Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Vi fortsätter blanda och ge

Jaja jag vet inte.
    Nu måste jag nog jobba vidare så jag också kan ta fredag snart....

Har presentation på måndag URK! så jag är måste jobba en del i helgen också. FAN vad trist! men jag ska minsann fira nästa vecka när den är över!

Lycka till på ULet på måndag nu!!!!
    KRAM!!!

• sweetstreet

Telis!
    Du tyvätt vänjer man sig inte. iallafall inte jag. Haha jag var en levande zombie de första tre månaderna. Sedan blev jag nästan en DÖD zombie när jag börajde heltidsjobba PLUS pendla 2timmar per dag och ändå sov endast ca 4 timmar per natt........

MEN man klarar det också"

man kan mycket mer än man tror även om det just DÅ kan kännas för jävligt tungt.

Haha, du får tänka på mig när du är trött. och känna att det ändå är ganska okej att sova lite färre timmar på natten så länge man slipper jobba heltid på dagarna...

SKITBRA iallafall att ni delar lite på nätterna! Det är helt klart värt att sova ngt sämre vissa nätter mot att få sova "ut" andra!
    Det kan jag meddela gäller även när barnen är "större".

PUSS och Kram på dig nu!!
    Måste jobba vidare.

• sweetstreet

Å sitter och försöker jobba. har en presentation imorgon som jag bara MÅSTE göra iordning. men det går såååå trögt!!!! Gaaah!!!!
    Villintevillintevillintevillinte....!!!!!!!!!

SÅ tittar in en stund här istället. ...

Parnassia mina Meindlkängor är också SÅÅÅÅÅ bra! Jag är supernöjd med dem! Och då är de också typ 11 år iår! himmel! Man är gammal....!

Jag har även hört attt man ska ha flytande tvättmedel, inte pulver, till goretexkläder. För pulvret KAN ev gå in och täcka de små porerna i Goretexmembranet och då blir det alldeles för tätt och andas inte lika bra. Så det är ett tips.
    Och sedan torktumling eller torkskåp eller strykning på svag värme just som Snaily skriver. Då aktiveras Goretexen!

Äsch nu MÅSTE jag jobba.
    men fan vad jag har jobbångest nu. Blääääääää!

Om jag itne kommer in och skriver mer här i tråden efter morgondagen beror det på att presentationen gick uselt så jag:
    1) hoppade ut från jobbets fönster (10:e våningen)
    2) hoppade i East river
    3) hoppade från vårt fönster hemma (18:e våningen)
    4) fick sparken och deppar ihjäl mig
    5) sa upp mig och tog en kryssning i Karibien....

Usch!
    Jag är såååå sjukt omotiverad och det är det som känns så trist. För jag vet att jag inte kommer vara bra imorgon. Det är man inte om man inte har motivation. Bläbläbläblä...!

Jaja, slutklagat.
    Det är ändå bara världsliga saker och det vet jag!

Vickan,
    lycka till på ULet imorgon!

Puss på er alla andra!

• sweetstreet

Heeej!
    har inte hnnit ikapp. men skummat lite lite bakåt och set att ni diskuterat napp.
    jag tror att vissa barn är nappbarn andra inte. om de inte har ett eget sugbehvov så behövs inte napp.
    E har napp. Hon har blivit helt fixerad vid den så vi har sedan ett antal månader u regeln att man bara får ha napp när man ska gå och sova. Det fungerar men hon kan ibland tjaaata om nappen. Det svåra var när vi vari Sverige. För då ruckades reglerna. under alla resor har vi nappen tillgänglig. Vid flygning var det bra även för att hon inte skulle få lock för öronen vid start o landning. Ochs edan så tyckte vi napp var ett bra alternativ mot en skrikande gråtande liten tjej i 7 timmar på ett plan!!!!
    Men även resorna inom Sverige hade jag med nappen ofta. Attifallatt.
    men som sagt, till vardags ger vi bara nappen när hon ska sova.

• sweetstreet

Jaja, nu vill jag gå hem. Solen skiner och jag har ingen motivation längre.
    Min presentation häromdagen gick iallafall bra!
    inget superbra men helt ok och godkänt.
    Så skönt när det var över!!!

Men nu är jag helgsugen.
    Imorgon ska maken och jag ha egentid! Sååå mysigt! Det blir nog middag ute, men vi har fortfarande inte bestämt var.
    Från början skulle vi ju firat min födelsedag med middag ute, men så blev maken sjuk och jag ahde ju min presentation att fixa och var allmänt stresad. Så vi sköt på det. Men denna vekcan var det omöjligt att få bord på vår favvorestaurang. Det visade sig vara restaurangveckorna här i NYC nu. Denna veckan o nästa. vissa har även hela februari.
    Så det blir nog "bara" ngt ställe i närheten här. Men vad sjuton. Det spelar ingen roll egentligen. Bara mysigt och skönt att "komma ut"!

• sweetstreet

jag gick förövrigt till posten idag för att posta en grej till nenne. MEn jag hade glömt ta med hennes adress. Så det var bara att vända tillbaks till jobbet!
    himmel!
    Lika disträ som när jag ammade!!!!!!!!!!!!!

Hoppas kunna få tid att gå imoorgn istället.

• sweetstreet

Ang vikt så tror jag att det handlar mycket om att man har den vikt man trivs med. Sedan spelar ju antalet kg mindre roll.
    Själv tappade jag ju i vikt efter grav och tror fortfarande jag väge mindre än innan jag blev gravid. Knasigt!
    men i mitt fall tror jag tyvärr det handlar om tappade muskler. Jag ahr ju inte kommit igång med ngn träning än sedan jag fick barn och det tycker jag märks. inte i storlekar på klder eler så, men just i tappad muskelmassa...

• sweetstreet

Nej nu ska jag inte slöa här längre. jobba klart och sedan gå hem! Så får det bli.
    Kram till er alla!

• sweetstreet

Heeej!!
    Har inte hunnit in på länge.
    Vill bara säga att jag gillar din magbild skarp Nennelainen!!!
    Och här är det snöstorm! Dagis är stängt så jag jobbar halv dag för att avlösa maken nu vid lunch.
    Så nenne, ditt paket kommer bli ytterligare försenat. Sorry!
    Men det blir ingen promenad till posten idag....

Känner mig grymt efter i tråden.
    Har ngt spännande eller nytt hänt? Roligt? Tråkigt? Sorglugt? Lyckligt?

• sweetstreet

Cicci!
    Såg nu att du fått tips om Alvedon till Skorpans tänder.
    Här är det en jättestor grej att man kan köpa speciella väkrtabletter (kasnke är de i flytande form förresten??) till barnen just för teething. man ska då ge de lokalt i munnen där tänderna är på g.
    Vi har aldrig prövat eftersom vår lilla tjej inte ahft nämnvärd värk i och med tänderna men jag vet vlera av hennes kompisar som fått detta och föräldrarna tycker det hjälper.
    Så jag tror AM´s förslag är bra! Särskilt kanske innan just matintaget då det ju är bra om hon inte har ont i munnen!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge