• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

BS
    Jajamän, staten behövs för att serva glesbygden med såna som mig Fast det är omdiskuterat och det pratas ständigt om privatisering (troligtvis omöjligt att få det att gå runt helt utan statligt bidrag i riktig glesbygd).
    Har inte provat kolla äggstockarna igen på jobbet, tror inte det går att se dem längre nu när vätskan försvunnit. Men jag känner dem inte som två skumpande biljardklot när jag rör mig längre, så skulle tro att de är så gott som normala nu igen. (osäker på vad måtten ska vara normalt)

• _koko_

BS - Ja, just nu känns det väldigt lyxigt faktiskt, jag kommer komma hemifrån framöver!! Och kan det inte vara något positivt förresten att Astrid blir lugn hos pappa eller din mamma, då får du ju en chans att vila lite?

Hej snaily!! Skönt att du mår bättre nu, har saknat dig!

*vinkvink till vickan*

snorkis - GRATTIS till jobbet! Kul med ett sånt erkännande! RUL på min födelsedag antecknas.

EA - Grattis i förskott! Och helt unikt att ni har så mycket gemensamt!!

BS igen - Pelargoner är ju jättefina! Jag har precis beställt knölar (dahlior bla) och har tänkt att jag äntligen ska få lite fina krukor på altanen (de senaste åren har min mamma kommit förbi med en kruka varje sommar, pinsamt, jag vet!!). PB, jag beställde från odla.nu, är det dumt eller ok kvalité (om du vet)? Vilken temperatur är förresten bäst för att övervintra knölar/pelargoner/etc?

Och vet ni, jag fick med mig två burkar kakor hem från mina föräldrar ikväll, varav en med.... KOKOSTOPPAR!!!

• snaily

Hej Koko - känner knappt igen dig men blir väldigt "sugen på dig" när jag ser bilden, missförstå mig rätt

_koko_ skrev 2010-02-05 21:40:10 följande:
    Och vet ni, jag fick med mig två burkar kakor hem från mina föräldrar ikväll, varav en med.... KOKOSTOPPAR!!!
  • _koko_

Den förvirrar mig också kan jag säga.

Äpplet var fö från min trädgård förrförra hösten. En helt fantastisk höstdag så det var inte svårt att ta vackra bilder.

Har jag berättat om vår luktjakt när vi kom hem från semestern förresten? Nä, det har jag nog inte.

Det luktade analsäcksäckel (kattägare borde veta vad jag menar) i soffan när vi kom hem. Jag tvättade hela soffan men lukten försvann inte. Kom fram till att det var mattan som luktade. Vi tog ut den och när vi kom in stod conny med en väldigt platt MUS i handen... Den låg alltså död under mattan och luktade. UÄCK!
    Tvätta tvätta tvätta (mattan ligger fortfarande under snön på altanen...), lägga ut en annan matta (som fortfarande låg i påsen från kemtvätten) och då försvann lukten.

Men sen började det lukta kattlåda. Vi sniffade och sniffade utan att hitta ursprunget. Flyttade till slut soffan och där under låg en... NÄBBMUS död och luktade... UÄCK igen!!

Talanglös katt som gömmer sina byten och sen glömmer bort dem.

• _koko_

Nu håller batteriet på datorn att ta slut och jag ligger i sängen och orkar inte gå ut i vardagsrummet och hämta sladden, så det får bli godnatt från mig.

på er!

snaily - Ja, jag undrar om min mamma är smygläsare?

• snaily

BLÄ vilka äckliga mushistorier!

Mamma Koko, du är avslöjad, det är bara att träda fram!

• Lapinette

Godnatt allihop! Sitter is offan och småtittar på tv och menyer till min skräcködlefest ... om jag ska ha någon.

• fru AM

BS: innan jag glömmer att svara på din fråga - Livia börjar bli lite längre än jämnåriga nu. Hon är 103 cm - normalt för en treåring är väl annars ca 98 ... Hon lär i alla fall inte bli kort - maken är 190 och jag 184.

Nu gonatt!

• Ore

AM: Dina småttingar verkar vara hur charmiga som helst...! (Säkert storsonen också, men honom får vi ju inte höra så mycket historier om )

Kokostoppar (numera koko-stoppar) är mumsigt, och med kokos nya bild så måste jag nog snart baka sådana. Semla är också gott, har ätit en i år än så länge, får se när det blir dags för nästa...

Vikt under graviditeten för mig (var det Nenne som var nyfiken?): v 12 +3 kg, v 18 +4 kg, v 23 +7 kg, v26 +10 kg, v 29 +12 kg, v31 +15 kg, v34 +16 kg, v36 +19 kg, v 38 +18 kg, v39 +19 kg.

Snorkis: GRATTIS till jobbet!!!

Oupsie: Hoppas att du får det här jobbet, lycka till med ansökan. Jag kan också vara nervös för att skriva ansökan, kan sitta och ha total skrivkramp... En gång drack jag mig smålullig innan jag satte mig och skrev Mycket mindre hämningar då, lättare att framhäva sig själv som störst bäst och vackrast (Sedan fixade jag litet mer med den i nyktert tillstånd innan den skickades iväg...)

Vickan: Rapport några gånger dagligen får mitt fulla stöd. Annars får du meddela i förväg om du tänker vara borta Så vi inte undrar...

BS: Hoppas ni fick en härlig sovmorgon Har också märkt att maken är bättre på att vagga lillkillen till sömns, men det kompenseras av att jag är bättre på att lugna honom när han ligger i vaggan

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge