• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

nu har jag en sån där mensvärkomgång. det känns som just mensvärk. och längden.. hm.. jaaa svårt att svara på... det är mest så att om jag hade fått mens så hade ungefär nu traskat iväg och tagit en ipren eftersom det då alltid höll i sig och blev värre. så i lagom förebyggande syfte hade jag ätit en tablett. Är inte särskilt besvärad, men det gör ont på ett bekant sätt...

• Telis

muggles, jaa allt är ju alltid så himla normalt och jadda jadda. Men fy vad jobbigt det är när han bara skriker, idag har han inte sovit mer än en timme på hela dagen pga magen.

MSW, förlåt!! Jag har glömt att kolla den mejladressen. Ska bara kolla på Mästarnas Mästare sen ska jag göra det!

• Parnassia

Men är det regelbundet så pass att du kan säga att de kommer en gång per xx?
    Om det hade varit jag som haft det så hela dagen, regelbundet på nåt sätt, hade jag tagit ett par alvedon innan läggdags för att se om man slapp värken en stund på natten och för att lite kunna säga om det var skarpt läge eller inte. Men som sagt, det är jag.

Ska man börja hålla tummarna tycker du?

• MSW
    viktualia skrev 2010-02-09 20:15:58 följande:
    det här måste ju vara HÖJDEN av spekulationsframkallande saker!!
    Haha, ja verkligen! men det är juh spännande eftersom NÅGONTING händer juh faktiskt.. Sen KAN juh förvärkar hålla på ett tag...
    Har du koll på den här sidan förresten? varktimer.se/
  • MSW
    Telis skrev 2010-02-09 20:16:14 följande:
    muggles, jaa allt är ju alltid så himla normalt och jadda jadda. Men fy vad jobbigt det är när han bara skriker, idag har han inte sovit mer än en timme på hela dagen pga magen. MSW, förlåt!! Jag har glömt att kolla den mejladressen. Ska bara kolla på Mästarnas Mästare sen ska jag göra det!
    Telis, ingen brådska!
  • viktualia
    Parnassia skrev 2010-02-09 20:17:52 följande:
    Men är det regelbundet så pass att du kan säga att de kommer en gång per xx? Om det hade varit jag som haft det så hela dagen, regelbundet på nåt sätt, hade jag tagit ett par alvedon innan läggdags för att se om man slapp värken en stund på natten och för att lite kunna säga om det var skarpt läge eller inte. Men som sagt, det är jag.Ska man börja hålla tummarna tycker du?
    Jag har inte brytt mig om att fundera över det... så nu ska jag försöka hålla lite ordning... dvs koll på när och hur mycket det gör ont.

Och ha ha ha ha - hålla tummarna?!? shit vad skumt det känns att få frågan... snacka om att detta är OVERKLIGT!!! jag vet inte är svaret..

*åt just några extra mackor*
  • FruCicci

VICKAN - låter ju som det är på GÅNG
    Har du kännt så tidigare?
    Hjälp vad spännande!'

AM; just så där med benen gjorde vi med, jag skrev cyklade, men det var det du skrev jag menade, du formulerar dig så mycket bättre, jag hittade inte hur jag skulle på ett kort sätt beskriva det
    OCH vad skön inställning er sköterska på bvc har!
    Vår är jätte gullig med, men eftersom Skorpan får nojja när skeden kommer och även kräks, så ska de kolla henne lite extra.
    Hur som blir jag stressad av situationen, Victor har ju alltid ätit, fast inte så varierat

• FruCicci

Vickan, jag skulle som Parnassia tagit en alvedon, eller 2 (!!!) faktiskt och se om det släppte något inom närmaste timmen, gör det inte det så är det nog läge att se till att väskan är packad och maken redo inom det närmaste.

Nu verkar ju alla vara olika, men jag har ju fött barn ganska snabbt och hade med Victor mensvärk som kom lite då o då och sen bara brakade det loss.

Med Skorpan kände jag mensvärk första gången när jag var uppe hos Victor på natten vid 04, sen kunde jag somna om, men när jag vaknade vid 08 tiden hade jag mensvärk som kändes lite ondare var 15e minut. Sen sa det bara bang, jätte läskigt, bara eskalerad kvicksnabbt, sen kom hon som ett skott på 2 minuter!!!

• Parnassia

Min förlossning "brakade" också loss ganska snabbt, hade värk som gick att ligga kvar i sängen med i ca 3 h, värre värkar i ca 3 h och sedan kom krystvärkarna, som var ett kapitel för sig och det ska vi inte ta nu, för jag ska duscha snabbt som ögat innan House!

Kram Vickan!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge