Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Vi fortsätter blanda och ge

Kram till BS, vi har haft samma sjuka här tror jag, hosta som lett till kräkningar om man precis ätit eller ligger ner efter välling. Två¨feber omgångar med en veckas mellan rum och massor med snor. Febern är borta sen envecka men hostan består, fast är mindre.

För oss hjälper Mollipect, hon kräks oftast inte upp det och hon gillar oftast att få medicin i munnen. Därför kör vi flytande Alvedon eller Ipren också.

Sen fick jag väl bihåleinflammation av samma elände tyvärr.

• start september

Liten, fick Amimox enbart (tänkte inte på att be om hostmedicin eftersom vi har både Mollipect och Coccilana-etyfin hemma).

Sen har jag äntligen hörsammat AM:s reklam för nässköljning, köpte sruta redan förra åtret när jag hade något liknande fast snällare, men nu togs den fram. Lite kluven till känslan, men nog avlastar det trycket kring näsan i alla fall!

• start september

Tack för tipset Liten om att inte skölja. Det är lustigt med läkare, två st har sagt till mig att skölja, fast den ena trodde bara det var virus. Efter att ha fått hög feber och inte kommit ur sängen gick till en annan som gav antibiotika.

Får se om jag tar lite Mollipect sen också.

Jag röstar också för svängbara framhjul som går att låsa.

• start september

BS,

vi har ju Bugaboo och extra fasta vinterhjul så i mycket snö har vi bytt. I grus och sand har vi vänt på vagnen så att det bakre fasta gått först och sen låst de små.

Om man inte köpt extra vinterhjul hade det säkert funkar med att låsa de små eller vända i djup snö, de har jag kompisar som gjort.

• start september

Helgen blir nog samma som idag, feber, sömn och försöka umgås lite med dottern, maken drar ett grymt lass just nu.

• start september

Hej i tråden!

Här kommer en fortfarande bihålesjuk September in. Mitt i all sjuka och annat elände (även vi har vår mer än lovlig andel av dödsfall) fick vi igår se ett litet darrigt plus. Vet fortfarande inte om det var plusset eller min hand som darrade, men det är minnesbilden. Vi vågar knappt hoppas, i vår värld är sannolikheten 5/6 för att det är något fel, så ser ju våra erfarenheter ut. Men nu är det prog två gånger om dagen och barnalbyl och så hoppas vi kunna upprepa det mirakel som en lyckad gång blev en liten tjej.

Hoppas så att detta (om det nu är ett plus som stannar) smittar av sig på alla som vill och behöver plus. Otäckheterna sparar jag helst för oss själva

• start september

Koko, migrän är ett elände som även jag får ibland. Får man fråga vilken tablett som hjälper dig Jag lyckas inte få något att funka, det är bara att vänta ut det hela.

• start september

Tack för grattis! Jag försöker inte noja, men det hade nog varit lättare om man varit frisk på jobbet. Nu är jag hemma sjuk och då flyger tankarna.

Det var en elak bihåleinflammation och jag var både psykiskt och fysiskt slut redan innan efter en jobbig tid så det är kanske inte så konstigt att dagisbacillerna får fäste. Vårdguiden säger 4-5 dagar innan man blir bättre efter antibiotika vid bihåleinflammation och det är väl något sånt idag. Jag åkte på migrän parallellt i torsdags, då var jag lite ynklig.

Sjungande barn har jag också, men hon sjunger två ord, sen vill hon att någon annan ska sjunga och hon ska klappa händerna. Tipp tapp och Staffan stalledräng sitter fortfarande kvar, trots att jag inte tror dagis har sjungit dem på ett tag

Vi hade precis bokat medelhavsresa över det som skulle varit BF för förra graviditeten, går det här vägen lär jag vara så där vecka 20 och rätt varm, men det borde väl gå bra? Det är civiliserade trakter och svärisarna är med som kan jaga liten tjej så jag kan nog blir lite förskonad från springande.

Vi har sagt det förut, vitsen med att boka resa utan avbeställningsskydd kan bli ett plus.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge