• äntligen på väg

Äntligen Fredag del 20

Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd 1-19= 29317 inlägg

• Svar på tråden Äntligen Fredag del 20
  • janos

Skönt att domen inte var "värre" än så! Grattis!
    anne på grönkulla skrev 2010-02-18 14:11:20 följande:

Ooh, doktorns dom igår var fö "överviktig men frisk" - i sammanfattning. Inget jag inte visste eg alltså.
  • janos

Titta vad det står på familjeliv:

Beräknat förlossningsdatum Lör 6 mar 2010
    Du har 16 dagar kvar till beräknad förlossning.

• anne på grönkulla

näe o vikten visste jag ju om. Om jag äter exakt 1500 kcal om dan o tränar så väger jag minst 12 kilo mindre än idag, men orkar jag vara så sträng med mig?

• äntligen på väg

APG: Äsch, man ska ju ha lite att ta av om man blir sjuk .

Grattis till 100 Janos!

• mammacatta

Det är därför jag aldrig gör sånt där, de berättar bara saker jag redan vet och jag får lida för det.
    anne på grönkulla skrev 2010-02-18 14:55:16 följande:

näe o vikten visste jag ju om. Om jag äter exakt 1500 kcal om dan o tränar så väger jag minst 12 kilo mindre än idag, men orkar jag vara så sträng med mig?
  • Fru Hilde
    janos skrev 2010-02-18 13:44:26 följande:
    Vad du är flitig apg!Hilde, spännande att ge upp nappen. Vad har hon för muta i tankarna?Hilde, hur mår du nu när det närmar sig slutspurten? Jag är döless idag.
    Hon vill ha en utklädningskista från Disney där det finns fyra klänningar i och så vill hon ha ett par disneyglitterskor som matchar klänningarna hon har kommit över bil och traktor intresset nu.... nu ska hon vara som sina kompisar, dvs prinsessa för hela slanten. Det som är roligt med den där lådan är att man kan ta med sig den till vänner och så får alla hålla på att klä ut sig och man kan hjälpa varandra. En av kompisarna har ju haft med sig en hem till oss så efter det har det varit ett oändligt frågande efter detta.

APG 1500 kalorier ... nää fy vad tråkigt livet blir då! Själv är jag lite inne på att uppsöka en dietist efter denna bebben kommit ut. Jag tror att jag behöver proffshjälp för att både kunna få ordning på kosten och vikten. Detta pga mina tarmar. Annars har den här graviditeten varit hyfsat snäll mot mig viktmässigt jag är ännu inte uppe i förra graviditets slutvikt och då var ändå startvikten betydligt högre än sist.

Annars har jag enligt FL 11 dagar kvar till förlossning så det närmar sig iallafall. Jag mår hyfsat pyton för det mesta och illamåendet har kommit tillbaka, men det skulle kunna vara mina tarmar som är stressade. JAg har sagt till bebben att den ska vräkas vilken dag som helst, men än så länge lyssnar han illa....
  • Fru Hilde

Kan för övrigt tillägga att längtasn efter nappen är STOR! Det blev många tårar igår och ett utbrott som faktiskt liknade en ren panikångestatack. Det var så man nästan var beredd att åka ut och jaga rätt på en napp vilken som helst. Jag var tvungen o gå ut ur rummet o gråta en skvätt, medan maken satt kvar och försökte trösta o lugna. Idag däremot har det varit bättre.

• janos

Skickar en stor kram till en duktig tjej, som kämpar på i jakten på disneykistan!

Grattis på namnsdagen till en annan liten tjej!

Äntligen fredag!

Första dagen på MYCKET länge som jag faktiskt känner att jag vill något och orkar göra något, pga illamåendet.

Svar på tråden Äntligen Fredag del 20