• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Men herregud, man får ju sätta saker i proportion också. Jag följer den här bloggen: faschingseskapader.blogspot.com/ Det är en pappa som skriver, underbart bra och fruktansvärt sorgligt, hans fjortonårige son blev ihjälkörd av roslagsbanan i Täby Kyrkby för tre veckor sedan och nu är det begravning imorgon. Vad är väl lite sömnlösa nätter?!

• Parnassia

Öronproppar är en gudagåva! Använd dem! Jag köpte på apoteket, där finns lite olika storlekar och jag som har små öron lyckades hitta i stl small som går mycket bra att sova med. Det blir inte otäckt att ligga på sidan liksom. Men det kanske inte är fler än jag som tycker det är ett "problem"!

Jag tog tag i avfrostning av frysen! Kanske är något för Vickan som inte vet vad hon ska hitta på! *tipsar*

• Liten med Mindre

Telis - lite ytterligare perspektiv. Amerikanen som tar över mina gamla manualer berättade om en kollega på deras företag, vars 3(!) barn dog i en lägenhetsbrand. Hugaligen!

Nå - man kan inte gå omkring o tänka på otäckheter heller.

• viktualia

Liten - bra påminnelse det där med "fylla en binda på en timme". Det har jag också läst nånstans.. Och det är nog som nån skrev att Trollet rasat en våning ner och trycker på urinblåsan. För jag känner mig kissnödig väldigt ofta. Och så går jag på din linje om att locket för öronen beror på vätska på fel ställe och att det släpper när Trollet skuttat ut! Har ju inte samlat vätska nån annanstans... kan ha ringarna på mig och kläder sitter bara åt över magen, ingen annanstans.

Telis - jag råkade också hitta den där bloggen....

Öronproppar - det är ju guds gåva till mänskligheten!! själv använder jag Apotekets musikproppar med snöre - himla bra när den ena proppen råkat ramla ut och man slipper leta ihjäl sig efter den! Och jag sover med öronproppar så fort jag sover någon annanstans än hemma...

• viktualia

Godmorgon förresten! Har just landat vid datorn och ska göra lite jobb hemifrån....

Parnassia - frosta av frysen var bra, men jag tror inte någon av våra frysar är sådär våldsamt isiga... får ta ett span sen!!!

• MuffinsTönt
    Telis skrev 2010-02-08 09:32:26 följande:
    Men herregud, man får ju sätta saker i proportion också. Jag följer den här bloggen: faschingseskapader.blogspot.com/ Det är en pappa som skriver, underbart bra och fruktansvärt sorgligt, hans fjortonårige son blev ihjälkörd av roslagsbanan i Täby Kyrkby för tre veckor sedan och nu är det begravning imorgon. Vad är väl lite sömnlösa nätter?!
    Jag läser också den bloggen. Fy fan va jag grät när han skrev ner dageen då allt hände.
  • Parnassia

Vår var inte heller så isig, men jag tänkte att det hinner den ju bli tills nästa vinter om jag inte gör nåt nu, sen hade jag ju ett par timmar "över" pga att vi gick upp för tidigt...

Bra tips om att "fylla en binda på en timma". Kan ju vara bra att ha i bakhuvudet.

• MSW

God förmiddag!

Nu har jag "skickat bort" sonen till mormor, så nu tänkte jag få lite skolarbete gjort! Har inte så mycket jag kan skriva om till veckans uppgift, så tänkte roa mig med att fila på min dramaplanering och läsa på om FIRO-teorin.. Men tror att jag ska börja med att duscha!

Telis: Sådana saker klarar jag inte ens att höra talas om knappt..

Vickan: Skönt med en liten uppgift att göra idag kanske.. Hur känns det nu när du är hemma? Du får tänka dig att det är semester du har så kanske läget känns lite lättare..? Eller det har du kanske redan testat..

• MSW
    BrudSommar2006 skrev 2010-02-07 21:27:26 följande:
    Vickan, googla på tuba aperta, drabbade mig med Iris, inget att göra dessvärre men försvinner förr eller senare.sv.wikipedia.org/wiki/Tuba_aperta
    Det har jag nog också känt av ett par gånger.. Känner iaf igen symptomen.. Fast det brukar inte hålla i sig särskilt länge för mig...
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge