• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Telis - ååå vad mysigt med svärmorsbesök!!! det unnar jag dig verkligen med tanke på relationerna till din egen familj!

Ore - spela in tvprogram... ehum... du avslöjar tekniknivån på den horisonten.. vi har en tjocktv med tillhörande digital box som bara innehåller grundutbudet.. fniss fniss..

Ego - mitt öronkrångel har nått till nya dimensioner... nu hör jag till och med mig själv som i en plåtburk. Otroligt tröttsamt!

Skoj med maken i sänghalmen - hm... börjar bli sanslöst svältfödd på den horisonten.. men dels är magen i vägen och dels verkar det som att funktionerna i den regionen är lite annorlunda än vanligt = ids inte försöka... fast jag har förklarat för maken att färdknäpp kan behövas.. grubblar bara över hur det rent akrobatiskt ska gå till.. *garvar*

• Ore

Vickan: Jag kände mig väääldigt svullen och öm i de nedre regionerna innan förlossning. Vilket innebar att jag hade det trevligare än maken, räckte ju med minsta lilla beröring för mig men för mycket gjorde ont...

Är för övrigt ganska svältfödd på sådant på sistonde, de där nedrans minipillren jag fått har gett mig blödning i åtta dagar nu...

• Ore

Vi har förresten ett snitt på mer än 1000 inlägg/vecka Håller vi den takten uppe så lutar det kanske åt rekord???

• viktualia
    Ore skrev 2010-02-08 19:26:20 följande:
    Vickan: Jag kände mig väääldigt svullen och öm i de nedre regionerna innan förlossning. Vilket innebar att jag hade det trevligare än maken, räckte ju med minsta lilla beröring för mig men för mycket gjorde ont...Är för övrigt ganska svältfödd på sådant på sistonde, de där nedrans minipillren jag fått har gett mig blödning i åtta dagar nu...
    Hm - här är det snarare tvärtom... ingen idé att anstränga sig när resultatet blir så otroligt magert...
  • fru AM

Vickan: tipsar om att färdknäppen bör intas doggy style

• Snorkfröken77

Tack för alla grattis till mitt nya jobb. Tackade ja idag, så nu återstår bara formaliteterna med pappren, känns jättekul och läskigt

Stor kram till alla som inte får sova något bra just nu!

Vickan - Är inte att kräkas en klassiskt start på förlossning??? Sååå spännande! (kan jag säga för att det inte är jag)

Snaily - tack för ditt svar förut, förresten!*kram* Han är tillbaks nu i gammal god form, idag hade han hittat en liten kruka med krokusar som jag hade ställt på köksbordet, lyft ur lökarna ur krukan och skakat växten vilt över köksbordet, resultat= jord och sand över hela köksbordet, inget jord kvar i krukan + en sandig, jordig men väldigt lycklig kisse...

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2010-02-08 19:44:54 följande:
    Vickan - Är inte att kräkas en klassiskt start på förlossning??? Sååå spännande! (kan jag säga för att det inte är jag)
    hm.. förhåller mig grymt tveksam... eller ja.. vem vet.. har tömt magen den andra vägen sedan dess också... men känner fortfarande inget spännande i magtrakten...
  • snaily

Snorkis
    Härligt med jordig kisse!

Dags för fika - köpte enorma chokladiga maränger på ett konditori idag, de ska nu avnjutas! Köpte chokladbiskvier också, men de får kanske vänta till imorgon... kanske...

Sen råkade maken köpa semlor också idag, de står också i kylen... hå hå ja ja, det får bli mycket skidåkning imorgon om jag ska komma undan med att svulla på det här viset!

• Telis

Ja just det ja, grattis till jobbet, Snorkfröken!

viktualia skrev 2010-02-08 19:51:28 följande:
    hm.. förhåller mig grymt tveksam... eller ja.. vem vet.. har tömt magen den andra vägen sedan dess också... men känner fortfarande inget spännande i magtrakten...
    Kräkningar har jag inte hört talas om som start på en förlossning men "den andra vägen" är ju en klassisk start!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge