• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Jag hade ambitionen att se på melodifestivalen, men eftersom jag inte tyckte låtarna var något vidare så zappade vi ganska friskt mellan skid-sprinten och melodifestivalen.

I övrigt har jag insett det praktiska i att ha inspelade filmer att se på när man ammar, för man kan ju räkna med att det inte är något bra på TV...

OS-invigningen är nu på fredag tror jag, tävlingarna börjar på lördag. Me like!

Oupsie: Visst fick jag jobbet, det är det jag har just nu Så vid total skrivkramp för ansökningar så rekommenderas det

Receptet låter riktigt gott, hoppas jag har lemon curd hemma

Mugglan: Kul att tjejkvällen blev lyckad (och att skallebanket uteblev )

Hmm, skulle kommenterat litet mer men jag ´får nog ta hand om min pratglade son nu

• viktualia

Strykbrädeprojektet - ahaaaaa! det är ett projekt här också.. men jag måste få tag på sånt där skumgummi-mellanlägg... för det är det som är utslitet. Undrar om sånt finns i tygaffären här i hålan?!?

• viktualia

Passionsblomman - ååå ranunkel är min STORA favorit.... tyvärr var det inte säsong för dem när jag gifte mig... annars hade jag absolut haft sådana!! Och kungsängslilja är ju "hemma" för mig.. jag har försökt plantera sådana här i trädgården men mina odlingskunskaper är noll så det har inte gått bra... ha ha ha

• viktualia

Passionsblomman - fniss.. du anar inte HUR ointresserad/obegåvad jag är på trädgårdsfronten.. ha ha ha ha.. men himla gulligt av dig att försöka bilda mig.. ha ha ha! själv brukar jag, om jag ids, ringa min pappa för att få råd.. Och inte har jag nån aning om dräneringsfaktorn i rabatterna där jag har testat kungsängsliljor.. hm.. får nog lura hit pappsen i vår nån gång och fråga..

• Lapinette

Kikar in efter en härlig frukost (ja, det blev lite sent igår) för att se om Vickan fortfarande är kvar hemma .. och det du ju *vinkar*.

mugglan - tjejmiddagen lät superlyckad med lite dans som avslutning.

Har inte heller mycket att tillägga gällande muffins och melodifestivalen.

• MSW

Alltså, om jag blir gravid någon mer gång SKA jag ha craving på muffins i olika former och smaker! Helt klart!

Här bokas morotsbullar idag (matbullar).. De är snart klara, och då blir det nybakade bullar till försenad lunch!!

Första veckan med köppstopp avklarad med bravur!

• MSW

SNorkis: Låter verkligen spännande med jobbet!! När börjar du?

• Tinga

Snorkis - grattis till jobbet! Kul med nya uppgifter och högre lön.

Parnassia - kan ni inte bara ha cheddar på mackor? Enbart cheddar och präst duger som påläggsost här. Angående lemon curd tycker jag att det är jättegott på havreknäcke. Kan man ha cravings fastän man inte är gravid?

Muggles - kul med lyckad tjejkväll!

Vi var på disputationsfest igår kväll och det var kul att få svänga de lurviga litegrann. Vi hade barnvakt hela kvällen, natten och morgonen, så vi såg fram emot en lång sovmorgon, men så lyckades farfar inte få upp något ur Piffs sond för att kontrollera att den satt rätt, så 8.20 imorse fick stackars maken svänga benen över sängkanten för att kolla sonden. Sen hade han ändå inte lyckats somna om, så han lade sig inte igen, men själv sov jag till 10.30. Undrar när det hände senast?

Piff är verkligen heltjurig när det gäller mat nu, och äter i princip ingenting. Jättetrist att jämt behöva sonda. Puff gör enstaka bra framträdanden på "matscenen" men varvar det med att mestadels vara lika hopplös som förut. Åh, jag blir galen på att det aldrig lossnar!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge