Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Vi fortsätter blanda och ge

Liten,
    låter som ni har det rätt jobbigt nu. Det ÄR verkligen jobbigt när de små blir dåliga. och när man själv inte är på topp så är det extra svårt.
    Man önskar ju att man var en sådan där supermamma som aldrig höjer rösten och blir arg, men det går inte. Jag klarar inte det. Tappar tålamodet gör jag inte jätteofta, men med trotsande barn och när man själv inte mår bra blird et bara för mycket!
    Skönt att ni kunde få hjälp av mormor och morfar iallafall!!!

• sweetstreet

PB!!!
    Underbart!

Sådana gånger måste det kännas såååå bra att vara förälder!

• sweetstreet

Näe nu måste jag nog tippa omkull mig igen....

• sweetstreet

Å har försökt skumma men tror jag glömt det mesta nu ..
    Jaja, vill också säga grattis till MSW för dina fina värden iallafall!

• sweetstreet

Och till Vickan som nu är hema!
    Vilken förlossning!!!

haha DU det där med att känna sig bajsnödig. DET gjorde jag med.
    Nu så här i efterhand inser jag att det nob af DÄFÖR det blec sådan jäsdrans hallå.
    För de insåg att dottern var på väg ut!
    Så ja, det gällde att bedöva snabbt och få ut henne rätt väg innan hon var helt "fast" i kanalen ut.... Gissar jag.

• sweetstreet

Sedan detta med tygblöjor.

Jag ahr två par vänner som båda har använt tygblöjor till sina barn. Det ena paret endast fram tills att barnen började äta "riktig mat" och därmed få "riktigt" bajs. Då slutade de eftersom de tyckte det blev lite äckligt.

Det andra paret hade tygblöjor hela vägen fram till avvänjning.
    De t o m fjällvandrade med två barn (en typ 3 och den andre knappt 1 och tygblöjor!!!!
    Hm, DET skulle jag aldrig gjort det vet jag. Alldeles för lat....
    Men de sa det gick bra. Snacka om att inte jaga gram hahahahaha! Att bära med sig blöta tygblöjor på ryggen är ju rätt tyngande för packningen!

Vad jag vill säga är nog mest att jag tror det kan variera en del från barn till barn, samt hur ens familjesituation är. Jag skulle t ex aldrig kunnat använda tygblöjor eftersom detta inte godtas på dagis. Och vår dotter var ju bara 3 månader när hon började på dagis så det blev pampers. Vi hade Huggies på neo men gick över till pampers mycket p g a den där "linjen" som BS berättade om. Den som skiftar färg när blöjan är våt. Men detta var sk inte förrän vi gick över till strl 1. Innan hade vi ju preemieblöjor och de tror jag inte hade ngn rand.
    BS, även här finns inte de där pampersblöjorna i affären MEN mankan köpa dem online. Så vi köpte dem via nätet. Och vi köper fortfarande alla blöjor online. Hur smidigt som helst eftersom de levererar direkt hem!!!!
    Vi har ju ingen bil så det skulle annars vara ett jädrans slitande för att få hem blöjorna.
    Nu kommer stor låda till dörren! Jättebra!
    Kör fortfarande pampers men köpte liknande "up-and-go" här fast i det ekologiska märket "Seventh Generation" som är poppis här. Har dock itne provat den sortens blöja än men ska testa. Kan tänka at det blir lättare vid byten när man slipper "lägga ner" dottern.

Även här finns det tygblöjor annars och t o m företag där man får nya btygblöjor och skickar iväg de smutsiga så man sliper tvätta dem själv. Fast jag funderar lite över miljövänligheten dpå eftersom det ju tillkommer rätt många transporter då????

• sweetstreet

Vickan,
    tack!! Jo jag mår mycket bättre men fortfarande rätt trött. Har ingen röst. Hostar. är fortfarande omväxlande täppt och omväxlande skyfall från näsan. Men nu känns det mer som vanlig ordentlig förkylning. Förra veckan var jag ju riktigt dålig. Så det går framåt.
    Men jag har lyckats få en ögoninfektion i ena ögat nu! Toppen!!! Som grädde på moset då...
    jaja, whatever. Allt är bättre än att ha allt ovanstående PLUS värk i hela kroppen och en trötthet som man inte kan råda bot på alls.
    Så jag är ändå glad. och jag jobbade idag. Inte full dag men gjode iallafall allt jag skulle och gick sedan hem lite tidigare för att vila. Då var jag lite trött...

• sweetstreet

September och Ore,
    jobbigt med sjuka barn.
    Hoppas det blir bättre snart!

• sweetstreet

Vickan vi lånade en babybjörn till vår tjej i början som vi använde rätt mycket. men man får ont i ryggen av den om man bär länte tycker jag. men det var gamla modellen så nyare är säkert bättre.
    Fördelen är att den är hyfsat smidig, men jag tror att OM jag skulle få ännu ett barn skulle jag inte köpa Baby Björnsele mest för att det inte räcker särksilt länge. Bebisarna växer ur dem rätt fort tycker jag. Och det finns ju andra typer av selen som räcker mycket längre.

Vi köpte senare en sk "sling". alltås inte en bärsjal men liknande funtion som man kan använda när barnet är större också om man vil bära på höften och sedan på ryggen.
    jag gillade den, men tror vi var lite sent på det för tjejen vad gäller liggandet för hon gillade den inte så mycket som bebis. Däremot använde jag den en del innan hon kunde sitta själv och jag bar henne på höften! Jättebra tycker jag!
    De fanns i olika färger och mönster också. Vädligt snygga tyckte jag. Desutom vändbara. Vi gillade vår sling ocks för att det var väldigt enkelt att göra den mindre/större så den kunde passa mig och maken. Han är ju rätt mkt längre än mig och skulle annars behövt en större strl men vår kunde man lätt göra längre/mindre med hjälp av blixtlås.

Hm ska se om jag kan hitta en länk och kanske finns de även i Sverige eller kan köpas på nätet, typ Amazon? OM du skulle vara intresserad.
    Annars är mitt tips att försöka låan sådana här saker först för att se vad ni gillar och vad som passar just er och Trollet. För det kan vara sååå olika.
    Men kan man låna så kan man känna efter först och sedan om man fastnar för ngt särksilt kan man köpa det. Många av just bärselar etc är ju så dyrt.

• sweetstreet

Sorry Vickan!
    Vi ahde tydligen ingen Sling utan en Pouch!!!!!!!!
    Här är länken:
    www.rockinbabysling.com/products/index/pouches/page:1

Jag kan inboxa dig en länk till en bild där jag bär Lill-Skruttan på höften också. Då var hon ca 9 månader.
    Den vill jag inte lägga i galleriet eftersom det är andra personer med på bilden också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge