• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Såja Vickan! *klappar lugnande på otålig höggravid kvinna*
    Du ÄR i den långtråkiga sista lilla fasen nu. Den som känns lika lng som hela resten av graviditeten sammanlagt.
    Man är rastlös, otålig, less och känner sig som man sitter i ett vacuum där inget mer någonsin kommer att hända.

Men det gör det!

Så att äta och sova är verkligen det bästa man kan hitta på.
    Min BM underströk att VÄLDIGT många kvinnor kommer in helt tomma på mat och får det onödigt jobbigt av den anledningen.

Sambon och jag spelade som tidigare nämnts Monopol och kollade på film. Tänk, vi hade dåförtiden inte ens någon dator, så jag gick verkligen helt ensam hemma och väntade.

Fortfarande är matlagning och infrysning riktigt nyttig sysselsättning.

Annars räcker det kanske en liten bit med att jag förstår och skickar en kram?

• MuffinsTönt

Nu kommer ett helt ego-gnäll inlägg.
    Jag har varit så omotiverad flera dagar nu. Orkar inte ta tag i någonting alls. GÖr saker jag måste göra, utöver det så är det seeeeg. *ynk ynk*

Nu är jag jag sugen på en ny Photoshop program -igen. Attans att de ska vara så dyra! Har ju en stenålders version av Elements så grunderna fixar jag. Men himla trist när man ska prova lite mer avancerade saker. Får bli ännu en sak på min önskelista.

Lite kul med vad man prioriterar att köpa...

• viktualia

Passionsblomman - tack!!! *kramar tillbaka* Och äter och sover gör jag.. skulle nog kunna äta typ hela tiden...

• Parnassia

Vickan - håller med om att tömma sig bakvägen är en klassisk start! *räcker upp handen - så var det här*

Kräkningarna kan vi hoppas inte har med det att göra, för det brukar man nog mer koppla ihop med att bebisens huvud kommit så långt ned som spinae...

Ang teknikprylar. Vi har fortfarande en fungerande video som används. Någon som minns de där magnetmedierna?

Återgår till familjen Annorlunda och sedan blir det sängen och "berlinerpopplarna del 2".

God natt!

• porchez

ååå vad spännande Vickan! vill önska dig redan nu lycka till, då man aldrig vet när det händer! Håller tummarna för att allt ska gå bra!

BS - födde du Astrid en halvtimme efter inskrivning :-O då fick du inte den segdragna förlossningen som du befarade? eller? Jag missade ju din förlossning eftersom jag var på semester då.

Egoinlägg så börjar jag undra om man aldrig kan få må helt bra? Kommer hem från semestern och allt känns bara riktigt bra! Men vad händer? Min morfar gick bort förra onsdagen, för mig väldigt plötsligt, trots sina 89år. Hälsade på honom i söndags och jag tyckte han var ovanligt pigg och att mormor pjoskade med honom onödigt mycket, sen tre dagar senare, är han borta. Kan inte förstå det, allt känns bara så sorgligt, även om man kan trösta sig med att han fick en långt, friskt och lyckligt liv...

• viktualia

Parnassia - hm.. hur lång tid tog det från tömning bakvägen tills nästa steg i processen inträffade?!?

Och japp, vi har också en fungerande video.. dock ej inkopplad sedan flytten i maj 2008.. fniss!

• viktualia

Porchex - beklagar sorgen efter morfar!!! Men samtidigt kan han inte hunnit lida så särskilt länge, och det är ju en nåd på sitt sätt. *stödkramar*

• MuffinsTönt

Jag hittade en låda med kassetter under sängen. Backstreetboys, Boyzone och Aqua stod det på dem. Haha! *Nostalgi* En låda med videokassetter hittade jag också. Men dem kastade jag.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge