• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

JAg blev bara tillfrågad en gång under senaste grav. om vad jag vägde (första besöket) sedan var det ingen som brydde sig mer. Tror coola BM:s går på "ögonmåttet" mer och på urinprov/järnvärde osv

• MuffinsTönt

Hej tjejer,

smiter in här på jobbet. Finns ju inget att göra...!

Här snöar det igen!!! Va fan, jag vill ju ha soooool!!!!!

Skridskor -usch, darrar i knäna när jag tänker på det. Borde blitt sketabra eftersom jag bor 15 min från ishallen. Men nope! Är en äkta bambi på is. *fladdrar med ögonfransarna*

• Lapinette

Passerar isen i Vasaparken nästan dagligen men har inte åkt där mer än 1 gång på 3 år ... fy skäms! Men efter ikväll blir det 2.

• MuffinsTönt

Jag gillar inte skridskor. Tycker skidor är MKT roligare. Åkte för första gången förra året. Det gick sketabra -tills jag ramlade och pajade knät. Nu vill jag åka men vågar inte.

• fru AM

JAg gillar mer att ligga på en solstol och sippa på en drink och läsa en bok än att åka skridskor/skidor/tjata runt i snödrivor och isblock i detta Sibiriska landskap.

JAg vill vara indoor på vintern. Eller utomlands.

Och jag har ingen aning om hur pelargoner luktar. Knappt ens ser ut.

Så - nu vet ni det.

• viktualia

AM - fniss!

Och jag kan sätta lite skräck i mig själv och er genom att meddela att nya förvärkar tågar in..... kombin med totaltäppt näsa är väl sådär....

• Telis

Jag hade nog också en cool BM i så fall, hon frågade vad jag vägde på inskrivningen och det var alles. Jo, någon gång frågade hon nog sen om jag hade gått upp något men jag vägdes aldrig och hon ville inte veta några siffror.

Nu väger jag iaf mindre än vad jag gjort på flera år, jag hinner ju aldrig äta.

• MuffinsTönt

fru AM skrev 2010-02-09 16:18:41 följande:

JAg gillar mer att ligga på en solstol och sippa på en drink och läsa en bok än att åka skridskor/skidor/tjata runt i snödrivor och isblock i detta Sibiriska landskap.JAg vill vara indoor på vintern. Eller utomlands.Och jag har ingen aning om hur pelargoner luktar. Knappt ens ser ut.Så - nu vet ni det.
    Samma här, vinter är bäst inomhus. Tills jag provade på skidor,efter en massa "tjat" av Grabben (min fd kille och nuvarande bästis ) Annars HATAR jag vinter och kyla.

Jag vet inte heller hur Pelargoner sre ut men jag tror det är dem jag brukar kallas för "mormorsblommor".
  • Telis

Lilleman lider svårt av gaser i magen (och jag med honom, både fysiskt och psykiskt). Vad ska man göra?! Minifom och Sempers magdroppar verkar inte hjälpa alls, inte magmassage heller.

• MuffinsTönt

Telis
    Jag vet många som har det tvärtom -de går upp efter graviditeten. Stackars dig som inte kan äta ordentligt. Är det Televinken som vill ha din närhet/bäras på eller är det något annat?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge