janos skrev 2010-02-12 10:55:41 följande:
Äntligen fredag!Sista dagarna har varit jobbiga med illamående. Jag vill bara krypa ur min egen kropp och slippa detta tillstånd. Jag längtar tills tisdag, då vi ska på utredningen för att se om det blir igångsättningen eller
inte.Vi har inga planer för helgen. Maken ska skotta av diverse tak, så det blir jag som får ta hand om sonen. Hoppas att illamåendet har mildrats lite tills dess.Trevlig helg på er!
Här är det också illamående och misär. Jag får yrsel och blodtrycksfall ganska ofta och om jag mår illa och börjar hulka så svimmar jag platt fall. Jag har alltså ständig koll på var golvet är...
Tungt är det ju också nu på sluttampen. Känns inte som om kroppen är byggd för det här.... alla som påstår det måste ljuga! *blink*
Låter bra med igångsättning, men jag har själv blivit rejält varnad för det om man inte hunnit börja öppna sig innan. Så om kroppen inte är mogen för det kan det tydligen bli en långdragen historia. Jag vill alltså inte skrämmas, bara berätta det jag fått höra från väninnor som blivit igångsatta och från min Aurora barnmorska. Har man däremot en kropp som är mogen för förlossning så brukar det tydligen gå jättebra.