• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Tinga - kraaam!

Nu tänkte jag vara lite opsykologisk kanske - men hur skulle det funka att betrakta sonden som det normala, och ta alla eventuella andra tuggor som en bonus?

Jag vet att det säkert ses som att ge upp, och att man måste ge barnen bild av vad som är "normalt" och förväntat. Samtidigt kan det väl lätta på trycket för inblandade. Ni har ju kämpat så otroligt hårt med detta.

Äsch - jag vet inte. Spånar bara. Det måste ju någon gång i framtiden komma ett tillfälle när Piff inte vill äta med sond heller.

Och säkert har ni provat denna metod också...

KRAM igen.

• viktualia

Tinga - *ALLA sympatikramar*

Liten - ehum... du menar att jag borde ladda dagsljusbatterierna genom en prommis... jaa troligtvis sant...

Brudsommar - tjaa jag går inför samma inställning - att Trollet kommer när han vill. Och från och med i fredags em tycker även jag att det är tillåtet..

• BrudSommar2006

Tinga, usch vad segt! Förr eller senare bara måste det ju vända men det verkar ju dra ut på tiden.

Blev magsjuk igår och fick springa på toa som en galning, inte roligt att ideligen behöva dumpa en ammande Astrid men nu verkar det ha gett med sig tack och lov.

Parnassia, ut och åk! Själv äger jag inga skidor men ska vi ha såna här vintrar så får jag skaffa tills nästa år. Vi skippar fjällen med mina föräldrar i år i alla fall, vi är alla så trötta på snö nu!

• Ore

Usch med magsjuka, BS! (Värre än att amma febrig, gissar jag...)

Parnassia: Tror också att det inte är några problem att åka litet längdskidor ens i ditt tillstånd, om du tar det litet lugnt och diagonalåker. (Vet inte om magmusklerna är riktigt med på stakåkning?)

• FruCicci

Hej!!!

bara läst denna sidan!

Men E har köpt hus eller??
    grattis från mig i så fall, eller är det + ?

Vickan, vi körde färdknäppen med Lillan och det funkade. Det är faktiskt det ända som det finns sanning bakom o dagen innan hon kom sa barnmorskan till oss att göra det ör spermierna innerhåller ngt som påverkar. Värkarna kom i gång 4h efter pökandet

Lappis, såg på FB- skitsnygg var du Wow..... hela la familia var jätte fin
    Hoppas du mår bra efter allt, kram.

Tinga, såg att det är sondning igen, usch vännen, jag vet inte vad jag ska säga bara....
    Min dotter kräks och vägrar äta nu sedan ett par veckor tillbaka, några dagar är bättre några sämre, men jag tycker det är stressande. Hon är för lång till sin vikt och vikten har störtat på kurvan. Nåväl.... hon vaknar 5 gånger per natt nu o ammar då, så hon får i sig det hon ska hoppas jag.

BS; hej hjärtat. ÄR du magsjuk! Stackare. Hoppas allt känns bättre idag.

Ego. Jag mår kanon, har lite att göra inför Dubai på torsdag och så är det luncher, junibacken och biblioteket med ungarna. Ingen rast och ingen ro, men det är kul.
    Hade varit lite skönare om de kunde sova om nätterna, nu är jag uppe 6 gånger per natt - minst, men men.... doktorn sa till mig idag när vi var där med Victor att det är så det är. Skaffar man barn så tätt så är det så det blir!!!!! JAHA....
    Victor ska äta medicin 6 månader till, så han kan bajja fina korvar hela våren

Nu ska jag iväg och äta lunch med en i mammagruppen...kollar in igen lite senare.

Må så gott och kramar till er alla...

• passionsblomman

Oj! Här är det visst dags att göra ett hospis i tråden, seså, Ore du lägger dig där-vassego,thé med lite honung, extra filt på fötterna.

Vickan och BS, er lägger jag här på högra sidan, blåbärssoppa och lite skorpor serverat.

Jaha och Herr Piff- nu får du allt ta och snäppa upp dig lite min unge man! *kikar lite strängt* Nu har du här framför dig deiverse smaskigheter. Sitt där och pröva lite nu. Mamma? Nej hon måste ligga här bredvid och viiiiila och läsa tidningar med glansigt omslag och -hoppsan-jag tror visst hon behöver lite bubbel och jordgubbar doppade i choklaaaad och om en stund kommer en massör och tar hand om alla spännigar i nacke och rygg.

Så, jaha och vad var det mer då...

...JO

Vad é dé för en dag? è dé en vanlig dag? NEJ dé é ingen vanlig dag för dé é EA´s födelsedag HURRA HURRA HURRA,
    HURRA HURRA HURRA *gastar för full hals*

Värsta feta kramarna till alla!!

• BrudSommar2006

Hej Cicci, vad roligt att det snart är resdags! Men med mig är det ingen fara, var dålig igår. Det som är knepigt med två barn som vaknar på natten är att man liksom sitter fast när man ligger och ammar och inte så lätt kan springa upp när den andra vaknar.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge