• äntligen på väg

Äntligen Fredag del 20

Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd 1-19= 29317 inlägg

• Svar på tråden Äntligen Fredag del 20
  • mammacatta

Men hur kallt får det vara en lördag? Det slog till med lite drygt 20 minus bara sådär! Å snö upp till ögonbryna, vad ÄR det här?

Igår var det kalas, som vanligt gick inte gästerna hem förrens det är nästan pinsamt sent. Halv nio. De kom tre.
    Men Sb kunde inte besvära sig att komma, hon hade nåt ytligt att gå på. Så hon har förpestat idag istället. Jag dricker vin nu.

Seriöst fick vi skäll för att vi inte säger exakt vad ungarna vill ha. Vi sa att vi köpt en konsoll, inget mer. Vill man inte vara med behöver man inte. Men hon lyckades köpa ett billigt spel som en annan redan köpt - det var ju förfärligt. Som om jag tänker detaljstyra vilket spel folk köper! (eller ens OM?)
    Morsan köpte starwars lego och det älskar han. Men våra kamrater köpte samma och direkt när de fick veta misshappen sa de var kvittot var och att vi skulle byta mot en till kontroll. Är det inte så man gör? Inte SB. Hon skäller.
    *suck*
    Dessutom följer hon inte listorna iallafall. Så varför gnället?

Men värst på hela dan var när hon skyllde på sambon och sin son att de inte träffats i 08 sist de var där. VA???
    Är det inte en förälders ansvar att hålla kontakt med sina barn? Jävla AS! Hur svårt är det att ringa sin egen son och kolla om det går att träffas?
    *morrr*
    Känner att det är bra att det fanns vin hemma.

*kram* på er.
    Vet ni att jag fått en förfrågan om att åka till stockholm och dejta en anna grupp jag surrar med?

• äntligen på väg
    mammacatta skrev 2010-01-31 20:56:00 följande:
    Vet ni att jag fått en förfrågan om att åka till stockholm och dejta en anna grupp jag surrar med?
    VA . Har du en grupp vid sidan av vår?!?!?!
  • janos

Nu vräker snön ner igen. Nu har jag varit och pratat med grannen, om att få låna deras snöslunga, så att gården blir fri från all snö.

Snart ska jag lämna mamma på flyget och sen bär det av till bm för koll. Känner av ilningar, sammandragningar m.m. Det är väl kroppen som gör sig beredd för framtiden.
    Bara vi klara av denna veckan, sen är bebisen välkommen.

Om 14 dagar är det dags för utredning om igångsättning. Spännande!

• Cybermamman

anne på grönkulla skrev 2010-02-02 15:04:41 följande:

Har ni liv utanför tråden????
    Näe, knappt.
  • mammacatta

äntligen på väg skrev 2010-02-01 14:27:54 följande:

VA . Har du en grupp vid sidan av vår?!?!?!
    Jepp.
    Några av dem har varit med nästan lika länge som ni har. Jag vidgar mina vyer!
    De har dessutom en egenskap som nästan saknas här - de verkar inte ha några liv IRL som jag. Ni här har ju jobb och sånt som håller er sysselsatta på dagarna...

Förlåt.
  • janos

Tackar för kramen!

Liv???? Nej, det kan jag inte påstå.
    anne på grönkulla skrev 2010-02-02 15:04:41 följande:

Har ni liv utanför tråden???? Kramar till janos o alla andra som behöver det!
  • anne på grönkulla

ja o min inloggning strular så att det är svårt att skriva inlägg ofta.

Här trodde tjejerna på jobbet att jag var gravid idag, jag hade en extra tröja på mig för typ tredje dan i rad. Nu råkar jag vara i sluttampen av mensen, så jag vet ju att så inte är fallet. Men det gäller att inte vara diskret...

O så har jag haft en heeelt onödig konflikt med en kollega...

• mammacatta

Anne, igen? Händer det ofta? Är det samma kollega som förra gången?

Jag var iallfall tillbaka till avdelningen jag jobbade på förra året igår. Det var... sig likt. Ett rövhål. Jag berättade lite om att jag äter LCHF - mest för att slippa betala när jag inte äter deras äckliga mat - men chefen började gapa på mig att det däääär inte var nåt att lita på. Inte ens att WHO håller med mig om fettet lyssnade hon på. Jag fick inte en syl i vädret ens en gång.
    Det är lätt att bli bitter.

• mammacatta

Jag tycker iallafall att vi ska träffas med. När kommer du hem nästa gång anne? Tycker du måste vara med den här gången. Å äpv, samma sak. Varför träffas om inte ni kan komma?

Svar på tråden Äntligen Fredag del 20