• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Undrar också vart Vickan tagit vägen, kan det hända att hon åkt till BB?

Porchez: Beklagar sorgen från din morfar, och förstår till fullo att det känns jobbigt med så oväntat dödsfall, även om han inte var så ung längre.

När min g-mormor dog så träffade jag ju henne några dagar innan, och enligt mamma verkade hon mycket piggare än två veckor tidigare. Vi funderade på om det var så att kroppen tar ut det sista av "livsenergin", och sedan tog det tvärslut...?

AM, fru E: Cerazette har jag fått... Några erfarenheter av det?

koko: Jobbigt med insomningsproblem gånger två, men skönt att lillebror iaf sover när han väl har somnat!

fru E: SPÄNNANDE med ivf-start snart. *skickar tummarna på träningsläger*

September: Fasen för tant...!

• Ore

Ego: Jag är sjuk, och litet småynklig... Eller ja, jag hade 38,3 graders feber igår, vilket är en hel del för mig... Idag visar tempmätaren mina vanliga 36 grader, men jag känner mig inte direkt pigg.

Och inte hjälpte det att lillkillen vaknade med 3-4 h mellanrum och ville ha mat, under hela natten. Funderade litet över om mjölken påverkades av min högre temperatur, på något sätt?

Fast maken var söt, han tittade till oss flera gånger under natten...

• Liten med Mindre

FruE - grattis grattis! Har ingen erfarenhet av creme brulée hemma. Hoppas du hittar nåt bra recept.

Porchez- beklagar sorgen. Har du i alla fall lyckats krya på halsen, eller?

Vickan??? Hallå!

Snaily - är du ute i skidspåret, eller hur gick det med godsakerna?

Ego - magen har gjort ont idag o igår. Inte alls skönt eller roligt. Kände mig konstig i huvudet i natt, och började genast fantisera om havandeskapsförgiftning. Men det är förhoppningsvis vilda fantasier.

Maken gillade inte vagnen jag skickade honom att kika på i stan, så nu är vi tillbaka till att leta bästa billigaste på blocket. Får se vad det blir för skoj.

Undrar om man ska börja jobba när klockan närmar sig 10??

• fru AM

Ore: Cerazette fick jag också under en period. Blödde hela tiden. Väldigt effektivt som p-medel eftersom man inte vill ha sex då ... Bytte till Mini-Pe som jag inte känt några som helst biverkningar av. Super bra! Även om man måste vara lite mer noga med tidspassningen på Mini-Pe än med Cerazette. (Annars så kan jag rekommendera P-ring)

• fru AM

Liten: är det dubbelvagn ni är ute efter?

• viktualia

får skynda mig innan ni havererar...... dels sov jag lite extra och dels har jag tokspytt igen... men nån färd till BB planeras inte just nu..

...nu ska jag läsa ikapp...

• snaily

Porchez
    Beklagar sorgen!
    Och jag gör samma reflektion som Ore - min morfar var jätteskruttig sista tiden, men dagen innan han dog var han plötsligt piggare och satt upp och åt lunch och pratade (sa de som var där).

Ho hoooo Vickan?

EA
    GRATTIS!! *krulltrumpeter*
    Guuud så spännande med IVF-start, mars är ju jättesnart!
    Angående att berätta eller ej, så valde jag att berätta för flera kompisar och sen även syrran - hade nämnt något tidigare till henne om att vi försökte så jag antar att hon måste undrat varför det aldrig hände något, särskilt eftersom hon själv är superfertil. Hon har själv kompisar som gjort IVF och har lite koll, och är ingen som ringer och "tjatar" hela tiden... som jag misstänker att mamma skulle göra! Berättade därför faktiskt ingenting för föräldrarna, inte förrän det gick åt skogen och jag kände mig tvungen att förklara varför jag lät så deppig när de ringde. Så, nu vet helt plötsligt hela min familj, men ingen ur makens familj. Inte helt otippat i och för sig om man känner till hur relationerna i hans familj ser ut (eller snarare INTE ser ur).
    Min mage känns helt återställd nu, just haft tantbesök en hel vecka.

September
    Har som sagt gjort mitt bästa för att hålla tanten borta från er andra, men lyckades tydligen inte, typiskt!

Liten
    Tack, det gick bra med godsakerna! Marängen var verkligen huuuur stor som helst, maken åt bara upp halva sin den mesen Semlan och biskvin finns kvar till idag.

• snaily

Dagens plan - äta lunch på gourmetrestaurangen, ställa bilen på halva vägen och åka skidor resten av vägen dit! Måste börja fixa och packa inför utflykten nu.

DÄR är du ju Vickan! Men fy vad du mår dåligt hela tiden - du har inte en släng av vinterkräksjuka eller något?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge