• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Biskvier!!! Har iaf ätit en liten miniglass som fanns i frysen hos mitt gamla jobb. Chokladglass med små chokladbitar. De har så kallt i frysen att jag fick micra glassen...

• nennesjuttioåtta

jag gillar f ö inte pelargoner alls, de luktar skitilla om man har de inomhus! Längtar till sommaren...

• Lapinette

Det värsta med fikapauser är att det är så himla svårt att komma igång och jobba igen !

• nennesjuttioåtta

Här kräksnöar det igen, så det blir till att försöka hitta nya ställen att lägga snön på för nu rasar allt ner från alptopparna vi har på gården...

• viktualia
    Ore skrev 2010-02-09 14:25:35 följande:
    BS: Haha, i så fall hade min svägerska fött för länge sedan, om man hade kunnat bli igångsatt så lätt Hon tycker det är uuuurjobbigt att vara gravid (fast jag förstår henne, hon har haft mycket problem...)
    Hm... trots att jag gnölat nåt ALLDELES hela graviditeten igenom så verkar igångsättning inte nån dans på rosor.. hm... vill mest ha ut Trollet och bli av med öronlocken...
  • passionsblomman

Nenne, ah, då bör du ju slippa dem som tjatar på dig om att äta. I v 18 hade jag bar gått upp 3 hg, och då började jag få pekpinnar om att jag väl åt ordentligt.
    Det gjorde jag. Men väldigt mycket nyttigare än jag brukar, så det hände inte så mycket på vågen.

Igångsättning pga uttråkning...jojo! Det är landet där man får vad man än betalar för det.

• nennesjuttioåtta

PB
    jag tror hälften av det är semlor, hahaahah! Jag började väldigt nyttigt och visst äter jag mer grönsaker och frukt men sen jobbet flyttade ner på stan så har fikamonstret till "hon som inte är chef" propsat på semla två gånger i veckan. I går sa vi till henne att vi ville ha frukt istället, för det börjar jäsa oroväckande även på dem som inte är gravida. Det blev ingen frukt.

• Lapinette

nenne ... håll kvar snön i dina trakter så vi slipper det när vi ska åka skridskor ikväll.

• viktualia

Passionsblomman och Nenne - jag har varit och är härligt befriad från viktkontroll hos barnmorskan.. hon har bara kollat det några få gånger. Jag vet inte vad jag vägde när jag blev gravid och vågar inte ställa mig på vågen nu heller.. ha ha ha... Det får lösa sig sen är min inställning....

• nennesjuttioåtta

Vickan
    jahaja, jag har då fått ställa mig på vågen på både MVc och den privata, men det kanske inte var standard.

Lappis
    jag ska göra mitt bästa, tycker synd om mannen som både ska cykla hem och sen hade tänkt åka skidor i detta väder. Vad kul med skridskoåkning! Blir det en kvadrupel?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge