• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles
    Telis skrev 2010-02-08 17:29:44 följande:
    Vickan, soooooooooov!
    Haha, var det inte du som fick höra detta från alla håll innan förlossningen?!
  • BrudSommar2006

Muggles, jag har ju alltid sagt att det bästa vore att få en fix och färdig ettåring, innan dess är det ju mest en plåga! Det första halvåret ska vi inte tala om, det är mer än en plåga!

• BrudSommar2006

Vickan, alla hjärtans är väl så där, helt OK men annars får han ju fira två gånger?

Astrid fick ju ett rätt bra datum, 100110, förresten.

• Oupsie

Porchez,tack. Ja, men precis så känns det, att man inte är någon . Att man inte gör någon nytta. Särskilt med tanke på hur många ser på arbetslösa, som arbetsskygga och lata, som bara vill ha bidrag... Gaah! Jag tycker faktiskt att jag försöker, men uppenbarligen är just själva jobbsökandet inte något jag är speciellt bra på.

• MuffinsTönt

En kompis fyller 14 februari. Inte så jättekul tycker hon eftersom hon aldrig kan fira Henne utan att förknippa det med Alla hjärtans dag.

• muggles

Cicci: oj det låter jättejobbigt! Undrar vad det beror på att hon inte vill äta? Hon verkar inte ha ont i magen el munnen el så? Det där med urinvägsinfektion kände inte jag till, bra tips.
    Hoppas det löser sig Cicci! Ha det så underbart på resan om vi inte hörs innan!

• MuffinsTönt
    Oupsie skrev 2010-02-09 22:14:08 följande:
    Porchez,tack. Ja, men precis så känns det, att man inte är någon . Att man inte gör någon nytta. Särskilt med tanke på hur många ser på arbetslösa, som arbetsskygga och lata, som bara vill ha bidrag... Gaah! Jag tycker faktiskt att jag försöker, men uppenbarligen är just själva jobbsökandet inte något jag är speciellt bra på.
    Eller hur! Som om det är JÄTTELÄTT att hitta jobb. My a*s! Speciellt de på AF som ska vara så himla käcka och positiv. Ibland vill man bara spy på dem.
  • Tinga

PB ? jag förstår precis vad du menar med din jämförelse med ett sjukt/handikappat barn. Faktum är att samma tankar finns i mitt huvud, med tanke på eventuellt syskon i den här familjen så småningom. Om man redan har barn känns det som att man riskerar mycket mer, om något skulle bli tokigt med ett syskon.

Vickan ? ja, tack och lov är ju Piff & Puff normalt utvecklade på alla andra fronter, så därför finns det all anledning att tro att de här problemen med maten kommer att lösa sig.

Parnassia ? hade det varit något mer fel på Piff eller Puff, t ex någon typ av CP-skada, eller vad det nu kunde varit, då hade läkarna haft mer anledning att tro att det kanske inte skulle lösa sig med matproblemen, men nu finns det som sagt ingen anledning alls att tro att det inte ska sluta lyckligt.

BS ? din fråga är högst relevant, angående att bara ta ut ett av barnen. Om Puff, som var den som var tillväxthämmad, hade legat ?längst ner?, så att man hade kunnat föda honom vaginalt, då hade det funnits en chans att göra det som var bäst för båda, dvs att ta ut honom och låta Piff vara kvar, men det var inget alternativ, eftersom Piff var den som låg som nr 1. Enligt min läkare har man gjort så i mindre än en handfull fall, så det går, men är otroligt ovanligt.

BS igen ? jösses vad jag garvade åt din beskrivning av barnvagn, snowracer, arg Iris och arg mamma! Ursäkta, för jag förstår att du var jättearg, men du beskriver det på ett underbart sätt. Kram!

Cicci ? kram till dig, trist med Skorpans taskiga viktuppgång. Men hon har ju ätit bra tills nu på slutet iallafall, så förhoppningsvis är det bara en svacka. Hoppas att ni får en skön semester!

Telis ? man kan ta med termometern i rumpan på barnet, för att hjälpa det att bli av med gas i tarmen. För termometern lite försiktigt åt sidan när du fört in den i rätt läge, så kan gasen pysa ut vid sidan. Kan ju vara värt att testa innan du köper ifrån Windi, så att du vet om det är det som är problemet eller ej. Vi körde termometer på framförallt Puff i ett par månader efter hemkomst från neo.

Vickan ? jag passar på att önska lycka till nu, för det låter ju som att det är saker och ting på G!

Porchez ? jag glömde nog innan, men beklagar sorgen.

Muggles ? jo, jag vet ju att det är flera här som haft det jobbigt på olika sätt, så därför ?vågade? jag skriva som jag gjorde. (Fast det hade jag nog gjort oavsett; om inte annat måste någon vara först.) Men det är skönt att höra att det inte alltid är kärleken till barnet som är den starkaste känslan, utan ibland är det annat som tar över, även om kärleken såklart finns kvar i botten.

Oupsie ? vad bra att du fått iväg en ansökan! *klapp på axeln*

Snaily ? åh, vilken härlig dag; skidåkning och lyxlunch! Det var du väl värd efter allt elände på sistone. Kram!

• Oupsie
    MuffinsTönt skrev 2010-02-09 22:16:16 följande:
    En kompis fyller 14 februari. Inte så jättekul tycker hon eftersom hon aldrig kan fira Henne utan att förknippa det med Alla hjärtans dag.
    Nä, det är klart. Det kanske inte är så kul att inte få en "egen" dag. Stackars de som fyller år på julafton och nyårsafton, det måste vara värre...
  • MuffinsTönt
    Oupsie skrev 2010-02-09 22:21:43 följande:
    Nä, det är klart. Det kanske inte är så kul att inte få en "egen" dag. Stackars de som fyller år på julafton och nyårsafton, det måste vara värre...
    Eller nyårdagen. Hur ofta är man pigg och nykter för att fira födelsedag. Inte jag iaf...
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge