• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

mugglan
    åååh naice fillibajs!

• nennesjuttioåtta

najs fillibajs, nice fillibice

• muggles

Muggles has left the thread... Tjingeling!

• Oupsie
    muggles skrev 2010-02-05 15:12:19 följande:
    Koko: hjälp nu kan jag för mitt liv inte komma ihåg din förra bild! Är det inte konstigt - så många ggr som man sett den...Oupsie: duktigt att ringa! Det är det värsta jag vet, att ringa på jobb man vill söka (eftersom man bör ringa och inte bara skicka ansökan). Sedan skriva ansökan är ju inte nervöst även om det kan vara nog så jobbigt.
    Muggles, ja, det är skitläskigt, särskilt när det är ett jobb man vill ha.

Jag vet att jag inte borde vara nervös för att skriva en ansökan men jag är lite knäpp för tillfället. Av någon anledning har jag sedan studietiden alltid tyckt att arbetsplatsen som det handlar om verkar vara ett bra ställe att arbeta på. Sen ringde jag och pratade med en person och han pratade på som bara den och berättade om en massa saker som de gjorde och började prata om utvecklingsmöjligheter och allt möjligt. Och det lät som ett kul jobb, så jag vill verkligen ha det, men så kommer jag bli besviken om jag inte får det. Eller tänk om jag får det och så är det skittrist, då blir jag också besviken . De söker flera tjänster, så det är ju bra, då borde det ju vara större chans att få en av dem.

Hade inte koko ett äpple eller nått?

Sa inte Vickan igår att hon skulle ha sin sista jobbdag idag?
  • Fru E

Haha eftersom jag redan är speedad på kaffe så blir det en billig fylla ikväll

Nu är alla muffins klara, återstår bara att göra två kladdkakor och sedan spritsa allt med mousse men det blir ett senare projekt

• nennesjuttioåtta

men säg då Oupsie, vad är det för jobb! (du kan viska)

• Fru E

Mugglan-skallebank är bara nyttigt att ha ibland!

• nennesjuttioåtta

EA
    värst vilket kalas, är det maken som fyller nu eller bakar du för husbehovet bara?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge