• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

En trött Oupsie kryper fram från smygläsarhörnet... finns det skumpa kvar? Annars har jag nog en flaska till här någonstans .

Har läst om era sovproblem och jag är full av beundran att ni orkar. Själv är jag helt slut efter några nätters dålig sömn. Här är det dock inga skrikiga barn utan lite vanlig hederlig ångest och oro som gör det svårt att sova.

Liten, var det inte du som undrade vad man kunde göra med plommon? Såg det här receptet när jag kollade på allt om mats hemsida: www.alltommat.se/recept/frusen-plommont%C3%A5rta-10381 Kanske är gott?

PB, då är jag också lika lång, eller lika kort som dig. Jag vägde som du gör nu för ett tag sedan, men jag har gått ner lite sen dess, sen har jag gått upp lite igen efter jul... jag hoppas att soppdieten ger dig en bra kickstart. Tyckte själv att det blev stor skillnad på hur kläder och så satt efter jag kommit under 70-strecket. Huh, måste verkligen ta tag i det där igen.

Jag får väl erkänna att jag trodde också på myten att man skulle slappna av innan jag började läsa den här tråden. Tror mest att det är på grund av någon man hört och inte reflekterat över för när man tänker på det så inser man ju hur dumt det är. Fast nu, om jag hör någon säga det, så berättar jag gärna att det inte alls funkar så... tror att man ska vara jäkligt ödmjuk innan man ger sig in i barnkarusellen och det kanske inte skadar att veta att det kan krävas mer än ett par försök.

• muggles

Koko: det går framåt med Lillebror!

Nenne: var det lågt el högt FSH som var dåligt? *minne som en fiskmås*

Idag ska jag bjuda på fika för att fira att jag jobbat här i 7(!) år. Yei! Börjar man bli gammal eller...?

EA: hur går det med hustittandet, ska ni på visning i helgen? Hur känns det annars, är ni fortf besvikna över det med pool som inte blev ert?

• Lapinette

AM - adoption är hon dessvärre för gammal för och köerna för singlar är låååååååååånga. Så där är det kört.

• Lapinette

Gränsen för att få adoptera går vid 42 år.

• muggles

Jag är så väldigt väldigt trött för Moa har väckt mig 2 nätter i rad (en gång per natt). Första natten hade hon hög feber, frossa och var helt förvirrad. Och andra natten hostade hon i sömnen så mkt att jag vaknade och var inne och kollade till henne. Urk, numera är jag helt förstörd över att bli väckt en gång på natten - tänk när man sprang uppe varannan timme...

Har Vickan varit inne på ett tag?

• muggles

Bara bögkompisarna kvar då. El att träffa en man som redan har barn.

• Oupsie

Muggles, vilket kul meddelande du fick från maken . Snygg tapet ni har i vardagsrummet, och det ser jättefint ut med klippan utanför.

PB, glömde att säga, ni har det så fint. Håller med de andra att det ser ut som ett riktigt sagoslott och vilken söt son du har.

Tinga, vad kul att du gillar jobbet.

Sweet, skönt med avklarad presentation.

Vickan, skönt att Trollet har vänt sig, och du, du kan ju hänga här hela dagarna när du är hemma .

• passionsblomman

Oupsie, ja visst blir det skillnad! jag tog mig ju under det strecket för ett par år sedan, men är tillbaka igen nu. Jag vill kunna ha mina kläääääder!

Förresten måste jag bara säga : Vilken SKÖN lirare till hund du verkar ha! Vad heter den? Hur gammal? Min sambo gillar egentligen inte hundar så värst. Gammal brevbärare som han är...
    Men en BOXER ser du, DEt är en HELT annan sak måste jag ju förstå.

"Joo, för de är ALLTID glada."

Hehe, sådär som jag INTE alltid är då...

• Liten med Mindre

BS - kan ni inte äta pannkakor med äppelkompott till?
    Eller bara som det är med lite kanel och gräddmjölk eller glass uppepå till efterrätt? Kanske steka lite havregryn i smör o socker att strö på toppen.

Enda anledningen att det är bättre att "slappna av" i barnalstringen är väl - att om man lyckas koppla av - så blir tiden det tar att ev få till det mycket roligare. Och så blir det lättare att hantera för omgivningen som inte riktigt klarar oss äggsjuka hönor...

Oupsie - tack för receptet. Ska ta hem och se om det blir av i helgen. Den utlovade söndagsmiddagen för barnvakterna kan ju passa att pröva på.

koko - säkerligen blir det enkla kokta skockor. Fast de här är så små, undar om det blir nåt ätbart kvar. (ekologiska från ekolådan)

Nu - fika!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge