrämmas, bara berätta det jag fått höra från väninnor som blivit igångsatta och från min Aurora barnmorska. Har man däremot en kropp som är mogen för förlossning så brukar det tydligen gå jättebra.
  • Fru Hilde

Jag hoppas den är redo. När man gått så här länge är man ju bara så döless på alltihop.

• janos

Igår hade jag sammandragningar som kändes och idag inser jag att magen sjönk igår. OM vi följer Elias graviditet (vilket det har gjort varje vecka hittills i förlopp) så är det ca 2 veckor kvar.

Fru Hilde skrev 2010-02-13 12:19:27 följande:

Jag hoppas den är redo. När man gått så här länge är man ju bara så döless på alltihop.
  • janos

Vilket toppenväder det har varit ute idag.....ÄNTLIGEN! +6 grader i solen. Det började t o m att droppa från taken till slut.

• mammacatta

Hej tjejer, bra idag?
    Hpller med Janos.

Oh, är ni sugen på att vara med på en hemlis? Mejlar.

• anne på grönkulla

Hemlisar är skoj, tack för mail!

Här har vi vart på voft med kompisen i bryssel i 3 dar, myyyycket god mat blev det...

Svar på tråden Äntligen Fredag del 20