• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Lappis-ödet du vet vi växte upp 1.5 mil från varandra men träffades inte förrän på gymnasiet förutom bb då

• Parnassia

Fru E Cool historia om era födelsedagar!

• Oupsie

Fru E skrev 2010-02-05 15:43:05 följande:

Lappis-ödet du vet vi växte upp 1.5 mil från varandra men träffades inte förrän på gymnasiet förutom bb då
    Nej men vad komiskt . Vilken historia. Antar att ni aldrig glömmer bort varandras födelsedagar. Har ni samma 8 siffror i personnumret då?
  • Fru E

Oupsie-bara de sista 3 siffrorna som skiljer
    Nackdelen med att fylla år på samma dag är att man aldrig har sin egen dag som man blir uppvaktad på utan uppvaktar varandra så jag kräver 3 ggr mer än vanligt

• Oupsie

Fru E, ja det är klart, det kanske är lite trist att inte ha sin egen dag. Men delad glädje är dubbel glädje eller vad är det de säger?

• passionsblomman

Koko, jag saknar ditt äpple!!! SÄRSKILT nu då jag verkligen inte får äta några smaskiga kokostoppar, utan bara äpplen, typ.

Jag gör förresten mins semlor precis som du. Det har jag lärt mig av min mamma. Jag ska baka semlor sedan efterkuren. OCH kokostoppar.

Nenne, du måste låta smeten svälla ett tag så blir de både saftiga och håller ihop!

Usch! jag har kokos att skylla för flera stycken av mina kilon! Jag käkade Bounty i massor när jag var fastnaglad vid soffan ammandes framför Glamour och Tillbaka till Aidensfield.
    Under själva graviditeten gick jag bara upp bebben och tillhörande kollijox.
    Visst undrade du häromsisitens vad folk hade gått upp i olika skeden Nenne?
    v18-3hg, v22-2kg v28-3kg v38-6kg (från invägningsvikten alltså)för att slutligen de sista 2 veckrna samla lite vätska och kolhydratladda mig upp till en total viktökning av 8 kg.

Jag kan definitivt inte skylla min vikt idag på graviditeten. Katastrofen var isåfall amningstiden och mammaledigheten för att inte tala om allt fika under floristutbildningen som sedan följde.

• fru AM

Missade jag fru E:s recept på mangomousse eller glömde hon att publicera det ...? Tycker det borde vara lag på att man måste lägga ut recept man teasar om ...

Jag gillar Kokosens fina nya kokostoppar! Glutenfria och allt! JAg kanske också ska byta avatar ... Men jag kör nog samma färgskala för att inte förvirra alldeles. Får klura på det.

• Fru E

AM- kan nog vaska fram det ur minnet ska bara hitta lappen först.......men den innehåller mango, yoghurt, grädde och gelatin

• nennesjuttioåtta

PB
    ÅÅh Bounty! *dreglar*
    tack för info om vikten, jag vet inte alls vad jag ska vänta mig men det visar sig (hejdå fötterna!)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge