Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Vi fortsätter blanda och ge

Intressant med amning i bil, vi åkte mycket långt med lilla tjejen och vi stannade jämt kändes det som. Låter effektivt!

• start september

Snaily,

i 7+0 ska man nog kunna se ett hjärta tycker jag. Jag är 6+6 idag och har sett tidigare i både 6+4 respektive 6+2.

• start september

Lappis - vilken glad påsknyhet! Jag tror bestämt att ni lyckas charma damen.

Sweet och Tinga, en till med ungefär samma ålder på barn och det är kinkigt och trotsigt, framför allt när tider ska passas (ta på sig ytterkläderna NU för nu MÅSTE vi till dagis etc).

Det är nog inte mycket att göra. Vår lilla tjej pratar ganska mycket och jag tror att det gör henne lite nöjdare, vi kan fråga och hon kan ibland lyckas förklara vad som är fel.

Glad på er och kram till alla, nu ska sista arbetsdagen avverkas!

• start september

Klart jag läste hela Vänner! Vilken prestation! Hur känns det nu i tillbakablick?

Liten, jag köpte faktiskt några Boob-tröjor på Tradera. Kändes ok för mig när jag tvättade dem. Det var liksom ingen rea då och jag använde dem mycket. Paola Maria ska jag kolla upp till nästa gång.
    AMs tips med linne och vanlig tröja vet jag en kompis som klarade sig bra med.

Stackars BS, har Astrid klarat sig ialla fall?

• start september

Hej alla och kram till alla som behöver.

Jag har nog inte riktigt hängt med på varför du är deppig Porchez, men en extra kram till dig.

Snaily, jag vet att det är svårt men försök att bara vara och låt tiden gå till torsdag. Symptom är himskans svårt. Den här graviditeten som jag har nu är ju nästan symptomfri jämfört med den förra, och sist jag kollade var det ju ok. Det enda jag tror jag vet säkert om symptom är att när man först har massor och det blixtsnabbt försvinner, då kan det ha gått fel. Annars börjar luta åt att jag inte fattar ett skvatt.

Inte betyder det att jag kan låta bli att oroa mig såklart.

• start september

Snaily,

det är inte mycket till illamående alls de flesta dagarna. Magen är svullen och trög, det är det hela. Vecka 8+3 nu (eller 8+6 beroende på hur man räknar.

• start september

Vickan, fleecejacka (vanlig, inte vindtät) hade jag från kanske fyra månader (tidig höst). Jag tyckte det funkade bra, hon sov alla dagpass ute och jag tyckte inte det korvade sig.

• start september

Oj vilken lugn kväll!

Här har jag bestämt mig för att jag ska försöka få ett VUL igen. Förra gångens erfarenheter gör att jag inte kan slappn av nu och snart är det inskrivning. Det känns inte bra att gå på den utan att veta att det iallafall inte är kört ännu.

• start september

Men Tinga, att båda ska behöva opereras? Det ena har ni väl vetat ett tag, men ytterligare en känns ju helt fel.

Det är inte konstigt att du vill säga upp dig som förälder ibland.

Men vilken härlig och vältajmad helg ni får!

Kram!

• start september

Har knappt hunnit läsa men såg att Mugglan undrade om det var lätt att få VUL på MVC. Där jag går finns två läkare kopplade till MVC och om man har anledning får man tid direkt genom att ringa dit. Jag har kanske haft tur, men fick snabb tid även förra gången och då konstaterade de ju att det gått fel, så när jag ringde nu var de mest snälla tror jag.

Jag hade tur och fick tid imorgon, så nu är det nedräkning.

• start september

Oj vad det skrivits här inne idag!

Tittar snabbt in och berättar att det faktiskt är någon därinne som sprattlar! Tjoho! Nu ska jag på inskrivning imorgon och lägga ner nojandet ett tag.

• start september

Freeedag ja!

Och grattis Snaily, vad häftigt!

Röstar också på svängbara framhjul. Jag har gått mycket med Bugaboo i skogen och det har funkat bra det också.

Kan inget om katter Nenne, men det låter lite påfrestande. Kanske aktivera massor kan hjälpa om ni är hemma i helgen?

• start september

Jag tittar in lite smått, jobbar massor just nu och har trotsig tjej som somnar först vid 21. Suck, kvällarna försvinner. Jag kände av fogarna i helgen, visserligen efter att ha burit 14 arga kilon över en Ica Maxi-parkering samtidigt som jag drog en full kundvagn, men tycker allt att det var lite tidigt.

Hur medveten är en knappt tvååring om sina ädlare delar? I badet sitter lilla tjejen och spanar in sig själv, tittar på mig och säger "en svans" med en min som visar att hon skojar. Jag blev lite perplex, men han inte svara något uppbyggligt innan samtalet hade löpt över på att duscha ankor och så. Nästa gång få man väl hänga med och förklara lite gissar jag.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge