• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Var var? I galleriet ser jag inga...*blind*

BrudSommar2006 skrev 2010-02-07 22:09:04 följande:
    Va, har Lapinette lagt ut bilder, måste genast titta.
  • passionsblomman

Just precis! Pyspunka fick jag, fast först sa de på förlossningen att "det är vanligt att man faktiskt kissar på sig så här i slutet"

Det var då jag blev arg och galen och barsk kommenderade min sambo att "nu jävlar åker vi och käkar hamburgare och sedan åker vi HEM och jag sätter inte min fot här förrän jag VET att det är på väg en unge!"

Då hade vi varit inne flera ggr pga blödningar och det ena med det tredje. Jag var duktigt trött på alla "kanske och man får vänta och se"

När värkarbetet väl var igång på riktigt gick en del vatten hemma, eller ute på promenad rättare sagt. Därefter slutade det rinna och senare tog de hål på hinnorna innan krystvärkarna.

start september skrev 2010-02-07 22:36:09 följande:

Vickan,mitt vatten sipprade och jag trodde det var flytningar eller möjligen att jag blivit inkontinent innan jag fattade. Fast det var ett litet hål det sipprade ur, pyspunka kallade de det för på förlossningen.
  • passionsblomman
    Tinga skrev 2010-02-07 21:26:04 följande:
    PB ? ja, tänk om vi hade bott närmare varandra; då hade du mer än gärna fått engagera dig i våra barn. Mitt förtroende för dig som förälder är stort!
    Gulle dej!
  • Liten med Mindre

Oj vilka nattsuddare ni är.

I säng före 22, annars blir jag helknäpp.

Godmorgon!

Vickan - tror inte du känner dig kissnödig ifall vattnet går eller sipprar. Däremot känner du dig alldeles säkert fuktig. Tror någon sagt att om man behöver byta en binda inom en timme eller nåt sånt, så är det troligen vattnet och man bör ringa förlossningen o kolla vad de tycker. Å andra sidan kan jag inte komma på vad för "normala" problem som skulle göra att man behöver binda som blir fuktig ens på mer än en timme...

Och angående öronen så skulle jag gissa å att det är graviditetsrelaterat. Kanske ihop med något härligt virus som går. Det är ju inte lika lätt att svälla av gången upp till öronen med näsdroppar, som det är i näsan. Och nu på slutet brukar i alla fall min kropp svälla lite extra av vätska både här och där.
    (När jag varit förkyld och tränar tidigt kan jag med få lock-liknande känsla i öronen - som att det väser i huvudet när jag andas. Säkert pga kvarbliven svullnad det med.)

Vänner - jag har tänkt jobba 2 veckor till. Fast just nu tvivlar jag på att det blir hela sista veckan. Känner mig slut både i kropp o knopp av att vara sjuk hela tiden, och inte kunna vara hemma pga överlämning av jobb etc. Maken har tänkt tvinga mig ta ledigt en dag denna vecka med. Det lär väl bli fredag när amerikanen åkt.

AM - fylletuppen fick godkänt av familjen, utom Mindre som inte åt något alls igår kväll (fast då hade hon ätit för 2 hela förmiddagen tydligen). Det blev lite mycket sås dock, så vi kan nog ha en omgång kyckling till i den burk som hamnade i frysen. Räcker läääänge då.

Oupsie - plommonglasstårtan blev jättegod! Definitivt något skoj att göra av plommon - är inget superfan av enbart kompott. Det måste vara onyttigare än så.

Snorkis - glömde gratulera till jobbet. Grymt skönt att vara önskad även i välsignat tillstånd.

EGO:
    Rösten - sakta på väg tillbaka. Idag låter jag mest som efter en grym partykväll. Tänker nog spara på snacket ett par dagar till.
    Mindre kom hem speedad värre från mormor o morfar, och har inte sovit middag på hela helgen, trots feber igår, feberfri idag. Hon kom kånkande på ett paket med blöjor till bebisen som mormor o morfar handlat (Japp - mycket billigare på ICA Viksjö än usla ICA där vi bor) - "bebisen egna blöjor - bebisen - hallå! prova! mamma stor bebis i magen". Hjärtat smälter!

• Ore

Mindre: Härligt att rösten är på väg tillbaka!

Måstekolla in lappis i partystass

Men först ska jag äta frkost, och sedan även berätta hur jag upplevde vattenavgången...

• Ore

"frukost" skulle det stå.

Och när vattnet gick (inte direkt pyspunka för mig, utan ganska rejäl vattenavgång) så var det definitivt inte som att kissa Jag hade precis gått upp ur sängen, och var på väg in i vardagsrummet när det började rinna något utmed låren och bli en pöl på golvet.

Vattnet var också litet "simmigt", litet tjockare än vanligt vatten. Och litet lätt rosafärgat, i mitt fall...

Sedan fortsatte det småsippra litet, vissa stunder kom det knappt något, och så helt plötsligt kunde det rinna ganska rejält (kanske beroende på hur bebisen rörde huvudet?).

Inne på förlossningen så luktade de på bindan (!) för att avgöra om det var fostervatten. Det har tydligen en karakteristisk doft. Jag var dock alldeles säker på att det var vattnet som gått, så jag tyckte inte jag behövde lukta

• Ore

PB: Lappis partyfoton är på Facebook

Lappis, du var supersnygg

• Liten med Mindre

Ore - mitt vatten gick med värstsa plasket inne på förlossningen. Gick inte heller att ta miste. Sockor o allt blev dyngsurt.

Börjar bli lite småtrött på mina sammandragningar jag haft senaste månaden. Varje gång magen blir stenhård är det som att jag tappar andan, som när man är på toppen av en berg-o-dal-bana och det vänder nedåt för snabbt.

Maken tycker förstås det verkar jättehärligt och förstår inte problemet - problemet är när det inte är en berg-och-dalbana involverad...då känns det inte alls lika hisnande härligt.

• Fru E

Snabb egofråga innan massa möten: Ni som gjort ivf med den långa metoden måste man börja spraya på dag 21 eller går det någon dag efter det med!?!
    Vi har fått tid till den 18 februari men då är jag i Polen typiskt nog och det verkar inte som de har tid förrän veckan efteråt (de skulle ringa under dagen) i så fall. Då är jag minst på dag 26.......och OM vi gör den långa metoden får vi vänta en hel månad till vilket är lite surt. Men än så länge har jag ingen aning om vilken metod de vill prova, tycker bara om att veta förutsättningarna

Lite ego till denna månaden är det nog kört med ÄL, har spottings även nu vilket tidigare tytt på kass ÄL den månaden. Man känner sig oerhört sexig måste jag säga eller NOT!

Nu möten möten möten!

Ha en härlig måndag trots kylan och snön!

Kram &

• Parnassia

Ang gravidsymtom. Mina försvann i samma ögonblick som E kom ut, illamående, svullnad, halsbränna och värkande åderbråck på benet, bla. Kan inte minnas att jag kände nåt av det efteråt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge