• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

PB, Karlskrona! Aha, så det är i Kalmar ni ivf:ar. Gärna sushi! De har ett ställe centralt som är rätt ok. Är inget stort fan av semlor, men de brukar ju ha andra goda saker på fik också. Och det ska finnas ett jättebra fik lite halvt undangömt någonstans i centrum utan skylt utanför. Ska ta reda på var det låg någonstans. Samtidigt som jag inte vågar lova nåt helt säkert. Skulle bli så besviken om jag inte orkade bilresan sen (med tanke på ryggen).

• passionsblomman

Vänner, ja den sushin är helt ok och vi äter där varenda gång bara för att få sushi här i livet nu när det ingen finns här på närmre håll.

Och den i Kalmar är ju den enda i hela stan dessutom.

Man skulle varit lite sushikock och dragit igång ett hak..

Du ska självfallet inte boka in några 100% grejer ALLS nu på slutet! Om det skulle falla sig att vi båda kan så vore det skitkul, annars får vi ta det framöver.

• MSW

Muffins-bagaren tittar in! Har bakat både hallon muffins (alá Fru E) och jordgubbs och vitchoklad (fast struntade i lemoncurden).. Det är så det blir när det ska pratas om muffins hit och dit!!

• MSW

BF-lista

Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010
    Snorkfröken 28/7 2010
    Nenne 12/8 2010
    Blivande fru Muffins

• MSW

Känns som jag är för trött och för mätt för att komma ihåg vad jag tänkt kommentera sen sist jag kommenterade något!

Men Tinga: Kunde inte heller låta bli att läsa igen.. *stora kramar*

• MSW
    viktualia skrev 2010-02-07 20:46:28 följande:
    MSW - snygg timing där!!! tack för infon!
    Jag gör vad jag kan..
  • Ore

MSW: Muffinscraving låter som en bra plan

Tinga: Hoppas att ätandet lossnar snart för dina små knattar, och att det då lossnar rejält!

Vänner: Låter trevligt med hotellfrukost hemma! Och den andra maten gick inte av för hackor heller, enligt vad det låter
    Tycker du gör helt rätt i att strunta i chefens tjurighet över graviditetsrelaterade besvär!

Koko: Tror jag vet vilken tårta med lemon curd du menar. En med mandelmassa i botten, lemon curd på och sedan jordgubbar? Den är supergod! *japp, det var den, såg jag senare*

Hoppas conny kryar på sig från vad det nu är han har fått...

Vickan: Hoppas det blir med ditt lock för öronen som med en massa andra graviditetsrelaterade besvär, de bara försvinner pang bom vid förlossningen... Så var det med min nästäppa och halsbränna, och jag har för mig att Telis skrev att det var likadant för henne...?

Hmm, kändes nästan litet pinsamt tidigare idag när en släkting till maken frågade om vad vissa saker till huset kostade, och jag fick erkänna att jag inte ens frågat vad golvplattorna till hallen kostade... (Till mitt försvar så måste jag säga att vi var överens om att köpa dem oavsett pris, för att knyta huset till trakten så att säga...)

Nej, mot tvättstugan och sedan sängen (jag och lillkillen lägger oss ganska tidigt )

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge