Vi fortsätter blanda och ge
Nej nu ska jag sluta och gå och lägga mig....
Nej nu ska jag sluta och gå och lägga mig....
Oj!!! jag ser att Vickan är vattenlös!!!
Skummade snabbt så sorry om jag missat ngt.
men såg BS komentar om vattenavgång och öppning.
Well, mitt vatten gick ju som ett niagarafall och jag var inte öppen ett dugg! Inga sammandragningar Nada.
och de höll mig ju i två dygn på sjukhuset eftersom de helst ville att lillskruttan skulle stanna en vecka till p g a att jag bara var i vecka 32 + 2.
Så jo nog kan vattnet gå utan att man är öppen...
Spännande nu med Vickan! Skönta tt du får vänta hemma iallafall och slipper ligga på sjukhuset. Det var ignen höjdare tycker jag. Å andra sdian gjorde de en massa UL och andra undersökningar regelbundet under de här dagarna jag var där så det var nog bra att jag var inlagd.
men detta berodde ju på att jag inte hade gått fullt ut. De ville ha koll på barnet p g a att det var nästan 8 veckor för tidigt.
Nu måste jag jobba vidare.
har bara halvdag på jobbet idag för dagis är stängt p g a President´s Day. Så jag måste avlösa maken snart...
Skynda skynda....
Kollar snabbt in för att se ifall ng mer hänt Vickan? Men det verkar inte vara så. Iallafall inte här i tråden...
och ja. GULDET var bara såå härligt! trist med Hellner dock. men men ....
Porchez FY FAN vilken snubbe!!! Ditt ex alltså! Sådana saker gör att man verkligen funderar hur det står till i skallen på vissa.
jag ahr en kompis som åkte på semster med sitt ex. Första kvällen gjorde han slut. Men hur tänkte du nu?! vill man ju utbrista då. Varför inte göra det INNAN semestern???? Semestern var dessutom en vandring så där satt de ensamma med varandra ute i ingentsans och hade en vecka att "döda" innan de var i civilisationen igen.. men HAAAAALLÅÅÅ!!!! Han hade sagt att han inte ville förstöra för henne genom att göra slut innan semestern eftersom han visste att hon sett fram emot den så mycekt.... Hm ISÅFALL kunde han kanske hållt inne med fortsättningen tills de var tillbaks i civilisationen kan man tycka. Men ärligt talat. Hellre få en semester inställd än tvingas umgås med den som just gort slut i en hel vecka. UTAN andra!!!!!!
jaja, vissa är verkligen inte funtade som de flesta av oss...
Telis,
hahahhaaa!
Televinken-Taliban!!! Hahaha!!!!!!
MEN jag såg ärligt talat inte att han hade så mycket skägg där i galleriet. Eller hade ni just rakat honom då??
För övrigt så kan man känna så.
Herregud! jag smälte ju som smör i öknnen igår när Lillskruttan sa "lavjo" men sedan finns det verkligen gånger (läs minst en gång per dag ibland betyyyyyydligt oftare) som man knner att "fan kan ingen hämta den här illbattingen och ta henne långt långt härifrån. NU!?"
Så är det. Det har inget att göra med ens föräldraskap eller ens barnet i sig. Iallafall tycker inte jag det.
Det är väl bar en del av ens underbara vardag som småbarnsförälder... haha!
Lite för lite sömn, lite för många järn i elden, lite för lite tid.....
Shit happens.
Ungarna är aktiva och "på" precis som de ska. Det är väl bara det att vi inte alltid hänger med i deras tempo eller deras värld helt enkelt.
Men visst får man klaga. och visst får man tycka att det är skit.
Allt det där bleknar ändå så snart. För även om det kan vara skitjobbigt iböand så kommer ju de där stunderna när man bara känner ren skär kärlek också. Och de är som tur var fler!!! .-p
men på tal om sömn MÅSTE jag lägga mig nu.
Borde gjort det för länge sedan men som sagt det är det där med egentiden också... Den är viktig för mig.
Tjingeling och LYCKA TILL Vickan ifall det händer grejer innan jag hinner in här igen!
AM
kanske har Hektor ngn förkylning eller något annat på gång? Hos oss har vi märkt att de gånger lill-Skruttan inte vill äta så blir hon nästan alltid sjuk en eller ett par dagar senare.
Fast senast var det nog en förstoppning på gång. Vi kunde efter ett par dagars gråtande vid nummer två få igång henne igen med katrinplommonpuré. Men vi måste blanda den med annan fruktpuré för hon igglade inte att äta bara katrinplommonen.
PB,
vad bra att skidorna kunde fixas! Sådant gillar jag!!
AM,
hur gammal är Hektor nu förresten?
Kanske kan han börja smaka er mat??
Vickan,
jag tror nog att Trollet kommer dra igång allt själv under natten! Då har du varit "vattenlös" ett tag vilket gör att det hela kan braka igång. Var bara beredd på att det KAN gå fort! Det var vad gyn sa till mig när jag låg inne. Att NÄR det börjar kan det gå väldigt mycket snabbare än i "vanliga fall". Och himmel det gjorde det ju för mig!
Jag började känna värkar runt 01 på natten. Men när sköterskan kom (jag ringde) sa hon att det bara var en "irritable uterus" så jaha, tänkte jag. Det var Fasiken vad ONT en irritabel livmoder gör, men jag kan ju nada om det här så självklart trodde jag på henne. Vid 03 gjorde det satikens ont plus att jag började tima värkarna (vilket jag trodde det var). och jag försökte andas lite sådär som man läst att man ska. Jag hann ju aldrig gå profylaxen eftersom vattnet gick så tidigt.
Sköterskan kom in igen och jag frågade om jag skulle ringa maken. men hon bara tittade på mig och sa "no of course not. You shouldn´t borther him with this. It will take a looong time before anythng happens". Så där låg jag och pustade och frustade i min ensamhet och funderade över hur ont det verkligen skulle göra när de riktiga värkarna satte igång eftersom detta ju bara var en "irritabel livmoder". Haha!
Men vid 04 gjorde det svinont. och då kom plötlsligt sköterskan inrusande och saatt nu var det minsann värkar och de kom ofta! Det såg hon på sin monitor! No shit tänkte jag. Det har jag nog "vetat" länge...
Och sedan hände det jädrigt snabbt. Två läkare kom in för att göra UL och de sa "Congrats honey you are in labor". jag frågade då om jag skulle ringa min man. De tittade lite chockade på mig och sa "Absolutely!!!" Så jag ringde och han sov såklart men insåg att han måste springa. Sedan gick det jävligt snabbt.
Haha!
Efteråt när vi kollade tiden för telefonsamtalet till maken insåg vi att det var mindre än 40 minuter från det jag ringde honom till dess att LillSkruttan var född!!!!
TUR vi bor så nära sjukhuset!!!!
Sedan visade sig att min gyn var rätt irriterad på sköterskan som inte fattat attt det skulle gå mycket snabbare än normalt eftersom mitt vatten gått för flera dagar sedan. Maken hörde att han var arg på henne. Själv hörde jag inget av det för det var när jag ahde värkar och jag var nog rätt borta då...
Alltså jag vill inte stressa upp dig Vickan!!!
MEn OM du känner värkar tycker jag du ska ta dig till sjukhuset rätt snabbt! För det KAn gå snabbt från att ha långt mellan värkarna till att man har kort mellan värkarna.
I mitt fall var de ju såklart extra stressade för att de skulle göra kejsarsnitt. Jag ahde hunnit öppna mig och kände hur barnet tryckte på där nere, och jag tror detta var vad min gyn inte ville skulle hända. för går man tillräckligt långt i förlossningen så kan man väl inte snitta antar jag???
och jag ville inte föda i säte. Så k-snitt var vad både han och jag ville.